Nenneh

Trådstartare
Någon här som har Laika???
Bara allmänt nyfiken om här e fler som har Laika ;)
Släng gärna in en bild ;)

// Nenneh

Sv: Laika

här är i allafall vår lilla laika valp som vi hämtade hem i lördags :) Aya
Säkert att inga fler på forumet som har Laika?????????

En utav våra grannar har en Laika, en hane på knappt ett år tror jag. Mycket trevlig och väluppfostrad hund. Springer lös på gården utan staket. Husse ska ha den till att jaga gris med har jag för mig.

jag har tagit hand om en Östsibirisk Laika åt en kompis, hon är 2 år och heter Catla.

Hon är en helgalen hund som "ler" mycket, det är en jättemysig hund och hon älskar att kela, hon används till att jaga björn, gris, lo och grävling. en riktig jaktmaskin som behöver mängder av stimulans, hon orkar hur mycket som helst.

har bara en ganska dålig bild, men det är hunden i mitten.

:bow:

Tänkte bara uppdatera att vi har köpt en laika till ;)
En liten hanvalp vid namn Nasti som vi ska hämta hem nu den 30 januari :D

FORTFARANDE INGA NYA LAIKA ÄGARE????

åh vad söt, och fin färg, har bara sett ljusa (som er andra) laikor förut!

Laikan känns som väldigt mkt hund, har jag fått för mig? Skarpare och mer svårtränad än tex gråhund/jämte? Men i gengäld generellt sätt bättre på björn och gris än de andra?
Har jag helt fel? Eller håller du med mig?

Vackra är de hur som!

Ja laikor e mycket skarpare å mycket mer humör men väldigt lättlärda. Å d e bra på jakterna. Men hemma e d en helt annan hund hur gosiga å sociala å mysiga som helst, men så fort dom kommer ut i skogen å dom vet dom ska jaga ja då blir dom en annan hund så att säga :)

Vi har en östsibirisk laika, Ramsa 13 år :) Kompisen är en jämthund.

IMG_0363.jpg

IMG_2825.jpg

IMG_0653-1.jpg

Vi hade en östsibirisk lajkatik, den härligaste mysigaste o underbaraste hund vi haft. Ska se om jag hittar igen bilder. Hon var lös på gården, fast vi hade lösgående höns, hästar grisar o katter. Gårdens djur lät hon bli. Vi jagade älg med henne o fågel. Sedan skaffade vi en hane, han var o underbar i lynne. En helt underbar ras. hur får man in bilder?

Våran Laika är också helt underbar i psyket. Går också lös på gården bland hästar och katter, fast vi jagar med henne. Hon är väldigt pratig och visar alltid vad hon vill :) Jag använder mig av photobucket. Skapa ett konto där och för över dina bilder dit som du vill använda, sen kopierar du bildlänken.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
975
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 783
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 980
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Vi ska skaffa oss ett kennel namn Och man ska lämna flera alternativ till skk Men vad ska vi heta ? Än så länge ha vi bara kommit på...
2
Svar
23
· Visningar
2 172
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka