Lammning 2008

Sv: Lammning 2008

gullig liten en! Det är synd att "jesus" inte har några kompisar. men de brukar leka lite själv när de är större, fast inte lika kul!

Nu längtar jag ännu mer efter småttingarna! men det är inte långt kvar nu! två av tackorna har ganska stort juver nu! =)

Okej! vi hade bara en bagge i Ingelstad förra året. Han gick inte vidare, de är så :devil: petiga!! Hoppas på att de går bättre detta året fast vi använt samma bagge..

Jag tog med mig fem för jag kunde inte bestämma mig. Två av dem som fått bäst på mönstringen fick sämst en vecka senare på riksbedömningen. :mad: Jag menar hur mycket ändrar de sig på en vecka. En som fick sådär på mönstringen men, som var min favorit och därför fick följa med fick 25 p på riksbedömningen. Ja, skulle kanske börja mönstra mina egna lamm. :smirk: Håller tummarna för snygga bagglamm i år! :)

vi tog bara med den som var bäst på mönstringen och han var inte alls bra enligt den domaren. så detta året får man mönstra och sen välja efter eget. Petiga är vad de är!

hha kan förstå dig:D de e underbara de små liven:p va ett tag sen vi hade lamm och så kom denna krabaten nu:P

Har troligen kommit på ett namn med..
I form av.. Milagro..Kom på Chicka de Milagro..

Milagro= Mirakel Chicka = tjej, flickA..

Jag tycker att Jesus äret bra namn!
Min lilla Yllva blir en riktigt vacker tacka, tyckerjag i alla fall.
DSC00101.jpg

Här är hela familjen.
DSC00097.jpg

hha kan förstå dig:D de e underbara de små liven:p va ett tag sen vi hade lamm och så kom denna krabaten nu:P

Har troligen kommit på ett namn med..
I form av.. Milagro..Kom på Chicka de Milagro..

Milagro= Mirakel Chicka = tjej, flickA..

ååhhh.. kan fåren klämma ut lammisarna nu! Stina är tjockast efter amanda och har större juver! tror faktiskt att hon kommer att få först!

KL
Det ljuvligaste med våren måste vara alla söta lamm! :love:

Mina föräldrar föder upp lamm och i helgen satt jag en lång stund och gosade med sötnosarna.
Här är lite bilder på våra bebisar:

Mer bilder finns på http://www.pixbox.se/alb737046

Vilka sötnosar Sprettan! Inga lamm här ännu på en månad men, nu tycker jag att några av tackorna börja se riktigt stora ut.

Hej!
Är det någon som använder lammnäring Pontus? Vi har fått ett litet flasklamm och lammolacten tog slut idag så vi fick börja på den nya sorten Pontus MEN... Jag glömde kolla hur den skulle spädas och har nu eldat upp säcken. Hittar ingen info på nätet. Är det samma som lammolacten?

Hej!
Är det någon som använder lammnäring Pontus? Vi har fått ett litet flasklamm och lammolacten tog slut idag så vi fick börja på den nya sorten Pontus MEN... Jag glömde kolla hur den skulle spädas och har nu eldat upp säcken. Hittar ingen info på nätet. Är det samma som lammolacten?

Hej!
till 1 liter vatten ska det vara 2 dl pulver....
(20%)
mvh prillan

Förra söndagen när jag skulle göra stallet för kvällen hörde jag ett bräkande som absolut inte lät som en av de vuxna. Mycket riktigt. En av våra två tackor (Myran) hade nedkommit med två små blöta knyten som snabbt döptes till Gullan och Bääärtil av min åttaåriga dotter. De tog sig en slurk och somnade en stund. Nu en vecka senare är de riktigt morska och Bärtil är som en hund efter en. Inte alls mammig som lillasyster Gullan.
Våra första lamm på gården. Jättekul! :banana:
Och igår em fick fjolårslammet Linnea sin lille Max.
Pappa Baggelito som nästan blev av med "sitt aggregat" vid klippningen i höstas fungerar bevisligen.
Myran, Linnea och Baggelito är oxford down och deras bebisar är tänkta till frysen till hösten (även om det just nu känns tufft- de är ju såååååå söta).

idag är min lycko dag!! Stina har fått TRILLINGAR!!! De är jättesöta och verkar må bra allihop! första gången vi fått trillingar någonsin! stina verkade inte mobba någon när vi var och kollade på dom för en stund sen! Hur går det för dig kullebytta?

Grattis! :banana:
Så skönt att allt gått bra. Du får slänga in en bild i morgon.
Tekla är stor som ett hus och ser ut att "gå in för landning "snart.

Apropå stora som hus så undrar jag om det är någon som vill vara med i årets virtuella vadslagsningstävling om hur många lamm jag får i år... 13 tackor varav de flesta med gigantiska magar - hur många nummerbrickor tror ni jag måste beställa?

ja, jag får försöka fota lammen idag! Det blev en bagge och två tackor! :) Vi har funderat på namnen Stellan, stollan och stilla. Om ni har några bra namn på st i början går det bra! anledningen till att tackorna får heta stollan och stilla är för den ena är jättebusig och hoppig och den andra tjejen som är lite mindre var trött efter att ha kommit till världen så stilla passar på henne. Stilla får vi hålla extra koll på så att hon får mat eftersom hon är så liten. Fast jag tror stina kommer se till så att alla får tutta. Hon puttade stilla lite i baken igår när hon stod jämte henne som att hon ville att hon skulle tutta...

Vi sa till stina att hon hade varit duktig när vi kom dit, det var min morfar som såg att hon hade lammat och då hade den sista precis kommit ut! Och så gratulerade vi baggen Mada att han hade blivit pappa! :)

Apropå stora som hus så undrar jag om det är någon som vill vara med i årets virtuella vadslagsningstävling om hur många lamm jag får i år... 13 tackor varav de flesta med gigantiska magar - hur många nummerbrickor tror ni jag måste beställa?

Vi har 17 tackor som ska lamma och tror vi beställde 30 stycken märken. Om de är stora som hus borde man kunna räkna med att alla får tvillingar, är ju lite svårt att veta om de har trillingar.. annars kan man betälla till fler märken.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka