Lågt Blodtryck?

Ja.. sist jag svimmade av flera ggr på en dag skickade de hem mig..

Idag vaknade jag, åt frukost,prata med läkaren sen slockna jag på dagen och sov i säkert 2 timmar..

Pulsen är snabb och hög som vanligt :/
 
Har upptäckt 2 bruna fläckar på ben och vid bröstet för ett tag sen som jag inte tänkt på men de har inte varit där innan..

Idag jobbade jag i 2 timmar sen har jag sovit från 11.30-13.30 jobbat ett tag och vid 15 somnade jag fram till 17..

Är yr och trött, har ingen kraft i kroppen..
Varit svimfärdig plus har feber, och jag är inte förkyld eller magsjuk.. Så feber från ingenstans :/

Nu orkar jag iaf sitta upp med ansträngning men sovit typ hela dan :/

Nya prover torsdag kl 13.30
 
Stämmer i mitt landsting iaf... Salivtest skrattar de åt. "Nä såna alternativa saker håller vi minsann inte på med här!" Direkt citat från en av endokrinologerna jag träffat. :grin:

Men det inger ett visst hopp inför framtiden att det finns några få upplysta endokrinologer i det här landet också!
 
Har upptäckt 2 bruna fläckar på ben och vid bröstet för ett tag sen som jag inte tänkt på men de har inte varit där innan..

Idag jobbade jag i 2 timmar sen har jag sovit från 11.30-13.30 jobbat ett tag och vid 15 somnade jag fram till 17..

Är yr och trött, har ingen kraft i kroppen..
Varit svimfärdig plus har feber, och jag är inte förkyld eller magsjuk.. Så feber från ingenstans :/

Nu orkar jag iaf sitta upp med ansträngning men sovit typ hela dan :/

Nya prover torsdag kl 13.30


Ligger i smärta efter att ha ätit..
Hoppas verkligen proverna på torsdag visar nåt..

Finns det sjukdomar man kan få av att ha växt upp på nästan enbart kött o potatis?

För det har jag tagit upp med läkaren men det avfärdar dem pga problemen kommit upp den senaste tiden..
 
Har upptäckt 2 bruna fläckar på ben och vid bröstet för ett tag sen som jag inte tänkt på men de har inte varit där innan..

Idag jobbade jag i 2 timmar sen har jag sovit från 11.30-13.30 jobbat ett tag och vid 15 somnade jag fram till 17..

Är yr och trött, har ingen kraft i kroppen..
Varit svimfärdig plus har feber, och jag är inte förkyld eller magsjuk.. Så feber från ingenstans :/

Nu orkar jag iaf sitta upp med ansträngning men sovit typ hela dan :/

Nya prover torsdag kl 13.30


Usch, jag tycker så synd om dig. Jag läste på 1177 att mer pigmentering i huden är vanligt vid Addison, vet dock ej om det är i fläckar eller hela huden. 1177 skrev också:

"Om man har symtom som man misstänker beror på Addisons sjukdom ska man söka vård direkt på en vårdcentral.

Man ska ringa 112 om man får väldigt svåra symtom, som kraftig trötthet och yrsel när man reser sig upp, och dessutom

  • har feber
  • har smärtor i magen
  • blir illamående och kräks."
Kanske kan du ringa 1177 och höra om du ska söka akut och få proverna tagna redan nu?
 
Hur mår du idag förresten? Eftersom det stod att man skulle ringa 112 vid dina symtom så borde de verkligen ta emot dig om du söker akut. Säg att du misstänker addison och har tid för prover på torsdag men blivit akut försämrad med nytillkommen feber.

Håller tummarna!
 
Hur mår du idag förresten? Eftersom det stod att man skulle ringa 112 vid dina symtom så borde de verkligen ta emot dig om du söker akut. Säg att du misstänker addison och har tid för prover på torsdag men blivit akut försämrad med nytillkommen feber.

Håller tummarna!


Jag glömde en sak på symptom..
Blod i avföringen ..

Måendet idag:

Orkar inte stå på benen
Ont
Ingen kraft
Vill bara ligga o vila..

Så som igår fast ännu tröttare
Har ingen feber vad jag vet
Men inatt när jag fòrsökte sova så fick jag skitont i ryggen ungefär som ngn högg mig i ryggen för försvann ganska snabbt, så jag kippa efter andan..
 
Jag glömde en sak på symptom..
Blod i avföringen ..

Måendet idag:

Orkar inte stå på benen
Ont
Ingen kraft
Vill bara ligga o vila..

Så som igår fast ännu tröttare
Har ingen feber vad jag vet
Men inatt när jag fòrsökte sova så fick jag skitont i ryggen ungefär som ngn högg mig i ryggen för försvann ganska snabbt, så jag kippa efter andan..

Ring 1177! Personligen hade jag åkt till akuten om jag mådde så där, jag hade inte vågat vara hemma.
 
Jag glömde en sak på symptom..
Blod i avföringen ..

Måendet idag:

Orkar inte stå på benen
Ont
Ingen kraft
Vill bara ligga o vila..

Så som igår fast ännu tröttare
Har ingen feber vad jag vet
Men inatt när jag fòrsökte sova så fick jag skitont i ryggen ungefär som ngn högg mig i ryggen för försvann ganska snabbt, så jag kippa efter andan..
Jag glömde en sak på symptom..
Blod i avföringen ..

Måendet idag:

Orkar inte stå på benen
Ont
Ingen kraft
Vill bara ligga o vila..

Så som igår fast ännu tröttare
Har ingen feber vad jag vet
Men inatt när jag fòrsökte sova så fick jag skitont i ryggen ungefär som ngn högg mig i ryggen för försvann ganska snabbt, så jag kippa efter andan..

Jag tycker du ska söka akut! Och berätta om att du misstänker Addison. Sen gör de säkert andra undersökningar också. Vet att du haft otur tidigare men jag hoppas det går mycket bättre nu! Ring 1177 till att börja med och var tydlig med hur kraftiga dina symtom är. Lycka till!
 
Jag upptäckte för några dagar sen en knöl i vänster nedre del mot bäckenet snett under naveln ..

Ena stunden är den tydlig nästa flyttar den på sig/gömmer sig..

För tillfället är jag ett snäpp piggare men rätt som det är orkar jag inte stå upp, det kommer och går..
 
Jag ring
Jag tycker du ska söka akut! Och berätta om att du misstänker Addison. Sen gör de säkert andra undersökningar också. Vet att du haft otur tidigare men jag hoppas det går mycket bättre nu! Ring 1177 till att börja med och var tydlig med hur kraftiga dina symtom är. Lycka till!

Jag ringde 1177, men de tyckte att jag skulle avvakta tills måndag och ringa vc igen..
 
Jag ring


Jag ringde 1177, men de tyckte att jag skulle avvakta tills måndag och ringa vc igen..

Nu har inlägget jag försökt skriva tyvärr försvunnit 2 gånger. Men om jag vore du skulle jag åka till akuten i alla fall. Jag skulle inte våga riskera att det var en eventuell addisonkris som kan kräva akut behandling var på gång. Vill verkligen inte oroa dig i onödan och hoppas jag inte gör det värre för dig.
 
Håller med, antigen är personen du pratat med helt pantad eller så berättar du inte hur sjuk du är! Säg exakt det du har skrivit ner här!

Herregud, finns ingen vettig sjuksköterska eller läkare som skulle säga vänta till måndag med de symptom du beskriver här!

Åk till akuten nu! :heart
 
Piggnade till på kvällen igår och dagen idag men ska ringa vc imorgonbitti då jag börjar oroa mig över en knöl jag hittat och smärtorna kommer nu i både mage, rygg och det värker i handlederna ...

Jag förklarade väldigt tydligt men 1177 tyckte jag skulle avvakta..

Men jag vågar inte vänta längre då smärtan har blivit 10 ggr så ondare..

Men efter att ha hittat knölen är jag ännu mer orolig..
 
Piggnade till på kvällen igår och dagen idag men ska ringa vc imorgonbitti då jag börjar oroa mig över en knöl jag hittat och smärtorna kommer nu i både mage, rygg och det värker i handlederna ...

Jag förklarade väldigt tydligt men 1177 tyckte jag skulle avvakta..

Men jag vågar inte vänta längre då smärtan har blivit 10 ggr så ondare..

Men efter att ha hittat knölen är jag ännu mer orolig..

Tar inte VC emot dig direkt idag skulle jag ta mig till akuten om jag vore du. Något är ju fel och du behöver få hjälp, om inte annat för att få veta att det är ofarligt (förhoppningsvis) men också för att få smärtlindring osv.

*stor kram*
 
Ska på blodprover idag på hypofys,T3,T4 och ACTH..

Och fått svar av gastroskopin, inget hittat :/
Så det är inte gluten heller :/

Har läkartid för utredning om 2 veckor
 
Ska ta blodprover nu på kortisol,acth,hypofus t3,t4 m.m

Och fått svar på gastro vilket hittade inget..
 
Jag bad om en tidigare läkartid idag..
Hon svarade mig att nej då har sköterskan bedömt på telefon att det inte är akut..

Jag svarade: öh jag har hittat en knöl i min mage och smärtan blivit värre..
 
Vad jobbigt för dig :(. Hoppas att i alla fall provsvaren kommer snart och att du kan få diagnos och behandling.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp