Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag ska försöka sätta ihop något i helgen och lägga ut här för kommentarer. Är förmodligen inte online igen förrän på söndag, ifall inte hotellet har uppkoppling.
Verkar det här ok tror ni? Har missat något eller räcker det?
Utlåningsavtal
Undertecknade har idag (datum) kommit överens om att NN får låna hunden XX med regnr * (ras) på prov, för ev framtida köp, av ägaren YY.
Hunden är chippad (*) och försäkrad i (*) med försäkringsnr (*).
Provtiden gäller mellan (datum) - (datum). NN förbinder sig att senast den (datum) antingen återlämna hunden, eller köpa denne för överenskommen köpesumma av 9000 kr (nio tusen kronor). NN förbinder sig också att vårda hunden väl och stå för dess kost och logi under provtiden. Vid ev skada på hunden står NN för självrisken på försäkringen. NN har fullt ansvar för hunden under provtiden.
Ägaren YY förbinder sig att hålla hunden fullt försäkrad under provtiden.
Tack för svaret. Jag har inte heller någon vana eller erfarenhet, men jag hoppas att det funkar. Förhoppningsvis behöver vi inte hela prövotiden heller, innan vi bestämmer oss.
Ägaren/säljaren var i alla fall glad över utlåningsavtalet som jag knopat ihop. Och jag fick, förutom alla bäddar och koppel och bollar etc, även alla tikens papper inkl stamtavlan, när jag hämtade henne i måndagskväll.
Både knän och ögon kontrollerades i tisdags kväll och tiken var UA. Hon är dessutom en helt underbar liten fröken, så jag bestämde mig redan efter en dag att jag köper henne.
Tack. Livet är inte detsamma utan hund och jag tror jag föddes hundtokig. Eller så var det familjens schäfer (som var min allra bästa vän, vi var oskiljaktiga) som övertygade mig.
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
Hästnyheter Jag menade inte att det är fel att arbetsgivaren ger de möjligheterna, men inte heller att det är en skyldighet. Om en arbetsgivare bara...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.