KWPN TP (tuigpaard) som dressyrhäst

Sv: KWPN TP (tuigpaard) som dressyrhäst

Haha, tack, det lär behövas! Nej du jag tror dig, aldrig kul att leta sadel, speciellt inte till en häst som inte har något bra sadelläge.. ;)

Tack, men är det inte så att Dj inte får ligga på en rygg som är högre framtill? Hon är ju byggd i uppförsbacke.

Vi joggade lite idag, lite trött var hon så hon var inte särskilt alert, men gick ok ändå:)
9846_10151951781648278_996510770_n.jpg

Då kör jag en update igen:
Idag så har vi vart på våran tränares hemmaplan och tränat, red i ridhuset för omväxlingens skull. Övade idag på öppnor samt sidvärts, även galoppfattningar.
Hon kändes väldigt fin efter ett tag, mycket reglerbar och trevlig. Mycket nöjd är både jag och pollen, stod som ett ljus i transporten och lastade sig själv, mycket bra dag idag :D
1380662_10151957641193278_1123413727_n.jpg

7910_10151957644223278_1803693707_n.jpg

1375034_10151957644268278_2083309083_n.jpg

Hon är så fin din tjej! :)

KL

En uppdate från oss kan det väl vara dags för. Vi har tränat på massor i skogen sista tiden, men så för ett par dagar sedan tog vi ett pass på ridbanan! Skitkul! Åh, jag vill bara träna o träna för att kunna komma ut på tävlingsbanan igen nästa år. Vi SKA verkligen ut mer än i sommar. Kanske också ett träningsläger igen i Skåne.

Hur tänker ni planera träningen i vinter? :)

Tack!
Skönt, sånt är alltid nyttigt. Vi tränar på som vanligt, trailar 1-2 dagar/vecka till vår tränare. Annars ca 2-3 dagar uteritt och 2-3 dagar på banan(passen för tränare inräknade), resten vila/promenad. Rids ungefär 5 dagar/vecka, får vintervila ca 2 veckor om det blir extrem isgata.
Hon är så fin din tjej! :)

KL

En uppdate från oss kan det väl vara dags för. Vi har tränat på massor i skogen sista tiden, men så för ett par dagar sedan tog vi ett pass på ridbanan! Skitkul! Åh, jag vill bara träna o träna för att kunna komma ut på tävlingsbanan igen nästa år. Vi SKA verkligen ut mer än i sommar. Kanske också ett träningsläger igen i Skåne.

Hur tänker ni planera träningen i vinter? :)

Åh, vad fin han är! :love: Kul att se film på er!

kl
Har fullt upp hemma å i skolan, så har inte blivit så mkt ridning på sistone. Eller tja, ridit 2 gånger i veckan iaf. ;) Har mest skuttat å ridit ut i skogen/ridit på åkrar senaste tiden. Sigge har känts helt fantastisk, när jag väl är avslappnad o inte ger för mkt signaler.. Om jag är noga med att renodla hjälperna så går han så otroligt fint, men ofta så är det lite att jobba på i början av passen för att komma dit. Jag måste bli mer konsekvent och jobba på samma sätt VARJE gång jag rider, om nån förstår vad jag menar? :p På Sigge blir det lätt att jag sitter o vill driva fram honom i varje steg, så varje pass måste jag vara noga med att han ska lyssna på mina hjälper framåt PÅ EN GÅNG - å slappna av direkt när han lyssnar. Efter en stund (när jag jobbat konsekvent) så går han fram av sig själv och jag kan bara hänga med. :)

På söndag ska vi hoppträna för tränare här hemma! Blir skoj! :) Ska komma igång med lite regelbundna dressyrträningar oxå.

Ni passar verkligen ihop! Jättefint ekipage o han ser så flott ut :)

Aprilia- Kul med att ta upp träning igen! Vi gjorde det i lördags=lycka!

Min kille går som tåget, superduperbra! Ska bara hålla uppe motivationen i vinter så blir det super till vårens första tävlingar.

Här kommer lite nya bilder från oss :)
1012702_482859645160693_345452366_n_5270a27bddf2b37f6d2bd412.jpg

1384049_482863305160327_965937899_n_5270a27ce087c32741e4c2bb.jpg

1396523_478346155612042_1725931725_n_526b71a69606ee455400bbce.jpg

Kul o se er. ni är så fina:), men kan du sitta still med skänkeln:D

Nää. Visst är det hemskt! :o jag hackar inte med sporren men det ser väldigt illa ut.
Det var en ögonöppnare el grande!!

Fiina bilder på er!!! :D

Aprilia - härligt med träning. Lite film att presentera snart kanske? :D

Tittade igen:p

han ser oengagerad ut i traven till skillnad från galoppen??? Där han är kvick.

Jag antar att Mads har en plan. kan du förklara?

Tittade igen:p

han ser oengagerad ut i traven till skillnad från galoppen??? Där han är kvick.

Jag antar att Mads har en plan. kan du förklara?

Han säger att det löser inget att rida på mer fram, då blir han bara spänd och jag tappar genomsläppligheten och han blir lite springig. (och stänger in sig i sin lilla bubbla - hans största svårighet, spänd och stänger av)

Så genom miljarder övergångar samlad skritt/trav plus att jag varierar inom det området (i trav från nästan skritt till att tänja på gränsen även uppåt) där han är avslappnad och genom kroppen så ska jag tydligen stärka honom. Han behöver inte mer fart enligt Mats, han behöver kraft.

Sen orkar han inte den här traven riktigt. Jag får jobba som fan för att hålla takten med sätet - därav fladderskänklar. Jag orkar inte riktigt heller.

När han orkar det här så antar jag att han vill ha lite snabbare fötter också - det är ju så seeegt just nu :) Men Rom byggdes inte på en dag.. Det är stort att min häst är så avslappnad! *belive it or not*

Nyfiken fråga Axel - hur skulle du rida min häst :) (som lätt blir en sjöhäst)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka