Om du har b12 brist så kan du få alla möjliga symtomer. Min mage var t.ex. urkass, håret ramlade av, yrsel mm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Börjat med någon ny sort..
1 månad typ
Jag har läst igenom tråden och dina symtom och brister är vanligt vid ätstörningar och näringsbrist. Om du dessutom känner att det är svårt att äta och att du får ökad ångest etc så skulle jag rekommendera att du söker hjälp för det. Då blir det förhoopningsvis lättare att se den samlade bilden och inte varje symtom för sig som många läkare verkar göra. Jag hoppas att du orkar lite till och om du får hjälp med ätstörningar (om det är det du har) så är de läkarna oftast duktiga på vilka brister som behöver medicineras etc. Hang in there!Jag börjar tro det sitter psykiskt, i form av ätstörning eller något.. För jag kan INTE äta längre, och idag när L tjatade på mig att jag måste äta så tröttnade jag på att förklara att jag inte kan så vi gick till ett cafe och jag tog en sallad (något jag brukar kunna äta)
Men pressen från han att äta det, illamåendet och berget framför mig slutade med världens ångest.
Jag satt och pilla i maten, och ångesten stegrade sig, så jag drog på toa och bröt ihop fullständigt..
Det går inte längre, jag är på bristningsgränsen av allt, jag fixar inget mera press..
Jag blir alltid asförbannad när någon kommenterar mitt ätande, men det har ju att göra med mina trauman, uppväxt och hur jag mår i allmänhet med..
Jag har läst igenom tråden och dina symtom och brister är vanligt vid ätstörningar och näringsbrist. Om du dessutom känner att det är svårt att äta och att du får ökad ångest etc så skulle jag rekommendera att du söker hjälp för det. Då blir det förhoppningsvis lättare att se den samlade bilden och inte varje symtom för sig som många läkare verkar göra. Jag hoppas att du orkar lite till och om du får hjälp med ätstörningar (om det är det du har) så är de läkarna oftast duktiga på vilka brister som behöver medicineras etc. Hang in there!
Grejen är ju att jag har i hela mitt liv haft svårt för att äta men det har blivit värre ju sämre jag mått (vilket inte är konstigt)
Men jag har alltid trott att illamåendet/ångesten bottnar i någon slags ätstörning, plus att jag blir triggad av att väga mig, som tur är har vi ingen våg hemma..
Och när jag växte upp så åt jag typ 1 mål på kvällen om ens det. Nu bor jag ju och har de senaste åren försökt äta flera gånger per dag men maten är och har alltid varit superjobbig för mig och efter händelsen på restaurangen känns det tyvärr som jag har ngn slags form av ätstörning..
Förstår att det känns hopplöst och har man blivit bemött så en gång eller flera så litar man knappast på dom igen.. MEN, det är du som är sjuk och mår dåligt, och det är risk att du blir ännu sämre om du inte får vård, alltså får du söka igen. Nu är det ju nytt läge att bedöma för läkaren, som kanske inte ens är samma som sist. Ambulans lär du ju inte behöva åka, och vänta kan man få göra länge beroende på hur allvarligt ens tillstånd är och hur många andra som söker. Vad är alternativet? Om de inte hittar något så kvarstår visserligen problemen men då kan de för det mesta utesluta att det är något akut farligt vilket det ofta handlar om att göra. Remiss till gastroskopi har du ju även om det hade varit bra att få gjort den på en gång. Om du söker igen så är ju det också ett observandum, dina bekymmer har inte försvunnit utan snarare eskalerat, du mår dåligt och är svag, kan inte behålla mat eller vätska.Jag borde göra det. Problemet är att akuten här är totalt inkompetenta. Sist fick jag vänta 2h på ambulans, och väl inne fanns inga fel. Dagen efter hos läkaren så var värdena inte alls okey..
Men fortsätter det såhär att jag kräks upp vätska så lär jag åka in..
Drack ett glas iste slutade med magont, snabbt in på toa o kräkas.. :/