A

AWAKE

Jag fick nys om hingsten L´Acteur, men tror aldrig jag har sett någon avkomma till honom. Jag fick nys på honom genom att jag läste någonstans här att han hade en son ue.D-Day (mitt stos pappa) som var kvalad till någon hingstvisning eller vad det nu var. Aja, iaf. så sökte jag upp han och tycker att han ser trevlig ut.

Undrar; hur blir avkommorna i psyket? ridmässigt? hur gamla är hans äldsta avkommor?

Jag vill veta ALLT! :)

Sv: L´Acteur

Undra om han står på naturlig betäckning i år igen, för det var det som gjorde att han blev bort plockad från våran lista för lämpliga kandidater till mitt sto! Svårt att transportera ett sto över halva landet! Men du kanske inte har det problemet!

Senast ändrad:

Nej, jag vet faktiskt inte. Jag ser inget felaktigt skrivit i min tråd här. Den var jättebra tills ni kom och började med er "here we go again"

Nej, jag vet faktiskt inte. Jag ser inget felaktigt skrivit i min tråd här. Den var jättebra tills ni kom och började med er "here we go again"

Nu håller jag faktiskt med Awake, jätteonödigt skrivet av er, orka provocera fram tjaffs i onödan. Kan väl åtminstonde ge henne en chans.

Tyvärr vet jag inget om den hingsten, förutom att han är sååå fiiin :love:

Jag fick nys om hingsten L´Acteur, men tror aldrig jag har sett någon avkomma till honom. Jag fick nys på honom genom att jag läste någonstans här att han hade en son ue.D-Day (mitt stos pappa) som var kvalad till någon hingstvisning eller vad det nu var. Aja, iaf. så sökte jag upp han och tycker att han ser trevlig ut.

Undrar; hur blir avkommorna i psyket? ridmässigt? hur gamla är hans äldsta avkommor?

Jag vill veta ALLT! :)

Från det du har skrivit i tidigare trådar tycker jag att du ska försöka hitta en hingst som kompletterar ditt sto. Vad jag förstod hade hon en svag galopp, och det är både dressyr- och hopphästens viktigaste gångart. Du måste alltså hitta en hingst som förbättrar alla gångarterna, men särskilt galoppen. Figaro lät bättre ur den aspekten.

Hans äldsta avkommor är födda 2004.

AWAKE; Om jag vore du skulle jag ta en hingst som lämnat fler avkommor ( eller som iallfall har ÄLDRE avkommor så man kan vara mer "säker" på vad den lämnar) , då ditt sto är ( om jag förstått det rätt) oprövad inom avel?...

rätta mig gärna om jag har fel.

// Cassie

vet inget om avkommor;) , men jag klappade honom i boxen när jag var nere i flyinge och tittade på dressyrtävlingar och han var sjukt kelsugen:) Verkade vara en mysig pålle

L'acteur har två söner som skall gå bruksprov. Den ena är ue Pascal och den andra D-Day.
D-day hingsten har ett starkt möderne - MYCKET starkt i och med att Flamkella ligger som mormorsmor - hon är mor till de framgångsrika helsyskonen Amiral, Bombay och Cambay. Mormor som heter Flami är också en helsyster till dessa. Så just den hingsten har en mödernelinje som går utanpå det mesta....

Biggles har en son ue D-Day som också skall gå bruksprov.

Men det säger ju egentligen ingenting, eftersom vem som helst får anmäla sin hingst till bruksprov så länge som den har rätt papper.

Senast ändrad:

Jag har ett sto efter L´acteur som blir 2 år i sommar, morfar är Democritos och mormors far är Nepal. Hon är väldigt ädel med lätta rörelser, högrest, nätt och smidig, social och lätthanterlig.
Jag är väldigt nöjd med henne (har fött upp henne själv). Så visst kan jag rekommendera honom, men som alltid, stoet är ju halva avkomman så hennes kvalitéer spelar ju också in...

l'Acteur har ju en rätt lustig stam för att avla dressyrhästar med eftersom det ligger klassiskt holsteiner hoppblod bakom.

Jag biter mig nu hårt i tungan för att inte bli spydig angående TS sto och hennes kvaliteter....

Jag biter mig nu hårt i tungan för att inte bli spydig angående TS sto och hennes kvaliteter....

Ursäkta? Bara för att mitt sto inte faller dig i smaken ska jag säga dig att hon faller mer än väl mig i smaken och många andra. Jag söker inte "Grand Prix" avkomman utan en helt vanlig allroundhäst med kapacitet för La nivå. Det har Wilma! Målet är Msv.

Klanka inte ner på min donna som jag är totalt nöjd med!

Jag har betäckt med L'acteur o mitt sto fölar i år, om två månader. Förutom att jag känner o har jobbat hos Bertil, där han stod på station i år så har jag lite koll på Balzac e L'acteur som såldes till Flyinge som lovande hingstämne o ska vara med på bruksprovet i år snart. Han är så snygg, denna häst, o rör sig tydligen helt otroligt bra! Nästan svart, bra storlek (kan inte säga direkt mkh). O har träffat L'acteur också, o han verkar väldigt snäll o lugn i psyket. Sen rör han ju sig mkt bra oxå. Han skall ha en mkr bra galopp, o det var ngn som skrev att man skulle möta upp svagheter, har han då en bra galopp så varför inte ta honom till ett sto med medelmåtta galopp? Jag avlar på hopp men väger upp ridbarhet o gångartsstyrka framför allt annat. Hoppning är en dressyrkonst!

Liknande trådar

Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 721
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Hej! varnar för låååååångt inlägg men behöver lite "Push" just nu... Har haft ett uppehåll från att vara hästägare på några år men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
15 171
Senast: fijja
·
S
  • Låst
Avel Jag väljer att skapa en ny hingstvalstråd då de andra trådarna är med gamla användare. Ni behöver därför inte informera mig om gamla...
Svar
2
· Visningar
1 197
Senast: ameo
·
W
Avel Då jag själv är intresserad utav dressyr, och dess avel, så har mitt ena sto använts för just det. Men med facit i hand och hennes...
2
Svar
32
· Visningar
3 482
Senast: Stenmagi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka