Lag SM 2007!!

Sv: Lag SM 2007!!

Grattis till alla men mest förstås till duktiga TBHK som kom 3:a med hästlaget! Även ponnyryttarna gjorde en fin insats med tanke på att en ponny blev halt innan terrängen.:banana::bump::banana:

Delvis KL

Hemma och på jobbet efter en varm, fuktig, blöt helg. :D

Började bra med bra dressyrer på alla 4. Kul! Lillasyster fick 62 straff och sken som solen.
Terrängen däremot så började Nisse med en fin runda men på näst sista tyckte "tanten" att hon inte alls skulle som ryttaren. Sen var det lillasyster som red en jättefin runda. Var helt säker på att hon var rätt på ett hinder men icke sa ÖD. Hon blev utesluten. Sur erfarenhet men men...
Hanna nollade Vincent som nästan var oberörd trots värmen/fukten.
Sist gick Noya ut. Hon fick några stopp. I sista backen kom "stormen" och han sprang rakt in i motvinden.

Nåja hoppningen söndag. Hanna slutade 9:a. Nisse hade ett ner, och Noya tyckte inte det var kul.

Så det var inte det roligaste Lag-SM. ;)

Koom du hem? :D
Fick ni bort brädan? :eek:

Haha, ja jag gjorde faktiskt det till slut även om det var LÅNGT! Var framme vid ett i natt (därav den något torftiga notisen på Ridsport. ;) Men idag är den uppdaterad.) Jag & Maria i baksätet kom fram till att det hade varit mycket närmre att åka till Tyskland därifrån än upp hit till Norrland. :angel: Man bor helt enkelt på fel ställe i hästlandet. Men jag kommer neråt om ett par år, så jag får väl överleva ett tag till. Känns otroligt lyxigt att jobba hemma nu i helgen som kommer, & få sova i sin egen säng! :D

Och plankan den fick dom bort, på utsidan syntes faktiskt nästan ingenting. Insidan var lite värre men det var nog som sagt ändå tur i oturen..

kl.
grattis till bettibets o HRS laget.
Kanoninsats :banana:

Kul att nån tycker det... eller så har du läst fel lista för efter lördagen var allt kanon :banana::banana::banana: även om en häst utgått på terrängen så hade vi tre nollor kvar :bow: sen blev det ju lite mer dämpat när en häst markerade på besiktningen och övriga två hade plockepinn på hoppbanan:angel: men vi kommer igen nästa år!

Svarta blixten orkade inte backa upp till loftet så släpet står här hemma. Det gör lite ont i hjärtat :crazy:;)
Vi som precis lämnat in bilen för att få den lagad (du vet hur hel den var) och snart kommer besiktningsmannen för att kolla läckan. Hejja.
Berättade mamma att micron, gräsklipparen och toan också är trasig?

Du, jag fick lite bilder på Airwalk Binney i hoppningen.

Jag är jättenöjd med min hästs insats i helgen, även om vi slutade på mycket straff och långt ner i listan. Med tanke på våra förutsättningar både att han varit så pass sjuk spm han var och mina spärrar i hoppningen så var det jätteskönt att ha ridit den här tävlingen.

Dressyren gjorde han precis som han skulle även om jag inte kunde matcha honom eller inte föll domaren i smaken. I terrängen var han lite trött men han gjorde sitt yttersta och han är väldigt okomplicerad att rida. I vattnet hade jag linjen klar men över båten drog han till höger och vi blev nästan jämte med spetsen och galopperade förbi. Surt eftersom jag funderade länge på att lägga en volt. Men man måste pröva för att bli bättre!
Hoppningen var han jättefin. Åkerbo helt borta hos både mig och honom. Sen att han petade två av de enklare hindrena gör inget. Kanon! Så skönt att det inte ligger för långt in rotat hos båda oss! :banana:

Svarta blixten orkade inte backa upp till loftet så släpet står här hemma. Det gör lite ont i hjärtat :crazy:;)
Vi som precis lämnat in bilen för att få den lagad (du vet hur hel den var) och snart kommer besiktningsmannen för att kolla läckan. Hejja.
Berättade mamma att micron, gräsklipparen och toan också är trasig?

Du, jag fick lite bilder på Airwalk Binney i hoppningen.

Haha, ja det förstår jag. Att vi tog oss hela vägen i svarta blixten förvånar mig lite, det gick knappt att stänga bakluckan. Men den gick som ett skott! :D

Du får jättegärna maila bilder! emelie_samuelson@hotmail.com. Så, nu har alla min mail, smidigt. (orkade inte skicka pm :angel: )

Förresten så såg Sigge ut som en miljon i både terräng & hoppning, det glömde jag nog säga. Han är det finaste fullblod jag har sett på länge. :love: Och en helt annan häst (och ryttare ;) ) än i Åkerbo.

Senast ändrad:

Svarta Blixten såg lite baktung ut faktiskt :D
Läckan var mycket mer omfattande än vad vi trodde. Dessutom har jag hittat en misstänkt cancerknöl på ena katten. Vad är detta?!? :(

Tack snälla :bow:
Det känns så skönt att veta att jag faktiskt kan RIDA hela banhoppningen avslappnat!

Jag håller på att gå igenom bilderna just nu. Vill du bara på Binney eller lite blandat?

Vad kul Emma att det gick bra för dig, jag har tänkt mycket på dig, höll allt en tumme ;)

:bow::bow:

Även jag som ponnyryttare blev helt skräckslagen när jag såg alla som satt ner, en del t om på galoppsträckorna :eek:

Jag tränar för Tina Lundin (Johans fru, har tränat en del för honom också) och även hon är väldigt noggrann med längden på läder och sitsen. Har nog kortat mina läder 4 hål sen jag började träna för henne :p

Jag är faktiskt nöjd med helgen jag med, trots min högst ofrivilliga avsittning på första ostbiten i terrängen (D-ponny), där jag inte fick henne rak, och högerbogen försvann. Korrigerade henne alldeles för sent så hon hann inte upp med benen och var i med nedre delen av bogpartiet, och sedan satte hon sig och då flög jag som en projektil. Mitt fel alltihopa, jag red inte alls som planerat på det hindret.
Fram tills dess var hon riktigt fin, och vi hade inga problem varken på lydnadsbiten efter banken, eller risgraven som jag tyckte var väldigt otäck.

Red fram alldeles för länge till dressyren, och trött ponny och ryttare kom ut från dressyrbanan med 56.3 straff, men ganska nöjda ändå.

Tyvärr blev Linas B-ponny halt efter terrängen, och laget hade då bara 2 ryttare kvar = inget lag. Hade Lina varit med och hon hade nollat som hon brukar hade vi däremot kommit 4a, och de två som startade hoppningen kom 2a och 9a individuellt!

Har haft en otroligt kul helg, vi hoppade över ryttarfesten och hade en egen med laget istället, och vad jag har förstått hade vi nog roligare :D

Senast ändrad:

Kul att höra att ni kommit igång igen :D Sigge är ju så himla fiin!

Ooohhhh....var det ni som hade plankan i taket :eek:

Vad hade hänt?

Vårt lag lyckades med konsten att utesluta en i varje gren, en i dressyren, en i terrängen och en i hoppningen. Och så var en placerad!

Min dam blev pissed off när jag sa till henne att det inte är OK att smita förbi smalhinder - så sen fick vi kämpa och bråka oss igenom banan. Hade tre stopp inför näst sista hindret. Var säker på att jag redan var ute så jag chansade - och kom lite smått fel = stopp. Förstod sedan att jag borde lagt en volt..... är så arg på mig själv!!!!

Men jag tyckte att terrängen var stor och svår.......

Det var dom jag åkte med hem som hade plankan i Murrays transport. Dock inte Murray som fixat dit den.. :D

Det var en rejäl och fin * bana, äntligen! :banana: Mycket bra byggt, inga konstiga avstånd utan framåt ridning hela vägen. De som jag såg hade problem var debutanter i klassen eller red med handbromsen i, och det kanske inte är så jättebra att debutera på ett SM.

Liknande trådar

V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 650
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka