Lågt blodtryck

via

Trådstartare
Jag har alltid haft lågt blodtryck, även genom hela min förra graviditet.
Nu börjar det dock anta löjliga proportioner. Jag var hos MVC i veckan, och hade då 90/50. (Jag är v 23+1 i dag.)
Jag är snurrig i huvudet i princip HELA tiden. Ibland får jag sådana blodtrycksfall att det känns som om jag ska tuppa av, fast jag ligger ner. (Det kan alltså komma medan jag ligger.)
Hur lågt blodtryck kan man ha, och det fortfarande är ok?
 
Sv: Lågt blodtryck

Mitt normala blodtryck ligger mellan 100/50 - 80/45 och det är lågt, men ofarligt så länge jag inte svimmar och gör mig illa då :crazy:. Jag får blodtrycksfall varje gång jag reser mig och har haft så i flera år, men jag har vant mig. Det finns nåon medicin man kan ta om jag inte missminner mig, men generellt är 90/50 inte farligt lågt. Går undertrycket under 40 kan det bli jobbigt dock.
 
Sv: Lågt blodtryck

Mit blodtryck har legat runt dina värden under samtliga mina tre graviditeter.
Såvitt jag förstått så finns det ingen effektiv medicin mot lågt blodtryck, men det är som sagt var inte farligt.
 
Sv: Lågt blodtryck

När jag är "ogravid" så brukar mitt tryck pendla lite men ligger antingen på 100/60 alt 110 / 70 ungefär. Har för mig att det låg ungefär likadant under graviditeterna.

När jag hade vurpat med hästen och låg på sjukhuset i 7 veckor så hade jag ett blodtryck på 55/40 som sämst. och det vill jag aldrig uppleva igen!!! Var aldrig svimfärdig men hade en sån fruktansvärd huvudvärk att jag storbölade bara jag rörde lite på mig i sängen. Hu, ryser än idag när jag tänker på det. Men hela min kropp var skum då. (Ena benet kunde vara varmt dvs normalt medan det andra totalt iskallt. Alltid samma ben, men det konstaterades sedan via EMG och EEG att jag hade sämre med nervimpulser i det kalla benet)

Lider med dig! *skickar styrkekramar*

Gira :banana:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 765
Senast: Rosett
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 276
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 749
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Har inte sovit en blund på hela natten. Ligger fortfarande och skakar och spänner mig så fort jag inte aktivt tänker på att slappna av...
2
Svar
23
· Visningar
2 464
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp