kycklingben

wtf

Trådstartare
mammas hund hade tydligen käkat upp delar av en stinas kycklig igår kväll, vet inte hur mycket men det var 2 förp med dom små bitarna kvar(??)...
fick höra det imorse när hon frågade om tintin varit instängd med oss hela natten (tur att han var det)...

jag tyckte att vi skulle mosa i honom sparris och ringa vet.. men det tyckte inte dom eftersom "det ju hade gått så lång tid".
då tyckte jag att det var bara å hoppas på det bästa och att det va oansvarigt av dom att inte ringa redan igår kväll.. till mammas försvar kan jag säga att hon gick å la sig tidigt och det var bara pappa uppe..

hur farligt är det egentligen när benen kommit såpass långt som ner i tarmarna (förhoppningsvis)?
vad kan hända? jag ser förstoppning och sönderstuckna inälvor framför mig :crazy:
 
Sv: kycklingben

Råa är det sällan några problem.
Tillagade däremot blir de spröda och flisar sig lättare och kan därmed även ställa till med skador i magsäck/tarmar om man har otur.
 
Sv: kycklingben

Det var alltså vingar?

Tror i så fall inte att ni behöver vara extremt oroliga, men håll lite koll på skitandet idag och är allt normalt, så är det nog ingen större fara.

Är ni väldigt oroliga, så kan ni ju alltid ringa och rådfråga en veterinär.
 
Sv: kycklingben

det kan ha varit både det ena å det andra, förmodligen några klubbor å nån stor bit kvar...
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 159
Senast: WildHorse
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 021
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej på er! Har ett litet dilemma och jag känner mig väldigt klyven i frågan. Vårt ardennerföl som är 3 månader gammalt visade upp en...
2
Svar
24
· Visningar
5 441
Senast: Ardennern
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp