KWPN TP (tuigpaard) som dressyrhäst

Sv: KWPN TP (tuigpaard) som dressyrhäst

Stämmer jättebra! Vi brukade vara boxgrannar förr i tiden. Jättejättehärlig häst med världens utstrålning, även om det inte är en typ som passar mig mentalt.

*kl*

hmm.. några ridbilder kan jag tyvärr inte bjussa på ännu, men hon har iaf blivit 3 månader gammal nu och det ser ju väldigt lovande ut. :love:

970296_10152087832644554_1422689715_n.jpg

Din häst är såå vacker! :love: Superfin bild!!

Till alla: Kul å se alla uppdateringar å bilder på era pållar! :)

Jag å medryttarpållen håller på å trimmar å laddar inför lokaltävling på hemmaplan nästa helg. Ska bli roligt att komma igång med tävlandet igen! :D Får se egentligen hur mkt jag hinner tävla dock.. Det blir iaf en LC till å börja med, sen ska vi nog fortsätta å rida LB i höst. Om vi tränar flitigt så kaaanske vi e redo för LA-debut senare i höst. Som sagt, får se hur mkt jag hinner med.. Har lite som målsättning att träna för tränare minst 3 ggr/mån, jag behöver verkligen ögona på mig när jag rider!

Bild från träningen idag!

Tack snälla du, han tycker själv att han är rätt läcker ;) Fick lite nya bilder igår från 2:a ridturen efter vilan. Kommer upp här senare :)

Han ser ju superfin ut! Jättefin i kroppen! Och du sitter väldigt fint :) Tror det kommer gå jättebra på tävlingen, bara hjärnspökena håller sig i schack. :) Det är verkligen super att ha tillgång till en bra tränare med jämna mellanrum. Jag skulle aldrig klara mig utan, jag lägger till en massa olater som sedan sitter kvar allt för hårt. ;)

kl

lite bilder - de är inte nya. Får se till att fota lite snart, eller kanske filma :D

Lång i kroppen är ingen överdrift :p

Går att rida ihop

Han gör sig verkligen vacker under ryttare din svarta! :) Superfin!

Har inte sett er på några tävlingar under säsongen (mer än Färstas)? Eller ni rider kanske större klasser än oss nu? Han är verkligen väldigt vacker:).

Nej, vi har satsat på att bygga styrka. Han har hittat en trav där han har mer schwung och jobbar nu att kunna bibehålla den kvaliteten i skolor också. Iom att jag rider så dåligt på tävling så vill jag känna att allt är mer befäst så vi har lite gångarter att visa upp för att få bättre utdelning. Han och jag blir ju lätt spända så grunden måste vara så mycket bättre.

Bytesträning är på schemat också så vi håller låg profil detta år. Jag ville bara ut och få lite träning på att tävla igen då det var längesedan sist - bra då att passa på hemma :)

Visst är han fin! Han har musklat på sig bra tycker jag. :) Min tränare tog bild på mig för att visa att jag faktiskt sitter helt ok på hästen! Jag babblar varje träning om hur dålig min sits är, att jag stör hästen osv.. Så tränaren ville bara visa att riktigt sååå dåligt är det inte. ;) Mkt kvar att jobba på, men det tar nog sig! Tänk så nyttigt att ha bilder å filmer på när man rider! Nästa gång ska jag nog be om å få bli filmad.

Ja, jag hoppas att hjärnspökena försvinner på både mig å hästen! Haha, vi är lika virriga å stirriga både hästen å jag. :p

Här kommer lite fler bilder:

Ja han har blivit jättefin i kroppen! :) Har han varit igång hela sommaren eller fått en paus? :)

Du, hjärnspöken är inte att leka med. Själv blir jag skitnervös och det är inte det bästa på en redan spänd och ovan yngre häst ;) Haha. Men det är bara att tävla på så det försvinner nån gång!

Han har varit igång hela sommaren, och han har fått gått på bete dygnet runt sen mitten på juni å det tror jag har gjort honom gott! Visserligen rätt så magert bete, men ägaren har stödfodrat. Han fick fång första sommaren hon hade honom (för 4 år sedan) så hon har fullt sjå att hålla honom i lagom hull, å se till att han inte får för mkt av d gröna.. I våras föll han ur rätt så rejält vid pälsfällning, han hade ju inget att ta av så att säga. Men nu e han fin! :)

Hihi, ja d gäller å träna på den mentala biten också! Det har jag fått i hemläxa av min tränare till nästa träning - att tänka mer positivt om mig själv som ryttare! Jag KAN! Waay. :D

malinsky: Han är e. Renovo - Balmoral, dvs även Renovo på mammans sida rätt så nära eftersom Balmoral är e. Renovo...)

Ser ungefär lika utvför min häst.. inavel... f'låt linjeavel... ;-) vissa hingstar går som ett eko genom stamtavlan

Vilken fantastisk liten sötnos, vad är planen med henne? :)

Tack, hon är söt med mycket attityd ;)

Den unga damen är e. Waldemar ue. Roughfield Fantasy (jag äger också mamman som då naturligtvis är KWPN TP. Sto't är dräktigt igen (med svensk dressyrhingst) och kommer ev. att lämnas till en dressyrintresserad ryttare efter hon har fått sitt nästa föl)

Planen med Pim (fölet) är att hon skall växa upp sund och stark och så småningom få plats i en sele för att tävlas i 3-moments-körning. Men givetvis skall hon även ridas och förhoppningsvis tävlas i uppsutten dressyr.

Spännande. Med vilken hingst är hon dräktig nu?

Hon är dräktig med den här:

firenze_huv_85635159.jpg

Firenze
e. Florestan ue. Donnerhall (ruggigt spännande stam)

Ville egentligen betäcka med samma KWPN-hingst alt. en godkänd avkomma till honom (Cinzandro), men stuterierna här omkring har lagt av att hantera frys-semin så det blev för mycket krångel.

Vad spännande att se vad det blir!!
Vem vet, ska du sälja kanske det finns en spekulant här ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka