Lågt Blodtryck?

Nu ringde Vc..

Jag kommer antagligen bli kallad till en annan läkare via brev och vad hon kunde se så hade jag blodbrist/anemi.. Har för lite järn och b-12 brist?

sköldkörtel och diabetes var normalt..

så nu vet jag liite mera iaf..
 
Så sammanfattningsvis så har jag hitills:

Höga vita blodkroppar
Lågt Järnvärde
B12-brist
Anemi
Hög puls
Lågt blodtryck
....

Symptomen som varierar:

Yrsel
Trötthet
Illamående
Ingen ork i kroppen/styrka
Hjärtklappning/Rusningar
Svimningskänsla/svimmar beroende på vad det är för dag...

Så vänta på kallelse från läkare på Vc nu då
och göra långtidsreg ekg ..
 
Kom just på att jag har rasat i vikt den senaste tiden också trots att jag äter bättre än förut ..


Insåg det idag :/
 
Med de brister du har så är det inte alls konstigt att du mår som du gör. Förhoppningsvis kan de snabbt komma tillrätta med dina brister och då kommer du må bättre. Bara lågt järnvärde eller bara b-12 brist kan göra att man mår väldigt dåligt och eftersom du har båda plus höga vita blodkroppar vilket tyder på infektion så är jag inte förvånad över att du mår så dåligt som du gör.

Hoppas att den nya läkaren är bra och att det inte dröjer för länge innan du får komma dit.

Krya på dig kramar!
 
Ja jag hoppas det..


Har upptäckt att jag får massa blåmärken från ingenstans? Men det hänger väl ihop.

Däremot förstår jag inte att jag ska ha infektion i kroppen eftersom jag inte är förkyld/magsjuk osv?
 
Vet du om de har tittat på de olika sorterna av vita blodkroppar (brukar kallas för diff)?
Eller är det bara det totala antalet de har tittat på?
Och vet du om de har tittat på trombocyter (blodplättar)?
 
Har ingen aning :S

Borde väl få veta mer när jag får träffa en läkare igen, vilket jag hoppas är inom snar framtid :/
 
Ja jag hoppas det..


Har upptäckt att jag får massa blåmärken från ingenstans? Men det hänger väl ihop.

Däremot förstår jag inte att jag ska ha infektion i kroppen eftersom jag inte är förkyld/magsjuk osv?

Både b12 brist och järnbrist kan göra att man får blåmärken lätt om jag inte minns fel. Höga vita blodkroppar får man utav alla sorters infektioner så det behöver inte vara en infektion som du märker själv så som en förkylning eller magsjuka.
 
Nu börjar jag tröttna och oroa mig faktiskt, att det är något riktigt fel på kroppen..

Jag kan inte äta alls längre, det enda jag får i mig är flytande mat och vätska, all annan mat får jag ont i magen av plus illamående med sura uppstötningar..

VC gör INGENTING, äter järntabletter vilket inte hjälper ett skit..
Först sa dem att jag hade anemi, B12brist och järnbrist. Och att dem skulle kolla massa saker, det har inte hänt ett skit förutom att dem skrev ut järntabletter..

Har vant mig vid att vara yr och ha ständig ont i kroppen antingen huvudvärk eller ont i magen förutom mitt psykiska mående..

Har iaf inte svimmat på länge, men däremot så har min mens blivit jättekonstig :S
Har alltid ätit P-piller för humöret främst och brukar få mens när den ska komma men nu har jag haft mens först förra veckan, sedan hade jag ingen några dagar och innan dess hade jag även mens för två veckor sedan, så den är konstigt oregelbunden:S .

Idag när jag går på toa på jobbet så har jag mens igen :S:S jag hade nyss!!

Nu hoppade jag in i badet för att duscha mig fräsch, då när jag står och torkar mig så rinner det blod ur mig, inte droppar utan rinner:S jag tror det avtagit lite nu iaf.. Men har lätt mensvärk ..

Förutom det så får jag inte sova på nätterna, har ju haft problem med det länge men inatt sov jag mellan 6 och 8 på morgonen :S

Hur länge orkar man kämpa utan att få hjälp??
 
Du kanske kan gå till gyn för mensen? Ju fler symtom som du söker vård för så måste de förr eller senare ta tag i problemet ordentligt.
 
På biverkningslistan för mina p-piller finns bl.a. matsmältningsbesvär, astma, ångest, yrsel och ostadig gång med. Jag fick i början av sommaren en svår magkatarr (matsmältningsbesvär) och rasade 6 kg i vikt och kunde inte äta, tungt att andas så jag trodde jag fått pollenallergi, yrsel och ostadig gång så bilkörande blev att glömma och även bilåkande en pina. Så jag har prövat sluta med pillrena nu för att se om det var biverkningar från dem.

Hur är det med dina piller och deras biverkningar?
 
Kan man ha fel på sköldkörteln fast proverna säger att det är bra värden?
För min vän, tycker att det låter som sköldkörteln som spökar
 
Kan man ha fel på sköldkörteln fast proverna säger att det är bra värden?
För min vän, tycker att det låter som sköldkörteln som spökar
Har du fått utskrift på värdena själv eller är det läkaren som sagt att de är "bra"? Jag hade senast 4,1 i TSH, det tyckte min dr var "ganska bra". Behandlingsmålet när man tar Levaxin (vilket jag gör) är ett TSH på max 1. :meh:
Dessutom så är referensvärdena uträknade efter alla prover som tagits på folk så även de som egentligen har lite för höga värden räknas med. Man ska enligt referensvärdena ligga mellan 0,4 och 4,2 ungefär men gravida ska behandlas om de har över 2,5 i TSH.
Behandlingsmålet är som sagt max 1, så varför anses högre värden okej...?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp