Ok så här kommer en uppdatering. I slutet på morgonmötet attackerade managern mig föga oförvånande inför tolv andra kollegor med frågan varför jag lämnade den ena gruppappen.
Jag: Well.. för att jag blir stressad av att det kommer medeelanden nästan dygnet runt på den appen.
Managern: Fast du kan ju stänga av notifikationerna
Jag: Ja, men det gör ju ingen skillnad. Senaste meddelandena hamnar ju ändå alltid högst upp i listan. Arton missade meddelanden från jobbet är inte direkt avslappnande liksom när man ska kolla ett meddelande från bästa polarna.
Kollega: Vad är det är för grupp? Jag har bara design-gruppen finns det en till?
Annan kollega från generation smartphone: Det här är en större grupp och den är skitstörig. Det kommer meningslösa saker i den precis hela tiden jag bara ignorerar den. Var glad att du inte är med!
Ytterligare kollega: Jag tycker oxå att den spårat. Både vilka tider folk messar och vad som skickas ut. Men säljrapporterna kommer ju i bägge grupperna så numer kollar jag bara design-gruppen.
Managern (nu ganska röd i ansiktet): Ojdå, ja det kanske inte är så bra. Vi får nog titta på det här.
Så även om managern inte gillade att jag gick ur (alla i gruppen hade sett det) och försökte kasta mig under bussen på morgonmötet så känns det så mycket bättre nu
Tack för alla tips och försök till lösningar