Lågt Blodtryck?

Om du läser bipacksedeln och biverkningarna så finns nog både hjärtklappning, ökad ångest och yrsel med där... skippa medicinen så märker du om dina besvär är pga den? Du bör märka skillnad ganska omgående...
det förklarar inte syrebristen eller orkeslösheten heller eller de faktum att benen inte hade någon kraft att hålla upp kroppen heller..
 
och som sagt jag känner skillnad på hjärtklappning och ångest .
det förklarar inte syrebristen eller orkeslösheten heller eller de faktum att benen inte hade någon kraft att hålla upp kroppen heller..
Fast ångesten kan visa sig på många olika sätt också, det ena leder ju till det andra så att säga. Syrebristen leder till orkeslöshet osv som kan ha sin grund i ångesten som orsakar en viss hjärtklappning som gör att syreupptagningen blir lite sämre osv..

Jag har gått runt med en oro utan att veta om det så att säga, jag ansåg också att jag visste hur ångesten kändes så att säga. Inte alltid lätt att veta vad som är vad alltid. Så det är inget man ska utesluta.

Man ska inte underskatta vad oro kan göra med kroppen.
 
jag hade kunnat gå med på att det orskas av ångest om det inte var att efter minsta lilla ansträngning , hjärtklappning och svimfärdig, och defaktum är att jag har en död anhörig som dog av hjärtinfarkt och att vi misstänker att jag har ngt hjärtrelaterat då det varit andra incidenter där hjärtat skulla kunna ha orsakas av det. och om det hade gett med sig men jag får hjärtklappning om jag står upp mer än 10 minuter, vid minsta ansträngning och även inatt när jag skulle sova..

idag har jag liksom inte orkat något annat än att ligga i soffan precis hela dagen, och jag har ADD / Asperger så jag brukar inte vara så här trött..

och jag hade kunnat gå med på att det är ångest orsakat om jag inte hade levt med både panikånegst och vanlig ångest i flera år innan..
 
och det finns ingen biverkan på varken strattera eller ångest att man helt plötsligt inte kan stå på benen utan dem bara viker sig för det finns ingen styrka i dem :/
 
Utbränd? Grejen med en långvarig oro och stress är just att den kan leda till att kroppen blir utmattad. Det i sig självt kan orsaka en ångest över att kroppen inte fungerar normalt vilket gör att det hela blir ännu värre och man är inne e denna onda cirkeln.

Ångest kan som sagt komma i alla möjliga former, det kan bli sådan kraftig ångest också att man faktiskt inte kan stå upp ens helt plötsligt.

Man ska inte utesluta det iallafall.

Sen kanske inte medicinen är inställd på rätt dos heller? Har hört en del bli väldigt trötta av mediciner mot adhd om det är fel dos.
 
jag har varit utbränd så jag har svårt att tro det.

Jag har ett bra liv nu, jobbar på egna företaget inom familjen med flexibla och fria arbetstider, ingen stress, håller på med djur och umgås med familjen. så har ju liksom ingenting inom mitt liv i dagsläget som borde göra mig sjuk.
 
Jag har precis kommit ut från att blivit inlagd på sjukhus av anledningar som låter väldigt likt dina. Jag har dock en ätstörning och min kropp hade brist på Kalium (och sen förhöjda njurvärden), detta pga att jag inte fått i mig tillräckligt med näring plus att jag var uttorkad. Vet dock inte hur dina matvanor ser ut? I vilket fall som helst skulle jag be om att få göra ett blodprov som visar eventuella brister på vitaminer/mineraler eftersom just Kalium påverkar nerv, muskler och hjärta.

Jag har låg puls och lågt blodtryck, senast två dagar sedan låg pulsen på 32 när jag sov (har sämre koll på blodtrycket). Jag blir yr av att resa mig upp, kan inte hantera temperatursskillnader från kroppen (t.ex. blir hemskt yr när jag går ut från en bastu osv), har svimmat t.om av att resa mig upp för snabbt, bristen på kalium gjorde även att jag inte hade ork till NÅGONTING, min kropp orkade inte med helt enkelt, jag fick även tryck för bröstet varje gång jag fick upp pulsen (hjärtproblem pga kaliumet) och ja. Kolla upp det! Jag blev inlagd på hjärtintensiven och hade vi inte insisterat på att ta ett blodprov på "allt" så hade det inte upptäckts att mina kalium nivåer var helt åt skogen så kunde mitt hjärta lagt av när som helst, värsta var väl att jag inte ens kände mig sjuk mer än orkeslöshet. Men jag blev akut inlagd när doktorn såg resultaten.

Hade du normala värden på dem vanliga blodproven dvs, infektion, järnvärde osv?
 
Hade du normala värden på dem vanliga blodproven dvs, infektion, järnvärde osv?
Mitt blodvärde såg normalt ut ja, infektion och järnvärde sa de inget om så jag antar att det också var normalt. EKG såg också "normalt" ut, om än lite långsamt men inte tillräckligt för att de skulle reagera (regelbundna hjärtslag). Så doktorn skickade hem mig och sa att det såg bra och normalt ut. Dagen efter nöjde sig inte mamma med det och tvingade på ett till blodprov på "allt", och då såg vi att kalium var farligt lågt och höga njurvärden. Detta var inte bara pga näringsbrist utan också pga att jag var uttorkad.

Jag vet inte om dina blodprover visade just kalium och njurvärden, annars rekommenderar jag att se till att dricka ordentligt och sen ta blodprov på allt på måndag som planerat (om du inte får tid tidigare). Men om det sen ser normalt ut, så skulle jag också börja tänka psykiska vägar, men inte förrän efter blodresultaten kommit.
 
jag har varit utbränd så jag har svårt att tro det.

Jag har ett bra liv nu, jobbar på egna företaget inom familjen med flexibla och fria arbetstider, ingen stress, håller på med djur och umgås med familjen. så har ju liksom ingenting inom mitt liv i dagsläget som borde göra mig sjuk.
Fast nu har du ju kroppen du är orolig över? Kan ju ha varit medicinskt från början men att det fortsatt pga oron över det. Inte omöjligt. Menar bara att aldrig utesluta något och att aldrig underskatta vad psyket kan göra med kroppen. Det är ju dock helt klart lättare (förhoppningsvis) att få bukt med om det är något medicinskt än om det är psykiskt.
 
Mitt blodvärde såg normalt ut ja, infektion och järnvärde sa de inget om så jag antar att det också var normalt. EKG såg också "normalt" ut, om än lite långsamt men inte tillräckligt för att de skulle reagera (regelbundna hjärtslag). Så doktorn skickade hem mig och sa att det såg bra och normalt ut. Dagen efter nöjde sig inte mamma med det och tvingade på ett till blodprov på "allt", och då såg vi att kalium var farligt lågt och höga njurvärden. Detta var inte bara pga näringsbrist utan också pga att jag var uttorkad.

Jag vet inte om dina blodprover visade just kalium och njurvärden, annars rekommenderar jag att se till att dricka ordentligt och sen ta blodprov på allt på måndag som planerat (om du inte får tid tidigare). Men om det sen ser normalt ut, så skulle jag också börja tänka psykiska vägar, men inte förrän efter blodresultaten kommit.

Tack då vet jah, ja jag tänkte ta det på måndag att de kollar ordentligt.
 
Fast nu har du ju kroppen du är orolig över? Kan ju ha varit medicinskt från början men att det fortsatt pga oron över det. Inte omöjligt. Menar bara att aldrig utesluta något och att aldrig underskatta vad psyket kan göra med kroppen. Det är ju dock helt klart lättare (förhoppningsvis) att få bukt med om det är något medicinskt än om det är psykiskt.

nej jag förstår men jag tycker inte man ska anta att det är psykiskt istället för att först utesluta allt som är fysiskt innan man bestämmer sig för att det sitter psykiskt.
 
nej jag förstår men jag tycker inte man ska anta att det är psykiskt istället för att först utesluta allt som är fysiskt innan man bestämmer sig för att det sitter psykiskt.
Anta har jag aldrig gjort att det är, inte heller att man ska utesluta utan tester att det inte är fysiskt. Men att utesluta det genom att mena på att man minsann vet hur kroppen reagerar osv tycker jag inte är bra. Man ska aldrig underskatta hur psyket kan påverka.
 
Anta har jag aldrig gjort att det är, inte heller att man ska utesluta utan tester att det inte är fysiskt. Men att utesluta det genom att mena på att man minsann vet hur kroppen reagerar osv tycker jag inte är bra. Man ska aldrig underskatta hur psyket kan påverka.
nej jag menade inte att du antog det utan att dem gjorde det på sjukhuset, de lyssnade liksom inte ens vad vi sa till dem..det är det som stör mig lite, och det är också därför jag verkligen söker hjälp enbart i sista stund. hatar att gå till läkare för de lyssnar oftast inte..de i ambulansen lyssnade mera på mig och min "mamma" än de på sjukhuset,
 
nej jag menade inte att du antog det utan att dem gjorde det på sjukhuset, de lyssnade liksom inte ens vad vi sa till dem..det är det som stör mig lite, och det är också därför jag verkligen söker hjälp enbart i sista stund. hatar att gå till läkare för de lyssnar oftast inte..de i ambulansen lyssnade mera på mig och min "mamma" än de på sjukhuset,
Tyvärr är det så på sjukhus och även VC ofta tycker jag. När jag hade lågt blodtryck och allmän yrsel osv och gick till vc så tog dom alla prover, visade på väldigt lågt antal vita blodkroppar, dom tog om dom proverna två ggr, sedan sa dom bara att vissa har ett lägre antar. Sålänge det var stabilt lågt så var det lugnt. Sen så avslutades kontakten trots att problemen var kvar. Förmodligen var det bara så pga en period med lite mat och vätska, jag började dricka och äta mera och problemen försvann.

Man måste ligga på lite för att få rätt vård..tyvärr.
 
Från fass: Varningar och försiktighet

Tala med läkare eller apotekspersonal innan du tar Strattera om du har:

  • tankar om att ta ditt liv eller försöker ta ditt liv.

  • hjärtproblem (inklusive hjärtfel) eller ökade hjärtslag. Strattera kan öka din hjärtfrekvens (puls). Plötslig död har rapporterats hos patienter med hjärtfel.

  • högt blodtryck. Strattera kan orsaka förhöjt blodtryck.

  • lågt blodtryck. Strattera kan orsaka yrsel eller svimning hos personer med lågt blodtryck.

  • problem med plötsliga förändringar av blodtrycket eller hjärtfrekvensen.

  • hjärt-kärlsjukdom eller har haft stroke.

  • leverproblem. Du kan då behöva en lägre dos.

  • psykotiska symtom inkluderande hallucinationer (höra röster eller se saker som inte finns), tro på saker som inte är sanna eller vara misstänksam.

  • mani (känna sig upprymd och exalterad, vilket orsakar ovanligt beteende) och agitation (en känsla av att vara både kroppsligt orolig och psykiskt upphetsad).

  • aggresiva känslor.

  • ovänliga och arga (fientliga) känslor.

  • epilepsi eller har haft krampanfall av någon annan orsak. Strattera kan eventuellt öka risken för krampanfall.

  • annat humör än vanligt (humörsvägningar) eller känner dig väldigt olycklig.

  • svårkontrollerade, upprepade ryckningar i någon del av kroppen eller att du upprepar ljud och ord..
 
så tar vi det igen , innan jag börjde medicinera har jag haft problem med hjärtklappning, utmattad av anstränging och yrsel och illamående.. dock inte så här intensivt som det varit nu..

det me ansträngning och hjärtklappning och hög puls har jag haft läänge. jag är illamående typ varje dag..
 
så det är det som också gör att vi inte tror det beror på den..
då jag har haft problem innan jag åt mediciner.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp