A
alladahr
Min häst diagnostiserades med Gonit för tre månader sedan. Veterinärerna på ATG sa då att han skulle behöva behandlas upprepade gånger för att bli bra. Efter bara en behandling syntes enorma förbättringar och veterinären valde då att inte spruta igen pga att hästen var så bra. Jag ifrågasatte beslutet (tyckte att det lät konstigt att avsluta behandlingen så fort pga bra resultat) men när veterinären stod på sig backade jag. Jag är ju inte veterinär och måste såklart lyssna på dem. De tyckte att hästen kunde sättas igång men jag hade en dålig känsla i magen och lät honom vila 2 veckor till med promenader. Illa kvickt fick hästen tillbaka sin inflammation och blev precis lika dålig som innan. Nu är hästen behandlad tre gånger till utan resultat. Jag känner mig mycket besviken på ATG och tycker att de har gjort fel när de "friskförklarat" en häst som uppenbarligen behövde mer behandling. Eftersom han visade sådan enorm förbättring känns det även mer än troligt att han skulle ha blivit helt bra med ytterligare medicinering och tid.
Jag har sedan detta bråkat med ATG och tycker ej att de ska ha ersättning för sina felaktiga beslut. De har även gjort den första behandlingen helt onödig och är eventuellt även ansvariga för att han nu ej svarar (blir ofta värre ju längre tid det går och ju fler gånger det kommer tillbaka). Konsumenttjänstlagen gäller ej tjänster på djur. Hittar dock ej vilken lag som gäller för detta???????
Är det någon som vet och kan hjälpa mig?
Jag har sedan detta bråkat med ATG och tycker ej att de ska ha ersättning för sina felaktiga beslut. De har även gjort den första behandlingen helt onödig och är eventuellt även ansvariga för att han nu ej svarar (blir ofta värre ju längre tid det går och ju fler gånger det kommer tillbaka). Konsumenttjänstlagen gäller ej tjänster på djur. Hittar dock ej vilken lag som gäller för detta???????
Är det någon som vet och kan hjälpa mig?