Fraggel_Tess

Trådstartare
Är det någon som vet vad för tillstånd som kan behövas för att ha lamor? Krav och regler kring detta djur är jag också tacksam för. Har sökt på Jordbruksverket men det är krångligt att hitta där så jag tänkte det kanske fanns någon ägare av lamor här!

Sv: Lama...

Har okså varit inne på att skaffa lama eller alpacka.

Nu har jag änatligen lyckats hägna in mina getter.
Ska ta kort, vill du se?

fejko skrev:
och så spottas de i ansiktet om de blir upprörda

Gör de inte alls... Myt, myt, myt!

Spottet som föresten är maginnehåll :devil: (som lamorna själva tycker är äckligt) spottas visserligen när de är upprörda men nästan uteslutande om de är arga på andra lamor eller ska fångas in..
Föresten tror jag inte de skulle sika på ansiktet :banana:

Tjusig :love:

WLL%20Bolivian%20Blackhawk

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 133
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 859
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 098
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar