Korall

Trådstartare
Tänkte köpa mig en kyldyna att sova på. Jobbar hela sommaren och måste kunna få sova... Har ni någon erfarenhet av de till hundar? Vilka fungerar utan att slå om och bli varma sen?

Tänkte köpa mig en kyldyna att sova på. Jobbar hela sommaren och måste kunna få sova... Har ni någon erfarenhet av de till hundar? Vilka fungerar utan att slå om och bli varma sen?
Hemligheten är att ha en tillräckligt stor kyldyna så att man inte ligger på hela. En kyldyna fungerar så att den avleder värmen till de delar som inte används. Används då hela ytan finns det ingenstans för värmen att ta vägen vilket gör att hela dynan snart är varm. Jag har haft några olika (valp :angel:) och de har fungerat lika bra allihop sålänge de varit hela.

Hemligheten är att ha en tillräckligt stor kyldyna så att man inte ligger på hela. En kyldyna fungerar så att den avleder värmen till de delar som inte används. Används då hela ytan finns det ingenstans för värmen att ta vägen vilket gör att hela dynan snart är varm. Jag har haft några olika (valp :angel:) och de har fungerat lika bra allihop sålänge de varit hela.
En XL får jag nog leta efter då. Går ju upp 04. Måste få lite sömn i mig innan jag kraschar av all sömnbrist.
Med en valp så får man ju köpa en heldel saker mer än en gång...

En XL får jag nog leta efter då. Går ju upp 04. Måste få lite sömn i mig innan jag kraschar av all sömnbrist.
Med en valp så får man ju köpa en heldel saker mer än en gång...
Det får man absolut göra och det har verkligen inte varit speciellt mycket men just kyldynor är visst goda :p Nästa ska jag sy ett överdrag till och hoppas att den får hålla lite längre :)

Har en från zooplus, den är bra och har den som ett komplement, men jag tycker fortfarande det fungerar bättre med en kylklamp eller två i ett örngott - jag är liksom en kamin :p Alternativt frysa in en flaska vatten och använda på samma sätt i brist på klamp.

Har en från zooplus, den är bra och har den som ett komplement, men jag tycker fortfarande det fungerar bättre med en kylklamp eller två i ett örngott - jag är liksom en kamin :p Alternativt frysa in en flaska vatten och använda på samma sätt i brist på klamp.
Aaaah. Använder redan kylklampar. Men kan ju alltid skaffa fler... Kanske är det bästa ändå.

Liknande trådar

Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
8 270
Senast: Lisen82
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 278
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
881
Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka