Kylskåp där allt fryser?

T

Tintomara

Håller på att tröttna på detta nu - allt fryser i kylen. (Och nej, den är inte kallare inställd än vanligt för ett kylskåp...). Mjölken, gräddfilen, keson - allt är isklumpigt!

Vad 17 kan det bero på? Kylen är urplockad, framdragen, rengjord... men allt fryser ändå.

Tror den att den är en frys? :)
 
Sv: Kylskåp där allt fryser?

Så gjorde vårat med då man hade mycket i det. Vi fick ställa grädde och sådant i svalen. Nu har vi ställt ner skåpet rejält och har sluppit problmet. För oss hände det bara då vi hade mycket i kylskåpet.
 
Sv: Kylskåp där allt fryser?

Hm. Får försöka minska ned antalet saker i kylen då. Trassligt dock, då det innebär mer resande fram och tillbaka till affären.
 
Sv: Kylskåp där allt fryser?

Antingen är det fel på termostaten eller också håller hela kylskåpet på att ge upp, jag har haft ett gammalt kylskåp som helt plötsligt trodde att den var frys, strax efter gick det sönder helt.
 
Sv: Kylskåp där allt fryser?

Gah jag bestämmer mig för att jag bara har läst Åkes inlägg och hävdar att det är därför våran kyl har bestämt sig för att bli en frys. Att den börjar bli bra gamal blundar jag för ett tag till.:angel:
 
Sv: Kylskåp där allt fryser?

Så gjorde vårat med då man hade mycket i det. Vi fick ställa grädde och sådant i svalen. Nu har vi ställt ner skåpet rejält och har sluppit problmet. För oss hände det bara då vi hade mycket i kylskåpet.

Jag har haft precis samma problem här, allting frös. Vårt kylskåp är rätt gammalt. Vi har ställt ner det ett par steg och nu funkar det utmärkt.
 
Sv: Kylskåp där allt fryser?

Jag hade samma problem med kylskåpet i min förra lägenhet, men det var nytt. Felanmälde och då kom det fram att det var nån grej (vad det var för grej kommer jag inte ihåg) som var trasig som dom bytte den och sen funkade det perfekt:D
 
Sv: Kylskåp där allt fryser?

Vårt förra kylskåp uppvisade ett liknartat beteende när hålet som finns i den bakre kylskåpsväggen hade kläggat igen. Vet inte vad det är för hål som finns där, men jag har upptäckt ett i varje kylskåp jag aktivit tittat i.

Så kolla efter ett hål och se om det har kläggat igen.
 
Sv: Kylskåp där allt fryser?

kl

Samma hander i vart kylskap om vi staplar formycket saker mot bakre vaggen. Det verkar som att det ska vara lite luft emellan vagg och prylar for att halla jamnast temperatur.

Kan ju tillagga att varat kylskap ar ganska gammalt och inte av toopen kvalitet heller :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 824
Senast: Juli0a
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 742
Senast: Angel
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver lite på en fiktiv berättelse som innehåller en beauceron under andra världskriget i strid. Det är fiktivt så jag...
Svar
15
· Visningar
1 984
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skaffa barn eller inte
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp