Lag SM 2007!!

Sv: Lag SM 2007!!

sist jag red i Hermanstorp kom vi trea och då fick vi ett schabrak. Så man kan ju hoppas att det är något bättre än en borste i SM :D

annars så kan man anmäla det till länets tävlingsansvarige (om det nu heter så..), för att prsierna måste vara av ett visst värde, och en borste är oftast inte det :p

Nu blandar du ihop det. SM är en klass för sej. Där finns det inget om vad man ska vinna... jo äran och medalj

Ind i klassen däremot ska det vara värde med anm.avg.

Nu blandar du ihop det. SM är en klass för sej. Där finns det inget om vad man ska vinna... jo äran och medalj

Ind i klassen däremot ska det vara värde med anm.avg.

Nja... vad skall de med den saftiga lagavgiften till då? Varje ryttare har ju redan betalat en rejäl avgift för individuella starten :devil:

Nja... vad skall de med den saftiga lagavgiften till då? Varje ryttare har ju redan betalat en rejäl avgift för individuella starten :devil:

Där är det också ett intressant faktum att ponny- och hästlagen kostar lika mycket men hästlagen får premier. Ponnylagen får hederspriser medan hästlagen får premier, rätt saftiga också. (6000, 5000, 4000, 3600 övr. plac.)
Nästan samma sak individuellt. Ponnyklassen är en hundralapp billigare och där är det hederspriser. I hästklassen är det premier, (2000, 1500, 1000, 400 övr. plac.)
På skrift om det, ska det inte alltid vara insatsen åter? Iofs är där medräknat säkerhets- och veterinäravgift och den kanske inte räknas med.

mmm Spännande blir det, 27 000:- får man in på ridhästarna och 15 000:- ut i premier, blir mycket kvar till täcken mm. Och så ponnyerna då... 36 000:- in och minst hälften ut i (heders-)priser till 5 placerade lag, det blir prylar för 3600:- I SNITT för varje lag. Skall bli intressant att se om det stämmer. Tävlingen (domare, veterinär, ambulans etc) är ju redan finansierad med den individuella avgiften... Inte konstigt att arrangörerna slåss om denna godbit :angel:

mmm Spännande blir det, 27 000:- får man in på ridhästarna och 15 000:- ut i premier, blir mycket kvar till täcken mm. Och så ponnyerna då... 36 000:- in och minst hälften ut i (heders-)priser till 5 placerade lag, det blir prylar för 3600:- I SNITT för varje lag. Skall bli intressant att se om det stämmer. Tävlingen (domare, veterinär, ambulans etc) är ju redan finansierad med den individuella avgiften... Inte konstigt att arrangörerna slåss om denna godbit :angel:

Jag har inte full koll på reglerna angående hur mycket som ska gå tillbaka i form av prispengar/hederspriser men ska inte den arrangerande klubben få gå lite med "vinst" också? Det finns en hel del omkostnader när man arrangerar ft och då menar jag utöver domare, vet, teknisk delegat mm. Det går ju åt en hel del hindermaterial, grus, maskiner mm, det är otroligt mycket kostnader man inte har en tanke på och det är inte alltid så lätt att ens få det att gå runt ekonomiskt, inte ens med hjälp av sponsorer eller entréavgift. Kan tänka mig att det är lättare att få dom lägre klasserna att gå ihop men har själv varit med och arrangerat svenska och nordiska mästerskap (häst, ej lag) och "vanliga" 2* och 3* tävlingar och det är inte gratis. Det är inte konstigt att så många arrangörer på denna nivån lägger av, dessutom ofta med minus i kassan... Hur många arrangörer av t.ex. 3* fältävlan finns kvar i Sverige i år?
Ber om ursäkt för att jag spårat ur lite och allt är inte ett direkt svar till dig 80-tals rookie utan mer ett allmänt inlägg då jag blir lite upprörd över att så många tror att klubbarna håvar in stora pengar på att arrangera ft. Vill man ha in "lättvindiga" pengar är det nog bättre att arrangera lokala hopptävlingar...
Håller däremot helt med om att man ibland ser mycket tråkiga/dåliga hederspriser.

En tävling med så mycket starter i lätt klass ponny och CNC* för häst går INTE med förlust, den är rejält finansierad redan i den individuella delen (utan sponsorer) så om man inte har gjort extrema satsningar på nybygge på banan eller extraordinära lagpriser så har man dubbelt upp på denna tävling. Jag vet minst 2 arrangörer till som ville ha tävlingen i år. Att jämnföra med andra elit-tävlingar är inte rättvist, där kan du satsa på en *** och få typ 15 starter, i LagSM får du massor av starter på en bana du redan har eller kan använda flera år framåt

Det är inte konstigt att så många arrangörer på denna nivån lägger av, dessutom ofta med minus i kassan... Hur många arrangörer av t.ex. 3* fältävlan finns kvar i Sverige i år?
.
Klart att en 3* drar in mindre pengar MEN samtidigt är det krav på den typen av klass för att få vettiga sponsorer.
Fast en vanlig klubb som arrangör, inte en som driver det med anställda, har ett stort plus iallafall här i Skåne.
Jag är väl insatt i 2 av klubbarnas ekonomi och man kan nog säga att de 2 klubbarna "lever på" just ft. :)

Jo och stängt klassen har de också. Träffade flera som var irriterade över detta idag. :crazy:
Kan inte tolka det på annat sätt än att de har god ekonomi UTAN extra ekipage :angel:

Vi får väl se. Just det där med att priserna ska uppgå till minst insatsen i klassen fuskas det mkt med, i alla grenar.

Jo och stängt klassen har de också. Träffade flera som var irriterade över detta idag. :crazy:
Kan inte tolka det på annat sätt än att de har god ekonomi UTAN extra ekipage :angel:

Har dom verkligen ?? Varför skriver dom såhär i proppen då :confused:

17. Arrangören förbehåller sig rätten att maximera antalet starter, sker i så fall genom lottning av de som anmält och betalat i tid. Förtur ges till lag som deltar i lag-SM.

Jag fattar inte heller riktigt?
När stängdes klassen? Sista anm. dagen var ju 20 juli.

Jag fattar inte heller riktigt?
När stängdes klassen? Sista anm. dagen var ju 20 juli.

Enligt dom hade den aldrig varit öppen. :crazy:
Vi anmälde 2 hästar och hon fick välja den ena.

Förutom Fios citat från proppen så står det att klassen är obligatorisk för lagdeltagarna. Onödigt att skriva det i såfall. Jag blev mäkta irriterad men sa inte så mycket. Vis av erfarenhet.

Är det bara jag som blivit uppringd här av oss? Jag blev uppringd som lagledare och tillsagd att välja häst för Nisse och Hanna.

Jag blev åxå uppringd, hade anmält bara individuellt men det fick man ju tydligen inte.
Har nu ordnat så jag får vara reserv för ett stockholmslag, har mailat H-torp och sagt detta men inte fått något svar än.

---

"I proposition för varje tävlingsklass ska anges vilka hästar och ryttare som är uteslutna från deltagande...."
(I detta fallet de som ej är lagmedlemmar.) Ur TR I mom 125.
:angel:

*kl*

Ojoj, krångelkrångel. Hoppas allt funkar när det väl är dags.
Jag ska iaf dit & skriva, så jag hoppas på soooooool hela helgen.

*värdelöst vetande* :cool:

::rofl:Klart det blir sol.Vi har det redan,den fullkomligt vräker ned över oss.
Inte värdelöst vetande är att vi kommer med ett rackarns starkt lag.
DET blir lite att bita i:):smirk::D:cool:
Vi lovar dessutom att få fart på ryttarfesten.Vi har ett hemligt poängsystem,som brukar få fart på den mest ovilliga tant:banana::bump::rofl:LEV VÄL:smirk:

kl

Nu finns startlistor och RM ute :idea: många starter :crazy:

Det står i RM att man måste visa upp kvalresultat skriftligt (om man inte mailat i det tidigare)
och i reglerna för lag-sm (häst) står att man måste vara kvalad till klassen det går i, dvs CNC*
visst måste det räcka med att man skriver ned ett godkänt resultat man gjort i cnc* om man (som i mitt fall) har gjort det - eller måste jag leta rätt på våra resultat från 3 lättklass? :confused: (vi är ju kvalade sen länge)

otydliga redovisningar leder till att man inte får starta, så jag måste bara kolla så jag skriver rätt saker...

/PF med hjärnan på off efter omtumlande och märklig helg i schenefeld

kl

Nu finns startlistor och RM ute :idea: många starter :crazy:

Det står i RM att man måste visa upp kvalresultat skriftligt (om man inte mailat i det tidigare)
och i reglerna för lag-sm (häst) står att man måste vara kvalad till klassen det går i, dvs CNC*
visst måste det räcka med att man skriver ned ett godkänt resultat man gjort i cnc* om man (som i mitt fall) har gjort det - eller måste jag leta rätt på våra resultat från 3 lättklass? :confused: (vi är ju kvalade sen länge)

otydliga redovisningar leder till att man inte får starta, så jag måste bara kolla så jag skriver rätt saker...

/PF med hjärnan på off efter omtumlande och märklig helg i schenefeld

Absolut att det räcker med ditt enstjärniga resultat. Jag skrev bara ett för Hanna...:)

Liknande trådar

V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 650
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18