L.I.F.E System?

SvartaHingsten2003

Trådstartare
Jag undrar lite vad ni har för erfarenhet med L.I.F.E system på era hästar. Vad har ni behandlat och vad har det gett för resultat?
Min häst har en inflammation i hasleden och är sprutad för 1 vecka sen och har boxvila..vilket inte har gett nåt resultat än till att gallan gått ner något.
Jag har en kompis kompis som håller på med just det här och jag har pratat med henne och hon är väldigt possitiv att hennes maskin kan hjälpa min häst.
Tacksam för svar!

Sv: L.I.F.E System?

Den är medicinskt godkänd och jag har provat detta till jorunn som hade utslag samt obalans i tarmen samt försurningar.
Detta gav sig till känna att hon började klia sig..
Med bara 3 behandlingar kliade hon sig inge mer och utslagen började försvinna..

Helt sjukt vad denna maskin är bra...

En behandling kostar 525 kronor mindre än vad ET här i stan tar som tar 550.
Så jag tycker de är helt klart värt sina pengar för här kan man få veta på saker som man inte viste en ET tar man ju ut när väl hästen visar symptom på skada/muskelont mm.
jag vet iallafall inte vad jag skulle göra utan denna maskin, vill inte ens tänka på hur jorunn hade mått idag utan dessa behandlingar:crazy:

Här kommer 2 länkar till 2 mkt bra sidor där man kan få mer information om just life system.

Veronica håller till i västerås/mälardalen

http://www.veronica.niva.dinstudio.se/text1_9.html

http://www.xede.se/

Har disukterats tidigare bl a i denna tråd:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=758795

Jag dissade systemet för några år sedan i ett annat forum (då gick systemet under ett annat namn...). Tyvärr finns inte den tråden mera kvar. Skall se om jag hinner kommentera den information och beskrivning som finns på nätet om systemet...

Generelt kan jag säga att de förklaringar jag sett om hur systemet fungerar visar mer att den som skrivit förklaringen inte vet vad de vetenskapliga termerna de använt betyder.

Att appareten är CE-godkänd betyder ingenting; det skall även leksaker som säljs inom EU vara. Säger också mycket att amerikanska FDA inte godkänt apparaten.

Om jag kommer rätt ihåg är det visat att apparaten inte har någon (negativ) effekt. (Jag har avsiktligt satt ordet negativ inom parentes, eftersom det är lätt att visa att något som inte har någon effekt inte heller har negativ sådan....)

Min åsikt är att använd gärna om ni har pengar ni vill bli av med, men skippa inte vanlig veterinärbehandling!

Ja tråkigt att folk ratar saker amn själv inte ens vill prova.
Jag som saggt har själv använt maskinen både på mig och minhäst och ALLTID hjälpt.
Det är beviset för mig så nog hjälper de allt..
Precis som med allt hjälper de inte alla, akepunktur hjälper inte alls på mig men nog är det en bra metod allt:)

Och jag vill verkligen inte påstå att man slänger pengarna i sjön som du påstår.
Det har varit värtvarenda öre för att få min häst frisk från sin hudsjukdom och mej med min ledvärk och problem med obalander i tarmarna efter en skada!

Och självklart ska man ALLTID kontakte vet i djurens fall och läkare för människans fall, det gäller ju alla alternativ behandlingar.

Alternativbehandlingar ska INTE ersätta läkarens jobb utan det är ett hjälp på vägen för att bli sannare frisk bara!:laugh:

Och som sagt läkarna själva använder denna maskin och frågan är ju om det är en sån bluff och hjälplös metod varför i hela fridens namn använder sig läkarna själva utav maskinen??

Bara de är ju ett bevis för att detta verkligen inte är någon skitmaskin;)

Jag tycker att man kan inte tycka eller ha en åsikt så länge man inte själv provat..
Jag kan inte tycka att apelsin är äckligt om jag aldrig smakat.

Samma sak här.. har man inte testat på maskinen kan amn ju inte gå ut och säga att det är rena rama skitet och att folk slänger bort pengarna!

Åtskillda behandlingar med häpnatsveckande resultat är beviset för att masnken är ett otroligt bra redskap att kunna ta till vid sjukdom vid sidan av sin läkare
Och de har gjorts vetenskapliga undersökningar nu om just exem. och de ska komma repotage om detta framöver.
Vad jag förstår så de häsatr som inte fick behandling hade kvar exemen och de hästar som fick behandlingen vart mkt bättre!

Så har man en svårt drabbad exemhäst varför ens fundera man gör väl ALLT för sin älskade så jag skulle inte tvekka en sekund och prova.
De som kan hända är ju att hästen blir bättre men om man inte provar har man inte ens gett det en chans!

Det är iag min åsikt.. jag har provat massa saker jag varit skeptisk till i början men insett senare att faen detta funkade jag var ju bra..
Oh är evigt tacksam att jag tog modet till att pröva

Det är rent bondfångeri och jag har anmält annonserna som felaktigt påstår att det löser eksem hos islandshästar till Konsumentverket för felaktig marknadsföring.

Har man läst grundkurs i fysik på högskolan inser man fort att det bara är mumbo-jumbo.

Det är sådana desperata hästägare som dig som jag är rädd för ska lägga ut stora belopp på en rent placebomedicinsk behandling. Är man i ett desperat läge är man beredd att tro på och testa det mesta, det är precis vad som utnyttjas.

För något år sedan gick detta företag ut med att man botade alla slags cancer hos människor, också för att utnyttja desperata människor. Som tur är, är det hårda regler kring det.

Det enda bra som de bevisar på sin hemsida är att maskinen inte har någon effekt alls, dvs den är helt ofarlig att använda. Varken positiva eller negativa effekter.

Hej!

Kul att du som så många andra har fått hästen på bättring genom balansering med Life system!

Trevligt också att någon som verkligen provat uttalar sig. Eksem balansering av hästar har påvisat så fina resultat med detta instrument att det nu kommer att göras en pilotstudie tillsammans med veterinärer!

Om inte kunden får hästen bra, erbjuds husse/matte att få hela summan tillbaka! Detta tycker jag är väldigt seriöst!

Lycka till med hästen och ha en bra sommar!

Det är utmärkt att det ska göras en pilotstudie med veterinärer som har en vetenskaplig ansats!

Man ska inte underskatta placebo - men det finns billigare varianter. Det är bondfångeri att lura på folk dyra behandlingar som man bevisat inte har någon effekt, alls.

Det är utmärkt att det ska göras en pilotstudie med veterinärer som har en vetenskaplig ansats!

Man ska inte underskatta placebo - men det finns billigare varianter. Det är bondfångeri att lura på folk dyra behandlingar som man bevisat inte har någon effekt, alls.

Men en häst kan väl inte ha placebo? hästen har ju inte en aning om vad som pågår och blir den bättre av behandlingen så kan det väl inte vara placebo eller?

Om de erbjuder pengarna tillbaka vid ej resultat så är det väl inte heller bondfångeri?

Jag har ingen erfarenhet alls av denna teknik så jag utalar mig inte om produkten.

Placebo hos djur är vetenskapligt bevisat. Definitionen dock lite annorlunda.

Eftersom det är ägaren som gör bedömningen om hästen har blivit bättre eller sämre, fungerar placebo utmärkt om ägaren tror på behandlingen.

Hästen/djuret vet givetvis inte.

Jag välkomnar alla vetenskapliga tester av nya ideer. Det skulle dock vara mer klädsamt om de erbjöd behandlingen gratis för att göra de kliniska testerna - så gör man på andra håll.

Eftersom man hållt på med det här systemet i åratal och blivit stämda, åtalade och dömda tror jag tyvärr inte att det är så enkelt att man får tillbaka pengarna om man inte tycker att det hjälpte... Det ligger inte i lurendrejarnas natur.

men vänta nu, det är enkelt att se om en häst har eksem eller ej. antigen blir hästen frisk av behandlingen eller så har den fortfarande eksem!! tror ingen hästägare låtsas som hästen ej har eksem bara för att man vill tro på en maskin. :crazy:

har aldrig hört om LIFE så kan inte uttala mig om just det här fallet men det stämmer inte att en sån placebo effekt som du beskriver förekommer på djur. då måste ju ägaren vara blind isf.

Jo, vill ägaren tro att det hjälper - och det vill man ofta när man är desperat.

Klipper lite citat:

SLU:
"
"Placebo" och "dubbelblinda studier" är nyckelord i kliniska utvärderingar av läkemedel på människor, och de är lika viktiga i forskning på djur. Placeboeffekt hos djur? Inte för att mössen känner sig bättre om de tror att de fått en verksam substans, men för att forskaren kan lockas att tro att djuren verkar friskare. Om forskaren då vet vilken grupp av djur som har fått vilken behandling kan han omedvetet påverka resultaten - i synnerhet när det gäller mätningar som har stort tolkningsutrymme.
"

Alla seriösa studier om läkemedel/beh.metoder på djur använder numera samma placebo-rutiner som för människopreparat.

"
Explaining them may be difficult, but the fact is that there are measurable differences between placebo-treated animals and non-treated animals in scientific studies.

Pavlov's demonstration that dogs can be conditioned to respond to injections of normal saline as though they had been injected with morphine raises the question of conditioned and associative learning and anticipation/expectation in relation to positive and negative placebo-like effects in animal patients.
"

Men det kallas placebo-effect-by-proxy eftersom det måste projiceras genom djurägaren. Djurägaren tror att det fungerar ELLER djurägaren agerar annorlunda därför att man tror att det fungerar, vilket påverkar resultatet.

Omnämnda maskin (L.I.F.E, som har bytt namn ett par gånger) har vare sig positiva eller negativa effekter - det har man fått bevisat genom olika prövningar i olika länder.

så om jag vill att min (hypotetisk) blockhalta häst ska bli bra av tex healing så kommer han bli det bara jag vill det tillräckligt mkt??

näe så enkelt är det inte... kanske att man kan innbilla sig att det blivit liiite bättre, men från väldigt dåligt till helt bra?? nej, så korkad kan ingen vara.

så om jag vill att min (hypotetisk) blockhalta häst ska bli bra av tex healing så kommer han bli det bara jag vill det tillräckligt mkt??

näe så enkelt är det inte... kanske att man kan innbilla sig att det blivit liiite bättre, men från väldigt dåligt till helt bra?? nej, så korkad kan ingen vara.

Nä, så enkelt är det inte. Skulle någon metod ha den effekten skulle den inte vara misstrodd alls.

Det är just "lite bättre än sanningen" som kan tolkas in av djurägaren och kan ge stora utslag i en undersökning. Eksem är en typisk sådan åkomma som är svår att bedöma i förhållande till exakt vilken behandling som förekommer. Om man inte hittar ett undermedel som fungerar perfekt.

nej men man har väl en objektiv bedömning av resultatet om man forskar? inte låter man väl djurägaren själv bedömma det? :confused:
tror du inte att dom har en veterinär som undersökar hästen före och efter? åtminstone om man försöker vara seriös..

nej men man har väl en objektiv bedömning av resultatet om man forskar? inte låter man väl djurägaren själv bedömma det? :confused:
tror du inte att dom har en veterinär som undersökar hästen före och efter? åtminstone om man försöker vara seriös..

Placebo-effekten funkar även på veterinärer. Om de vet med vilken metod hästen är behandlad och har minsta lilla förutfattade mening om den ska fungera eller inte - så blir det fel. Därför måste det vara blindtester. Det kan bli fel åt båda håll.

Skulle exempelvis jag bedöma en häst behandlad med L.I.F.E-maskinen så VET jag ju att det inte fungerar - och skulle förmodligen inte se en ev. förbättring av den metoden.

hehe alltid roligt å se hur vuxna är som små banr..

Barnet till sin mamma--Mamma jag gillar inte morötter..

Mamman till barnen--Men lilla kära barn..Du har ju inte ens smakat.. hur kan du då veta att du inte tycker om morötter??

-Barnet Nä där har du rätt i oki jag provar.. mmmm mamma det var ju faktiskt inte så illa.
Tack för att du övertalade mig att pröva!:grin:

Jag har provat och kan iaf säga att de funkar..:grin:

Undrar just vilka det är som är barn i det här fallet...

Jag blir väldigt upprörd när människor profiterar på andra människors okunkap och naivitet. "Teorin" bakom denna behandlingsmetod är helt befängd och precis som Sjöberga skriver - om man läst det minsta fysik och biologi förstår man snabbt att det rör sig om lurendrejeri.

"kroppens alla celler kommunicerar med varandra" - FNYS! säger jag
Vet de här människorna ens vad kvantfysik är? Vet de ens vad energi är? Skulle inte tro det..

Hur förklarar ni då att tonvis med djur och människor faktiskt blivit bättre av just denna maskin??
Slumpen köper jag OM det hade varit 5 st i hela världen som fått behandlingen och blivit bra.
Men nu är de 100 tusentals djur och människor om inte mer som faktiskt blivit bra av denna maskin.
Så slumpen köper jag inte.

Hur förklarar ni att min islandshäst som hade svår hudsjkdoim i vindrat. obalanser i organen så hon fick utslag i form av kraftig exem.
Hon var riktigt dålig där ett tag:crazy:
Hennes päls växte ingenting och hon bytte inte till sommarpäls.

Efter 3 behandlingar med denna maskin.. kan skriva att INGA andra behandlingar gjordes under tiden.
Så började min häst sätta päls, exemen försvann och hudsjukdomen försvann..

Idag är hon helt frisk och har fin sommarpäls tarmarna funkar som de ska samt att hudsjukdomen är borta=)

Jag var också skeptisk i början men vad hade jag att förlora?? en sjuk häst som KAN bli frisk??

Den chansen var jag villig att ta står står amn där med en sjuk häst så vad har man att förlora

Jag tycker de är RUSKIGT dåligt av er att sitta här och hacka ner på en metod när ni inte ens har provat!!!!

Den dagen ni själva har provat tycker jag ni har rätt att öppna munnarna med en åsikt!!!!

Det är lättare å bara skaka på huvudet och säga skitsak de här fasten jag och fler här kan beskriva egna erfarenheter och säga att de faktsikt funkar!!!

Klart ni får tycka vad ni vill fritt land..Men tycker iaf de är fegt och lågt att säga nått om något man inte ens provat!!!

/Niela som har en frisk häst tacka vare en skitmaskin:grin:

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 245
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 941
Senast: tara
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
4 135
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka