Sv: KWPN TP (tuigpaard) som dressyrhäst
Läste på bloggen att du varit med om en olycka, fy vad otäckt! Men härligt att du återhämtat dig bra å är uppe på hästryggen snart igen!
malinsky: Kul att ni tagit kliv upp i träningen!
Å det där med stilla hand.. jag kanske ska börja våga introducera pålle å mig med kandar? Har du några tävlingar inplanerade då?
*kl*
Liten (läs rejäl ) uppdatering från mig:
Jag å pålle tävlade senast i mitten på augusti. En LC:2 och vi landade på 60,71% - vilket jag är helt nöjd med! Tanken var att jag skulle fokusera på mig själv och vara avslappnad, vilket jag tycker jag lyckades med. Jag blev inte helt slut på framridningen i alla fall.
Har en tendes att spänna mig och överarbeta, vilket förstås leder till en helt slut ryttare och en häst som inte är ngt vidare lyhörd. Pålle kändes helt ok på framridningen. Skulle önska att han var lite mer kvickare på hjälperna men det kommer när jag väl börjar ha koll på mig själv.
Han var spänd och tittig på banan (ville inte ut i hörnen o på fyrkantsspåret på kortsidan vid domaren), vi fick dessutom startsignal nästan direkt så hann inte rida igenom kortsidan på ett bra sätt. Vi hade lite missar och vi kan verkligen sååå mkt bättre, MEN vi har hittat en högre lägstanivå vilket känns jättekul!
Njuter verkligen av att rida denna underbara pålle!
Vi behöver mer rutin tillsammans, snart kommer det att släppa! När jag väl hittar dragläget även inne på tävlingsbanan så kommer vi dansa fram!
Tänkte få in minst 2 st tävlingar till i år, vi behöver verkligen ut å träna på att tävla! Just nu har det inte blivit så mkt dressyrträning för mig dock. En duktig dressyrryttare rider honom 3 ggr i veckan (ägaren är sjukskriven så vi hjälps åt att rida honom), så jag låter henne sköta dressyrandet för tillfället. Just nu rider jag ut på härliga skogsritter och har tagit tag lite i skuttandet igen. Pålle var riktigt het ute i söndags, han har aldrig dragit med mig men i söndags var det dags! På en åker tände han plötsligt till. Visste inte ens om att han kände till att man kan busa.
Ska dock boka in lite dressyrträningar närmsta tiden! Nästa inplanerade dressyrstart (LB:1) är 19/9.
Några ovisade bilder, bara för att han är så fin: