Lag SM 2007!!

Sv: Lag SM 2007!!

Sigges förra ägare erbjöd sig att ta med planka tillbaka till FORF :D
Men jag fattar fortfarande inte hur den kom dit.

Jag tyckte det var en jättetrevlig bana. Inte jättestor och jag har lätt för att tycka att allt är högt och stort. ;)
Lite bredare än vad jag är van vid.

Vi lånade ut vårat släp och lånaren hade lite problem att lasta hästen och backade in släpet i stallet. När de sedan kom fram till tävlingsplatsen satt det en planka genom taket. Så har jag förstått det genom mamma, som jag tror inte riktigt heller fattat vad som hände.
Tur att vi har försäkring :D

Nämen :eek: hur lyckas man :p

När ekipaget kom på håll såg det ut som att det var arrangören som kom med plankor till tävlingsplatsen. Den stod liksom rakt upp, 1m upp i luften, (fast i framändan där högerhästen har sitt huvud).
Park-vakten frågade föraren vad som hänt och den stackaren föraren hade inte märkt något. Blev helt chockad. Jag darrade när jag öppnade dörren in till hästen..
Föraren hade kört så i 1,5 mil. Resten av plankan ca 2 m var inne i släpet hos den svårlastade, hästen. :eek:

Vilken mardröm..

Nämen gud! Man tycker väl att dom borde ha märkt nåt med hästen! Tur att allt gick bra ändå.

*Kl*

Snabbversion:
Mitt lag fick ungefär en miljon straff men vi är nog rätt nöjda ändå.

Cinna drog av sig en sko i terrängen, troligen redan vid hinder nr 2 för där hade hon betett sig underligt och stoppat två gånger :eek:
Sen gick hon inte fram ordentligt så Jennifer fick verkligen vara på henne och det brukar hon inte behöva.

Cinna fick iaf skon påslagen och gick sen hoppningen på söndagen men där trillade Jennifer av. :eek: igen. Cinna var trött men hoppade felfritt fram till Jennifer trillade av. De kom snett på sexans oxer och kom alldeles för snett till 7:an så där skiljdes de tu åt. Vi är ändå nöjda då det var deras första 3-dagars och de inte gått jättemånga Lätt öht.
Hade de inte kommit så snett på sexan kunde de nog kravlat sig runt felfritt.
De hade iaf gått på 51,8 straff i dressyren och det var väl bra även om vi siktat på under 50.
(Att sen Jennifer i terrängen var så fokuserad på vattnet, som de haft problem med, att hon glömde rida på de lätta grejerna är en erfarenhet för henne. Vattnet gick prima ;) )

Carrie fick något knäppryck på coffin och stoppade ut sig, blev helt blockerad enligt Jannike :( De var kvar på Lundin-träningen sen.

Hugo gick felfritt på hinder i terrängen men hade tidsfel, vilket han iofs brukar få. Dock stoppade han sen ut sig i hoppningen, lite matt var han nog men det var först på sista hindret det tog slut.

Jessica gick finfint, ett stopp på vattnet plus tidsfel i terrängen och sen ett pet i hoppningen.
Hon är bara 1,21 m hög och var väldigt liten jämfört med de andra B-ponnyerna :angel:

Vi hade redan innan sagt att det var för rutinen vi åkte och rutin har alla fyra fått. Dessutom hade vi det väldigt trevligt trots att nästan inga av oss hade träffats förut :)

Vi blev dessutom påkörda på vägen hem, 6-7 mil innan Jönköping :eek: Men det är en annan historia som fick ett lyckligt slut och eventuellt ett polisärende...

Nu har jag äntligen fått upp alla bilder.
Aicha, vill du fortfarande att jag ska maila över dom på Binney (dom som var bra finns i albumet) eller sparar du ned dem?

Fotade lite från hästarnas dressyr, D-ponny terräng och hopp samt prisutdelning ponny.
Här kommer ett urplock.
13627075.jpg

13627094.jpg

13627910.jpg

13627459.jpg

13627466.jpg

13627471.jpg

13627477.jpg

13627488.jpg

Hela albumet finns här: http://www.pixbox.se/alb515964
Ara, har flera bilder på "Brum-brum", men de blev inte jättebra.

Kul att du lyckades fånga Jennifer och Cinna på flera bilder, även om det nu blev en avsittning ;)
Har du möjlighet att mejla de riktiga bilderna?

Ja, det kan jag göra. Tänkt som "hemmabruk" (alltså inte lägga upp på andra sidor)? Då skickar jag utan namnet.

Glömde såklart dom finaste bilderna av alla ;)
13632737.jpg
Snyggaste klubben på invigningen :banana:

13632736.jpg
Fälttävlansbluesen och "Stora Wäsby rider allra bäst, allra bäst. Stora Wäsby rider, fastän hästen lider" *pisk pisk* :D

Jag laddade ner en som var bra i hoppningen, är det ok om A använder den på sin hemsida? Ditt namn står såklart kvar på fotot.

När ekipaget kom på håll såg det ut som att det var arrangören som kom med plankor till tävlingsplatsen. Den stod liksom rakt upp, 1m upp i luften, (fast i framändan där högerhästen har sitt huvud).
Park-vakten frågade föraren vad som hänt och den stackaren föraren hade inte märkt något. Blev helt chockad. Jag darrade när jag öppnade dörren in till hästen..
Föraren hade kört så i 1,5 mil. Resten av plankan ca 2 m var inne i släpet hos den svårlastade, hästen. :eek:

Vilken mardröm..

Hihi, jag tror att jag mötte det ekipaget på stora vägen. Tyckte att det såg lite skumt ut och undrade varför man hade en hel transport till att frakta en planka på:D Trodde aldrig att det stod en häst i transporten också:o.

Var kul att se er alla i helgen, även fast jag inte har någon koll på vem som är vem här. Håller med The_Connemara om hennes iaktagelser i terrängen, många ponnyer såg ganska slutkörda ut redan i början av banan, vissa redan på framridningen. Hästarna såg desto mer taggade ut, och jag är imponerad av alla fina ritter:) Jag blev ännu mer inspirerad att skola om mig till fälttävlansryttare!

Jag tyckte det var en jättetrevlig bana. Inte jättestor och jag har lätt för att tycka att allt är högt och stort. ;)
Lite bredare än vad jag är van vid.

Håller med om att den var jättefin. Olika typhinder, bra sträckning osv. :idea:
Nerhoppet tyckte jag var stort. Kollade det och det var maxat. Någon sa att det var ett större nedhopp någon annanstans men isåfall är det inte ok. :angel:

Vet att det var en del ekipage som debuterade här och de fick smaka på en 1*-bana. Kul!

Fast jag gillar fortfarande inte starten på banan (för häst)... :mad:

Liknande trådar

V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 650
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka