Lagt bud på hus!

Mirtai

Trådstartare
Idag har jag och sambon lagt bud på ett hus vi varit och tittat på och förälskade oss i. Återstår nu bara nervös väntat på att se vad säljaren säger :)

Vi har bestämt oss för att inte berätta för någon innan det är klart men måste ju berätta det för någon så får bli buke :angel:

Håll tummarna för att allt går bra!

Sv: Lagt bud på hus!

Vi har bestämt oss för att inte berätta för någon innan det är klart men måste ju berätta det för någon så får bli buke :angel:

Håll tummarna för att allt går bra!

Vi skvallrar inte :) Lycka till!

Jag håller tummarna! Hoppas innerligt att det går bättre för er än för mig.

Budgivning är inte kul. Jag tycker bättre om ett fast pris på något jag vill köpa....
Jag fegade ur på mitt livs drömhus för någon vecka sedan efter att huset stigit rejält i pris. Vi var tre som bjöd och alla verkade vilja ha huset lika mycket. Drömmer fortfarande på nätterna om huset och vaknar ledsen....

Tack för tumhållningarna :)

Det är bara vi som är intresserade av huset som har varit till salu ganska länge. Har lagt ett bud som är en bit under utgångspris och hoppas på att säljaren inser att det inte kommer att gå att sälja till önskat pris...

Vad spännande.
Jag och sambon får tillträde till vårt nyköpta hus (renoveringsobjekt) på fredag :bump:.
Mitt första husköp, endast bott i lägenhet tidigare och vårt första egna tillsammans!
Nervöst och jättekul!

Hopps ni får huset till bra pris!

Och här sitter man och försöker lösa det med lånelöfte och jobb och JAG VILL HA "VÅRAT" hus

Och för oss gick det inget bra alls... :(

Säljaren vägrar att gå ner i pris och med tanke på allt som måste åtgärdas på huset är vi inte beredda att betala det de begär. Så blir till att leta vidare...

Trist, men det kommer fler objekt.
Sådär kände jag också om ett hus vi bjöd på förut och inte fick och nu är jag glad att vi inte fick det för då hade vi inte fått det här.
Vår renovering är för övrigt i full gång nu :).

Lycka till med letandet! Jag och(nyblivna) sambon är husägare sedan augusti, hade väl inte tänkt köpa hus riktigt än men när drömhuset dök upp så var vi bara tvungna att slå till! Dock tycker jag ni gjorde helt rätt som backade, man måste vara realistisk mitt i drömmandet också. Det kommer nya hus som är minst lika bra som detta!

Och för oss gick det inget bra alls... :(

Säljaren vägrar att gå ner i pris och med tanke på allt som måste åtgärdas på huset är vi inte beredda att betala det de begär. Så blir till att leta vidare...

var glad istället ng annan får betala det begärda priset + renoveringen, om inte så blir väl kåken osåld, priserna är ju på väg ner och ni kan lägga ett skambud i vinter:cool:

Nu har vi hittat ett annat hus som inte är lika charmigt men mycket mera praktiskt. (Och billigare :p ) Har just nu högsta budet och mäklaren tror att det blir avslut imorgon senast. Hur ska jag kunna tentaplugga nu?

Åh jag håller tummarna för er! :bump:

Sitter själv och väntar på att intresseanmälningstiden ska gå ut på "vår" gård så att vi får veta hur landet ligger så att säga.. Tålamod är inte min starka sida! :D

haha, då är vi två! Jag skulle ju vilja ha allt klart NU! Och gärna flytta ikväll :angel:

Ja det är ju inte helt lätt att håll sig själv tillbaka och inte sitta och planera tapeter, anlägga trädgård och boa in sig på gården redan såhär långt i förväg. Vi åkte långt för att titta på den och föll egentligen pladask redan när vi såg den på nätet. Helt fantastiskt ställe som vi hittat och verkligen vår dröm... GAH! Kan det inte bara bli måndag? :eek:

Avundas dig som får svar imorgon. :love::banana:

Precis! Jag har redan valt färg till väggarna, börjat spana på soffor osv. Inser att det är dumt, tänk om vi inte får det...

Äh, det sket sig... :(

Vi har högsta budet men säljaren väljer att sälja till den med näst högsta budet... Så vi blir väl kvar i lägenheten över vintern, orkar inte leta mer!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 660
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 171
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 898
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar