Låna hem hund på prov - hur skriver man?

Sv: Låna hem hund på prov - hur skriver man?

Ok. Det är ju bara spekulationer som sagt. Den veterinären jag har beställt tid hos är i alla fall en av de få godkända i NV Skåne. :)

Jag ska försöka sätta ihop något i helgen och lägga ut här för kommentarer. Är förmodligen inte online igen förrän på söndag, ifall inte hotellet har uppkoppling.

Verkar det här ok tror ni? Har missat något eller räcker det?

:)

Utlåningsavtal

Undertecknade har idag (datum) kommit överens om att NN får låna hunden XX med regnr * (ras) på prov, för ev framtida köp, av ägaren YY.

Hunden är chippad (*) och försäkrad i (*) med försäkringsnr (*).

Provtiden gäller mellan (datum) - (datum). NN förbinder sig att senast den (datum) antingen återlämna hunden, eller köpa denne för överenskommen köpesumma av 9000 kr (nio tusen kronor). NN förbinder sig också att vårda hunden väl och stå för dess kost och logi under provtiden. Vid ev skada på hunden står NN för självrisken på försäkringen. NN har fullt ansvar för hunden under provtiden.

Ägaren YY förbinder sig att hålla hunden fullt försäkrad under provtiden.

(Datum, ort)
(NN) (YY)
(namnförtydligande)

Tycker det ser rätt OK ut.
Dock har jag ingen vana vid dena typ av avtal.

Tack för svaret. Jag har inte heller någon vana eller erfarenhet, men jag hoppas att det funkar. :) Förhoppningsvis behöver vi inte hela prövotiden heller, innan vi bestämmer oss.

Ägaren/säljaren var i alla fall glad över utlåningsavtalet som jag knopat ihop. Och jag fick, förutom alla bäddar och koppel och bollar etc, även alla tikens papper inkl stamtavlan, när jag hämtade henne i måndagskväll. :)

Både knän och ögon kontrollerades i tisdags kväll och tiken var UA. Hon är dessutom en helt underbar liten fröken, så jag bestämde mig redan efter en dag att jag köper henne. :laugh:

Tack. :) Livet är inte detsamma utan hund och jag tror jag föddes hundtokig. Eller så var det familjens schäfer (som var min allra bästa vän, vi var oskiljaktiga) som övertygade mig. :D :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 704
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 727
Senast: Johanna1988
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 271
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Jag ska omplacera en vuxen hund, vill lämna hunden på prov först och imorgon kommer en potentiell köpare för att hämta hunden. Det är en...
Svar
3
· Visningar
2 766
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka