Lag SM 2007!!

Sv: Lag SM 2007!!

Resultatet från dressyrtävlingen fanns inte när jag tittade och måste kommit upp alldeles nyligen eftersom starten gjordes igår.

Vad är det som inte stämmer?

Ja, resultat från Hermanstorp finns med om det är den du menar? Resten då? Flera placeringar samt en int. saknas. Så nej, jag tycker inte systemet känns särskilt pålitligt.

I år är tydligen resultaten från Lag-SM Häst Regionalt :confused: fast det utlysts som elit väl? eller blir det regionala resultat på det individuella. Jag tyckte det stod Elit på förra årets placerade.
Vet du hur det är egentligen??

Nej det tror inte jag heller, men tydligen är jag ensam i Sverige om att få upp allas resultat i FT klasserna, inte bara de placerade. Det ser jag som mycket suspekt och jag gillar inte att bli kallad för lögnare vilket Fio gjorde när h*n påstod att så kan det inte vara.

Och DET säger inte dig nåt??? Om du är ensam i Sverige om att få upp resultaten så tror jag nog att du INTE får upp alla resultat även om du tror det...jag tror nog att vi som tävlar i dessa klasser har ganska bra koll på när vi är placerade och inte....:angel:

I år är tydligen resultaten från Lag-SM Häst Regionalt :confused: fast det utlysts som elit väl? eller blir det regionala resultat på det individuella. Jag tyckte det stod Elit på förra årets placerade.
Vet du hur det är egentligen??

Vad jag kan se så står det faktiskt inte att lag-SM ska vara nat. Bara vanliga SM. Tyvärr är ju TR/best inte det mest enkla att kolla att man läst allt.. :crazy:
Med tanke på nivån på lag-SM så känns det väl rätt.. dvs att den är vanlig regional.

Håller med Murray. Hästens och dotterns resultat finns inte redovisade förutom Lag-SM. De har placeringar både i lätt och 1*-igt och inget finns redovisat någonstans.:confused::mad:

Fast vilka tävlingsplatser gäller det? Kan ju vara bra att tryckapå. Jag funkar ju så :angel: dvs jag säger till förbundet så att det blir rätt.
Jag hittar de vi varit på.. :D

Dom är rätt lustiga.
Såg nu att det stod regionalt på det ind. och Elit på lagklassen ???
Varför sätta Elit på lagklassen det gör väl ingen skillnad :crazy:
och verkar onödigt kan man tycka.

Det här är nog lite till alla;

Jag har aldrig påstått att allatävlingars resultat kommer in, vad jag däremot påstår är att jag kan se alla resultat dvs från 1:a plac till den som kom sist klassen på de resultat som finns.

Novali01: Bara för att jag inte tävlar ft längre betyder inte det att jag inte förstår de resultat jag läser. Jag tror inte att jag får upp alla resultat jag vet att jag inte får det eftersom det saknas en massa klasser, äh läs det jag skrev här över istället.

Som jag tidigare skrev, har jag inga somhelst planer på att försvara sidan, utan tycker bara att det är konstigt att det tydligen bara funkar för vissa. Gnäll hos SvRF om ni tycker att den är så dålig.

Resultatet från dressyrtävlingen fanns inte när jag tittade och måste kommit upp alldeles nyligen eftersom starten gjordes igår.

Vad är det som inte stämmer?

Ja, resultat från Hermanstorp finns med om det är den du menar? Resten då? Flera placeringar samt en int. saknas. Så nej, jag tycker inte systemet känns särskilt pålitligt.

Du skrev tidigare att det saknades flera int resultat, alltså det stämde inte...

Läs mitt inlägg igen
Sållar mig till skaran som INTE fått resultaten korrekt redovisade.
Har gjort 14 ft-starter (från lokal till int.) i år med två olika hästar och endast tre resultat är redovisade. Bla. saknas flera placeringar.

Var står det att det saknas FLERA int. resultat?

För ja, det saknas och det är inte hermanstorp jag tänker på..

Oj, felformulerat av mig, det skulle vara flera resultat bl.a. int
inte min mening, sorry. Hursomhelst stämmer det inte.

redovisningen på sidan antar jag, eftersom det var det du sa från början, jag vet väl inte vad du startat för klasser i år.

Jag har noterat att varken Gärds eller Sydslätten redovisas på förbundets hemsida för 2007, inte -06 heller om jag minns rätt. Och det är ju många Skånehästar som bara gått där t ex...

Jag har noterat att varken Gärds eller Sydslätten redovisas på förbundets hemsida för 2007, inte -06 heller om jag minns rätt. Och det är ju många Skånehästar som bara gått där t ex...

Fast vad menar du då? Debutant?
Eller menar du bara att det bara redovisas placerade?
När det bara är placerade så är det någon på förbundet som sorterat.

Om de finns så är det bara placerade, inte starter, jag vet; bara placerade registreras från reg tävling. men mycket svårt att kolla kval t ex. Var problem på Bosön på YR-träffen, vissa ansågs inte som kvalade, pga ej registrerade resultat (som bl a gått dessa tävlingar) Detta måste ju ses som ett problem, speciellt när landslagsledningen sitter och säger till ryttarna att deras hästar inte är kvalade... Men som vanligt har de inte så bra koll :cry:

Om de finns så är det bara placerade, inte starter, jag vet; bara placerade registreras från reg tävling. men mycket svårt att kolla kval t ex. Var problem på Bosön på YR-träffen, vissa ansågs inte som kvalade, pga ej registrerade resultat (som bl a gått dessa tävlingar) Detta måste ju ses som ett problem, speciellt när landslagsledningen sitter och säger till ryttarna att deras hästar inte är kvalade... Men som vanligt har de inte så bra koll :cry:

mm det är konstigt att förbundet väljer att bara redovisa placerade då de får hela resultaten.
Men de håller väl på regeln. Resultat visas fr plac i reg. Alla i nat.

Ang YR så är där väl ändå inte spec många kvalade... eller du menar inte till EM utan till nivån?Menar du att ngn lagledare litade på resultatet på förbundet så förvånar det mej. Det måste vara ngt missförstånd...

Senast ändrad av en moderator:

mer än en lagledare har "litat" på det som står där, att starter inte fanns reg på hästen osv, får ju inte nämna namn, men du fattar nog..

mm det är konstigt att förbundet väljer att bara redovisa placerade då de får hela resultaten.
Men de håller väl på regeln. Resultat visas fr plac i reg. Alla i nat.

Ang YR så är där väl ändå inte spec många kvalade... eller du menar inte till EM utan till nivån?Menar du att ngn lagledare litade på resultatet på förbundet så förvånar det mej. Det måste vara ngt missförstånd...

Min förra årets junior och för i år första års YR är kvalad för nivån x 2finns inte resultaten redovisade fullt ut för utan då måste man gå in på de tävlingar de startat för att se att de är kvalade x 2 till 2*. desutom med alla godkända kval med 0 fel på hinder i terrängen i alla 4 godkända kval och på en "unghäst".:banana:

Liknande trådar

V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 650
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka