Lag SM 2007!!

Sv: Lag SM 2007!!

Bara från 2007 redovisas andra resultat än placeringar. (Nationellt har det väl funnits med sen tidigare också om ritten fullföljts.)
När det gäller ft visas bara placeringar, inga starter som inte gett placering. Inte ens från Lag-SM som var Elittävling.
Tillräckligt osäkert system för att man inte ska lita på det fullt ut.

Konstigt, för jag har sedan sidan kom upp kunnat kolla alla resultat, även de ickeplacerade och jag har heller inga problem med att få upp alla fälttävlansresultat, även de utanför placering.
Man kan/ska inte lita fullt ut på ngt eller ngn, men den sidan är inte sämre än någon annan.

Klart underligt. Söker jag på Cinna finns ingen av fälttävlansstarterna med. Jag tror hon gjorde tre stycken på regional eller högre.

Tycker den sidan fungerar utmärkt och den är bra eftersom alla resultat redovisas även de som inte ligger på placering. Enda nackdelen är att det tar tid innan resultaten kommer in (vilket säkert beror en del på klubbarna).

Saknas det resultat eller om de är felaktiga är det troligtvis den arrangerande klubben som inte redovisat resultaten till förbundet korrekt. Detta verkar dock bara drabba vissa, har aldrig hänt mig eller någon jag känner, men läst en del om det här på buke.

Har heller inte märkt att just Fälttävlansresultat skulle redovisas sämre (inte för att jag tävlar det längre, men mina kompisar gör det).
Det kanske beror på vilken nivå man är på.

Kan bara tala om att jag med säkerhet vet att det INTE :mad: är arrangörernas fel. Just nu finns inga fälttävlansresultat registrerade efter mitten på juli (om de inte lagts in precis nu). Har ringt och kollat om våra resultat inte kommit in (fast de skickades samma dag tävlingen var första helgen i augusti) och fått till svar att "vi ligger lite efter" och det är inte första gången....:angel:
Däremot kom resultaten från en regional dressyr in inom en vecka

Konstigt, för jag har sedan sidan kom upp kunnat kolla alla resultat, även de ickeplacerade och jag har heller inga problem med att få upp alla fälttävlansresultat, även de utanför placering.
Man kan/ska inte lita fullt ut på ngt eller ngn, men den sidan är inte sämre än någon annan.

Då är du ensam i landet om att kunna det då, grattis! :smirk:

Däremot kan man hitta lite fler resultat på den här sidan, dock långt ifrån alla

http://www.ridsport.se/svrf2000/termin/mainf.htm

Det hela är mycket suspekt, sitter just nu och tittar på resultat från en klass en vän deltog i, en CNC* i Hermanstorp i augusti i år. Jag kan se resultat från vinnaren på 48,4 straff till den som kom sist på 201,1 straff. Det står även hur mycket de fick i resp delmoment.
Mig veterligen hallucinerar jag inte och jag tar inte heller några otillåtna substanser, så jag antar att det är väl grattis mig då!

Det hela är mycket suspekt, sitter just nu och tittar på resultat från en klass en vän deltog i, en CNC* i Hermanstorp i augusti i år. Jag kan se resultat från vinnaren på 48,4 straff till den som kom sist på 201,1 straff. Det står även hur mycket de fick i resp delmoment.
Mig veterligen hallucinerar jag inte och jag tar inte heller några otillåtna substanser, så jag antar att det är väl grattis mig då!

Lilla vännen knappast på den här sidan som det först länkades till :smirk:

http://www.ridsport.se/svrf2000/termin/mainr.htm

Däremot på den sidan som jag länkade till så tyvärr inget grattis till dig

Jag kom till samma sida :confused: haha kanske grattis till er båda :)
Däremot stämmer sällan resultaten. Dottern har tävlat regionalt varje år från 97/98 (med placeringar)och det har ALDRIG stämt överens. Det har ALLTID fattats resultat. Däremot har en del bekanta fått extra resultat tilldelat sig :crazy:
Det är faktiskt fel redan i år också :eek:, så den sidan litar jag inte på för fem öre.

Jag har också fått både fel resultat och saknat resultat, både på ponny och häst. Då i hoppning iofs.
Min ponny saknar ett par resultat från i år också, både i hoppning och ft.

Lilla vännen knappast på den här sidan som det först länkades till :smirk:

http://www.ridsport.se/svrf2000/termin/mainr.htm

Däremot på den sidan som jag länkade till så tyvärr inget grattis till dig

Alltså, för det första är jag inte liten och jag är inte din vän och för det andra är jag inte blind eller på något sätt dum, inte ens desillusionerad, jag vet vad jag läser och jag har inga som helst problem att få upp alla resultat. Sen undrar jag hur f*n du kan bestämma/veta vad jag får upp på mina sökningar i min dator.
Den sidan du länkade till har jag aldrig ens provat och har inga tankar på att göra det, eftersom den andra funkar utmärkt.

Nog är det grattis till mig alltid!!

Det kanske är du som gör fel? har du tänkt på det...?

Jag har också fått både fel resultat och saknat resultat, både på ponny och häst. Då i hoppning iofs.
Min ponny saknar ett par resultat från i år också, både i hoppning och ft.

Vad det gäller cinnas resultat vet jag inte varför de saknas, fick bara upp hoppresultaten på henne när jag sökte.

Vi har redan konstaterat att man inte ska lita på något som finns på nätet. Jag har å andra sidan en misstänksam inställning till det mesta och de flesta, människor är hyfsat opålitliga.

Sållar mig till skaran som INTE fått resultaten korrekt redovisade.
Har gjort 14 ft-starter (från lokal till int.) i år med två olika hästar och endast tre resultat är redovisade. Bla. saknas flera placeringar.

Tror inte att det är klubbarna som är boven i dramat. Vet att det är mycket noga med att resultaten kommer in redan dagen efter.

Har gjort 14 ft-starter (från lokal till int.) i år med två olika hästar och endast tre resultat är redovisade. Bla. saknas flera placeringar.

Tror inte att det är klubbarna som är boven i dramat. Vet att det är mycket noga med att resultaten kommer in redan dagen efter.

vilket kan svaras med inlägget innan ditt. Jag tänker inte försvara sidan på något sätt, utan påstår bara att den funkar för mig.
Okej?!

Fast det är inget fel på själva sidan. ;)
Jag tror inte att den skulle fungera bättre för dig än för mig om du sökte på mitt namn...

Nej det tror inte jag heller, men tydligen är jag ensam i Sverige om att få upp allas resultat i FT klasserna, inte bara de placerade. Det ser jag som mycket suspekt och jag gillar inte att bli kallad för lögnare vilket Fio gjorde när h*n påstod att så kan det inte vara.

Vad jag kan se var du tom med i den CNC* jag nämnde tidigare i tråden, konstigt nog syns ditt resultat trots att du var utanför placering, där fanns bara resultat från 4 klasser varav en var dressyr, så det stämmer nog inte heller.

Senast ändrad:

Fast här tror jag mej veta att du är lite fel ute. Många klubbar slarvar, en del lämnar inte alls, andra lämnar helt felaktiga uppgifter. Otroligt slarvigt ute i landet! Man inser inte varför det är viktigt...
Resultaten ser ut som världens kaos. (Kolla själv på res.listor..) Man har inte rätt ryttare dvs fel lic.nr etc. Då blir det fel!
Fast med E så blir detta bättre. Ryttaren sköter ju själv att det blir rätt uppg. Fel blir det ändå men färre numera.
En del ryttare har inte löst licens (inget res redovisas, inte löst FEI-lic osv)

En del hajar inte att de måste skicka res till förbundet utan skickar bara till distriktet.
Sen kan jag tycka att det är alldeles för omständigt för klubbarna att redovisa.. :crazy:

Hade res.börsen fungerat fullt ut så hade det varit ok att ta bort de lokala ft eftersom man där inte har hästlicens. :D

Ang felen: Jag har faktiskt rättat en uppgift, utan problem. När Hanna blev plac i Polen så reggades det fel hos FEI. Någon vincent x red på vincent. :rofl:
Så först rättning hos FEI (via vårt förbund) och sedan rättade y på förbundet även i deras databas.

Vad jag kan se var du tom med i den CNC* jag nämnde tidigare i tråden, konstigt nog syns ditt resultat trots att du var utanför placering, där fanns bara resultat från 4 klasser varav en var dressyr, så det stämmer nog inte heller.

Fast det stämmer enl deras intentioner. Lag-SM räknas som elit. Start i tex Gärds majmeeting så är det bara plac som ska synas. Nu syns ibland allt beroende på att andra klasser är nat.

"Resultat från svenskt deltagande i internationella tävlingar, resultat för alla som fullföljt i elit och nationella tävlingar samt placerade i regionala tävlingar redovisas för vald häst/ponny eller ryttare. Via länkar från häst/ponny- eller ryttartabellerna kan också resultatlistan för viss tävlingsklass visas. Tävlingsresultat finns inkluderade så snart dessa inrapporterats till SvRF av arrangerande klubb."

Håller med Murray. Hästens och dotterns resultat finns inte redovisade förutom Lag-SM. De har placeringar både i lätt och 1*-igt och inget finns redovisat någonstans.:confused::mad:

Liknande trådar

V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 650
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka