Fraggel_Tess

Trådstartare
Är det någon som vet vad för tillstånd som kan behövas för att ha lamor? Krav och regler kring detta djur är jag också tacksam för. Har sökt på Jordbruksverket men det är krångligt att hitta där så jag tänkte det kanske fanns någon ägare av lamor här!

Sv: Lama...

Har okså varit inne på att skaffa lama eller alpacka.

Nu har jag änatligen lyckats hägna in mina getter.
Ska ta kort, vill du se?

fejko skrev:
och så spottas de i ansiktet om de blir upprörda

Gör de inte alls... Myt, myt, myt!

Spottet som föresten är maginnehåll :devil: (som lamorna själva tycker är äckligt) spottas visserligen när de är upprörda men nästan uteslutande om de är arga på andra lamor eller ska fångas in..
Föresten tror jag inte de skulle sika på ansiktet :banana:

Tjusig :love:

WLL%20Bolivian%20Blackhawk

Liknande trådar

Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 033
Senast: tomte
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 446
Senast: Kajsalisa
·
Avel Såg programmet Klonade Djur igår som till största delen handlar om kloning av hästar. Jag hade ingen aning om att det var så utbrett i... 2
Svar
21
· Visningar
1 332
Senast: BornAgain
·
Samhälle Man hör om kris i byggbranschen. Vi måste få igång byggandet igen, osv. Jag har varit tvungen att försöka boka rörmokare, snickare... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka