Lag SM 2007!!

Sv: Lag SM 2007!!

Jo men att sätta sig ner några galoppsprång innan och hjälpa till att driva med sätet kan ju vara väl befogat men att sitta och studsa runt i sadeln på långa galoppsträckor är inte försvarbart.

Och vad det gäller galoppträning så vet jag många ponnyryttare som tränar galopp ofta, Jag och de andra tjejerna i stallet (både ponny och häst) rider ofta iväg till banvallen, ett gammalt tågspår på 2 km som nu funkar utmärkt till galopp träning, och sen tar det ca 50 min dit så vi får ju även rejäl framridning ;)

Men onekligen var det för många som INTE tränar alls. Frågan är hur de kan ha så dålig kondis. Nu var det väldigt hög luftfuktighet så att de blev svettiga är en sak men att de knappt orkade galoppera upp för slutbacken sa en del. :crazy:

Nej jag såg bara två, men får kolla lite nogare sen. Man blir lätt blind av att se så många.
Men jag såg direkt att det var du (kollade miniatyr bilder). :D

Han såg jätte fin ut, synd att jag inte kunde följa med.
Men det finns flera tillfällen :)

Såg din fina avfallning.. :angel:

Titta på sida 26, ser ut som att hästen inte kommer över hindret ordentligt o snubblar efter elr nåt?!...

hysch :angel: Jag såg också :o Snyggaste avsittningen under hela tävlingen :D

men aja, mitt fel, jag korrigerade ju hennes högerbog aaaalldeles för sent, och inte tillräckligt, så hon hoppade ju snett ut mot den högra flaggan, gick i med nedre delen av bogpartiet och flyttade hindret en halvmeter :p Sen satte hon sig och då flög jag :angel:

Stackars Ofelia, jag måste dragit till som bara den i munnen på henne i landningen :(

Usch, vad otäckt det såg ut! Det ser ut som om hästen lägger all vikt på bakkotorna, när dom är som bakåtvikta sen :crazy:

Senast ändrad:

Ryttaren red in på banan innan domaren hade blåst. Ryttaren trodde att det var blåst och ja....... Stackars tjej :cry:

Fy fasen vad surt! :(

Ja och det är inte så himla självklart när det är 2 banor bredvid varandra. Visselpipa och pingla låter enkelt men man ska komma ihåg vilket det var också...

På vårt ena ekipage försökte hon pingla i förtid. När vi stod och sprayade med insektsmedel var hon kvick. Men ryttaren red upp och sa till att tiden var inne först om 3 minuter.. Undrar vad hon förlorade på det. :crazy:

Ja och det är inte så himla självklart när det är 2 banor bredvid varandra. Visselpipa och pingla låter enkelt men man ska komma ihåg vilket det var också...

På vårt ena ekipage försökte hon pingla i förtid. När vi stod och sprayade med insektsmedel var hon kvick. Men ryttaren red upp och sa till att tiden var inne först om 3 minuter.. Undrar vad hon förlorade på det. :crazy:

Ja stackarn, det fick hon säkert! Men hon gjorde ett jätte jobb ändå!
"Fortfarande väldigt stolt över henne"..... :rofl: :rofl: (fast de inte är min unge)

Jag själv gjorde ju den missen i Sydslätten i våras. Satt å redfram när hon ropade in mig trots att det 5 min kvar tills min tur!
Men jag fick oxå av drag på en hel del då domaren inte tyckte om att bli tillrätta visad..... :devil: :devil:

Vi lånade ut vårat släp och lånaren hade lite problem att lasta hästen och backade in släpet i stallet. När de sedan kom fram till tävlingsplatsen satt det en planka genom taket. Så har jag förstått det genom mamma, som jag tror inte riktigt heller fattat vad som hände.
Tur att vi har försäkring :D

:rofl: jaha var det det som hände :rofl:

jag stod på andra sidan parkeringen vid lastbilen och såg och hörde bara lånaren stå med dörren till släpet öppen och säga "helvete.....helvete.....HELVETE"
och så såg jag ju att släpet fått en extra antenn, men jag förstod aldrig att det var en planka :D

Men onekligen var det för många som INTE tränar alls. Frågan är hur de kan ha så dålig kondis. Nu var det väldigt hög luftfuktighet så att de blev svettiga är en sak men att de knappt orkade galoppera upp för slutbacken sa en del. :crazy:

Ja, det är ju självklart inte bra. Kanske har ngt att göra med att kvalen var så låga iår :angel:

hysch :angel: Jag såg också :o Snyggaste avsittningen under hela tävlingen :D

men aja, mitt fel, jag korrigerade ju hennes högerbog aaaalldeles för sent, och inte tillräckligt, så hon hoppade ju snett ut mot den högra flaggan, gick i med nedre delen av bogpartiet och flyttade hindret en halvmeter :p Sen satte hon sig och då flög jag :angel:

Stackars Ofelia, jag måste dragit till som bara den i munnen på henne i landningen :(

Usch, vad otäckt det såg ut! Det ser ut som om hästen lägger all vikt på bakkotorna, när dom är som bakåtvikta sen :crazy:

oj, är det du som är på de bilderna? :eek:

Kul att det syntes trots omständigheterna ;)
Roligast av allt är nästan ändå att se Cinnas glatt framåtspetsade öron så fort hon får springa omkring och hoppa lite hinder :D

Liknande trådar

V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 650
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka