KWPN TP (tuigpaard) som dressyrhäst

Sv: KWPN TP (tuigpaard) som dressyrhäst

Jag trådkapar lite också, santa cruz Leopold samt Malmö, någon som provat?
Låter som att dom skulle kunna passa min polle perfekt, men hittar inga hos åf/sadelutprovare.. :meh:

Tyvärr, har ingen erfarenhet alls.

KL
Vi har kommit till ro i nya stallet och trivs så in i bomben! :D Mängder med superbra grusvägar att träna efter och det stod högt på min "önskar i framtiden"-lista tidigare. Jag gillar inte att harva runt på ridplaner eller ridhus så detta är perfekt! Dessutom massor med mysiga stigar och en gräsrundbana att rida på om man vill ha mjukt underlag. Hästen är dessutom som ombytt. Han är lugn, tillfreds och bara underbar :love: Detta miljöombyte har gjort underverk för oss. En riktig skjuts framåt i både välmående och motivation.

Hur har ni det med ridvägar runt stallet? :)

Förut stod vi i ett stall nära SRK, nu står vi på Alnö (dina hemtrakter va?) :)

Nämen vem då? *nyfiken*

Undra om detta funkar, bild från träningen igår..
555429_10151713822909790_483146561_n.jpg

Senast ändrad:

Snygga ni är! :d

*kl*

För mig har den senaste tiden varit rätt så lugn på hästfronten, då min sambo var med om en mc-olycka för två veckor sedan. Han hade tur i oturen och har "bara" en del skelettskador, men han låg ändå inne på sjukhus i 9 dagar..

Så jag har inte orkat med att tävla som planerat, utan har ridit och varit i stallet för att hämta kraft och energi. Så himla underbart, är så glad att jag får möjligheten att rida och pyssla lite som jag vill. Sigge har verkligen varit en stöttepelare för mig mitt i allt kaos! :love: Konstigt nog har jag under denna tid känt att jag hittat en känsla i min ridning, så himla roligt. Har känt mig otroligt trygg och lugn i min sits och mina hjälper - och Sigge har gått hur fint som helst. Kanske det äntligen har släppt lite för mig i min ridning? Har länge känt att jag står å stampar på samma ställe, men nu börjar jag hoppas på att kunna ta lite steg uppåt. Hur som helst så ska jag verkligen gå å suga lite på denna karamell. :D

Min sambo kom hem från sjukhuset i fredags så det känns skönt. Nu kan jag slappna av mer. Ska boka in lite dressyrträningar och komma igång igen lite smått. Får se om det blir någon tävling i höst, det beror på hur mkt jag orkar med.

Vet inte om man ska skriva ut hela namn eller företag men ML, har en del travhästar. Känner henne sedan tidigare :)

Aprilia- obehagligt med olycka! :( Tur ändå att det gick så bra som det gjorde!
Visst är det härligt när det släpper! Det blir en riktig egoboost :)

Tips på sadel till denna rygg? Inte alltid kul att hitta sadlar till....
993708_10151945417003278_1189291534_n.jpg

1240609_10151945416953278_756246606_n.jpg

Vad tycker en sadelutprovare?

Sadelutprovaren är för närvarande sjuk, så vi väntar på att hon ska bli frisk innan hon åker till oss från Strömsholm. Så det vet jag ej än, men har möjlighet att ta hem sadlar som sadelutprovaren inte har hemma genom en butik här i Sthlm, därav frågan!

Ser ut att vara bökigt att hitta sadel till den ryggen, därav MIN fråga :)

Vad har du nu? Vad har du provat å med vilket resultat?

Det är jäkligt svårt, utprovare brukar rynka på pannan och se fundersamma ut när dom kikar på henne. :meh:
Fick en Kentaur medea utprovad i Juli 2012, 16,5 tum/3.
Den är nu för smal och ligger inte helt optimalt, den kommer inte ner på ryggen.

Har tidigare provat dessa hos utprovare som jag kommer ihåg på rak arm:
Albion k2 = för takformad
Passier optimum= bra i bommen, men för lång pga kilbossor (den är lånad av en stalllkamrat, ej hos utprovare).
Kieffer= För lång och för takformad
Pfiff Amaretto= För takformad & lång
Bates = fel bom
Isabell Werth= Funkade ej (kommer inte ihåg av vilken skäl).
Jaguar cc= För svängd (såklart, han chansade mest på den, då det kan funka med vissa).
Tekna dressyr= För takformad.
Henri de rivel= för svängd

Senast ändrad:

Jag har en childeric till min raka tunna t häst.. testa nån sån? Ameeigo? Nån islandssadel..?

Ska försöka låna hem Childeric samt några Amerigo, hon hade classic och vega inne, så får vi se vart detta slutar :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka