Lämnar mat...?

T

Tofflan

Min vanligtvis otroligt matglada kille har börjat lämna kvar mat. :confused: Han brukar äta upp allt och slicka skålen helt ren på några minuter men nu har han börjat lämna ungefär 1 dl ( han får 2 dl / 2ggr om dagen) per gång. Han är pigg och glad som vanligt, verkar inte sjuk.
Någon sa att det är värmen, kan det stämma? Förra sommaren åt han som vanligt vad jag kommer ihåg iallafall...
Ska jag låta han vara utan mat en dag och se om han får tillbaka matlusten?

Sv: Lämnar mat...?

Förmodligen är de värmen som gjort att han tappat aptiten. Gen honom mindre matportioner några dagar-upp till en vecka. Prova se´n att öka upp portionerna till det normala igen. Så länge hunden är pigg och frisk och har fina slemhinnor osv, skulle jag inte oroa mig speciellt mycket. Hundar kan klara av att vara mer eller mindre utan mat i 3 veckor :eek: men måste dricka vätska varje dag och det verkar han ju göra ? Om han däremot rasar i vikt / blir slö osv så bör du kontakta veterinär..

Värmen kan vara en orsak!

Min hund rör sig gärna mindre när det riktigt varma sommardagar vilket gör att hon inte äter så mycket heller. Det är viktigt att se till att de dricker vatten. Men det gör din eller?

Svarar båda: Ja han dricker ordentligt med vatten. Skönt att höra att det nog bara är värmen! Får minska lite på maten helt enkelt.

Tror också på värmen. Min extremt matglada valp har också börjat lämna. Men hon började när värmen slog till på allvar. Även min kompis gamle hund har börjat matvägra till och från....villket den aldrig gjort förut. Själv vill man heller inte direkt käka en brakmiddag i denna hetta ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 816
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 616
Senast: Ceta
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 349
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka