E
Etolie
Hej! Har ett helt underbart vbl-sto. Hon har hoppat 1,30 med ryttare och har superfina steg, vunnit över en hel del fina hbl i dressyr med förra ägaren! Hon har haft ett föl efter hbl-hingsten Sambesi. Fölet (numera 4 år) hoppade 1,60 som 3-åring (han hoppade ut från hagen ett antal ggr :smirk. Men han har dock inte så fin exteriör.
Min häst har kanonstam i trav. Dom flesta som ser henne tror dock att hon är ett hbl eller ett fbl, hon är alltså väldigt fin som ridhäst
Min fråga är om ni tycker det är lämpligt att ta föl på henne med en fin godkänd halvblodshingst (tex Briar) för att sedan använda avkomman som ridhäst, eller vore det mer lämpligt att ta på ett hbl?
Min häst har kanonstam i trav. Dom flesta som ser henne tror dock att hon är ett hbl eller ett fbl, hon är alltså väldigt fin som ridhäst
Min fråga är om ni tycker det är lämpligt att ta föl på henne med en fin godkänd halvblodshingst (tex Briar) för att sedan använda avkomman som ridhäst, eller vore det mer lämpligt att ta på ett hbl?