Lågt Blodtryck?

så tar vi det igen , innan jag börjde medicinera har jag haft problem med hjärtklappning, utmattad av anstränging och yrsel och illamående.. dock inte så här intensivt som det varit nu..

det me ansträngning och hjärtklappning och hög puls har jag haft läänge. jag är illamående typ varje dag..

Precis. Du kanske inte ska ta Strattera med andra ord... om du misstänker hjärtproblem ska du ju definitivt inte ta det.

Be din läkare/psykiater skicka remiss till VC om dom inte tar dig på allvar. Så du får en riktigt ordentlig utredning på det kroppsliga...
 
jag sa innan till läkaren och av de alternativen jag har så var strattera bästa alternativet..
stratteran har förändrat mitt liv så jag helt plötsligt mår bra och fungerar.

jag pratar med vc på måndag men jag m flera tror det är något annat fel.
 
Låg i fotöljen hela kvällen igår, gick o la mig tidigt , vaknade 13 (vilket är väldigt olikt mig)
när de lyckades väcka mig vid 13 så klev jag upp och kände hur yrseln fick mig ur balans, lyckades väldigt ostadigt ta mig till köket och åt omelett i vardagsrummet, efter att ha ätit skulle jag ut i köket och dricka när jag känner hur det svartnar för ögonen och jag greppar bänken för att inte falla i golvet. sedan låg jag på soffan resten av dagen.. så blir väl en till soffdag, såå olikt mig..
 
aoch så hände det, det svartna för ögonen och jag hamna på badrumsgolvet, vakna till och yrsel värre.. ringde 1177 så tkr jag ska avvakta till mån.
 
Idag var jag hos läkaren på VC..

Det var minst sagt ett intressant läkarsamtal..

Med tanke på akuten i onsdags så sa dem att jag hade bra blodvärden och blodtryck och skicka hem mig utan behandling typ.

Idag fick jag veta att på akuten hade jag för högt antal vita blodkroppar, och lågt järnvärde..
plus att jag hade oroande ekg resultat men det skyllde på akuten att jag var stressad och hade ångest, men jag hade inte ångest så min läkare kommer ta EKG på mig igen, och gå vidare med 24 timmars ekg och även 24 timmars blodtryck.. och jag hade hög puls på akuten likaså när hon tog pulsen nu, sedan när hon lyssnade med stetoskopet på hjärtat så sa hon att jag har typ hjärtrusningar..
vilket jag påtalat typ hela tiden..

Sen skickade hon mig på blodprover för blodvärdet igen, sköldkörtel, diabetes (pga min mamma hade det) och tog liggande, stående och sittande blodtryck och jag har förlågt blodtryck speciellt när jag står upp, vilket förklarar en del också..
 
Idag var jag hos läkaren på VC..

Det var minst sagt ett intressant läkarsamtal..

Med tanke på akuten i onsdags så sa dem att jag hade bra blodvärden och blodtryck och skicka hem mig utan behandling typ.

Idag fick jag veta att på akuten hade jag för högt antal vita blodkroppar, och lågt järnvärde..
plus att jag hade oroande ekg resultat men det skyllde på akuten att jag var stressad och hade ångest, men jag hade inte ångest så min läkare kommer ta EKG på mig igen, och gå vidare med 24 timmars ekg och även 24 timmars blodtryck.. och jag hade hög puls på akuten likaså när hon tog pulsen nu, sedan när hon lyssnade med stetoskopet på hjärtat så sa hon att jag har typ hjärtrusningar..
vilket jag påtalat typ hela tiden..

Sen skickade hon mig på blodprover för blodvärdet igen, sköldkörtel, diabetes (pga min mamma hade det) och tog liggande, stående och sittande blodtryck och jag har förlågt blodtryck speciellt när jag står upp, vilket förklarar en del också..

Vad bra att du får en ordentlig utredning! :)
 
Man ska inte ge sig när man känner att man har rätt., bra att det kommit loss på VC.


Mammadutt & Korven : Ja jag håller med om att det är bra att dem gör utredning, men usch sånt här hatar jag verkligen.. men det blir nog bra, hoppas jag
 
Idag var jag hos läkaren på VC..

Det var minst sagt ett intressant läkarsamtal..

Med tanke på akuten i onsdags så sa dem att jag hade bra blodvärden och blodtryck och skicka hem mig utan behandling typ.

Idag fick jag veta att på akuten hade jag för högt antal vita blodkroppar, och lågt järnvärde..
plus att jag hade oroande ekg resultat men det skyllde på akuten att jag var stressad och hade ångest, men jag hade inte ångest så min läkare kommer ta EKG på mig igen, och gå vidare med 24 timmars ekg och även 24 timmars blodtryck.. och jag hade hög puls på akuten likaså när hon tog pulsen nu, sedan när hon lyssnade med stetoskopet på hjärtat så sa hon att jag har typ hjärtrusningar..
vilket jag påtalat typ hela tiden..

Sen skickade hon mig på blodprover för blodvärdet igen, sköldkörtel, diabetes (pga min mamma hade det) och tog liggande, stående och sittande blodtryck och jag har förlågt blodtryck speciellt när jag står upp, vilket förklarar en del också..
Jag blir så glad att de tar dig på allvar och kollar upp dig!
 
Hur låga var dina järnvärden? Hög puls och lågt blodtryck, särskilt om det sjunker mer när du reser dig, är tecken på järnbrist. Det kallas ortostatisk hypotension. Har själv problem med det.
 
Nu har jag fått hem en kallelse från fysiologkliniken för långtidsregistrering av EKG som börjar kännas som en bra ide..

För idag gick jag en 8 min promenad till psyk och upp för en trappa och hade hjärtklappning,yrsel och en puls på 116 och all kraft i kroppen är borta :/

Väldigt påfrestande att inte orka något :/

Hur lång tid brukar blodprover på vc ta??

Har fortfarande varken fått telefonsamtal/brev föruto då från fysiologkliniken
 
Hur låga var dina järnvärden? Hög puls och lågt blodtryck, särskilt om det sjunker mer när du reser dig, är tecken på järnbrist. Det kallas ortostatisk hypotension. Har själv problem med det.

Njae,
Ortostatisk hypotension betyder bara att ditt blodtryck faller när du ställer dig upp (oavsett om du märker det eller inte ska nämnas). Det är ett undersökningsfynd helt enkelt. Precis som att nedsatt syn eller olika långa armar eller vad du vill, inte betyder att du har ett symptom på en speciell sjukdom.

Det kan ha olika bakomliggande orsaker, vätskebrist är en vanlig sådan :).
 
Att få svar? Jag brukar ringa nån dag efter och fråga efter svar... Har alltid varit klart då :) brevsvar kan ta betydligt längre, ibland kommer inget brev alls :p
Oj det var snabbt! Var det akuta prover då eller? Normalt brukar det väl ta en vecka innan läkaren får provsvaren.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp