KWPN TP (tuigpaard) som dressyrhäst

Sv: KWPN TP (tuigpaard) som dressyrhäst

Åhå, är du måhända en hejjare på att leta fram information? ;) Jag har försökt hitta min häst i de holländska databaserna, men jag hittar bara en bror. Tips på hur man söker bättre? Eller måste man kanske maila förbundet?

Åhå, är du måhända en hejjare på att leta fram information? ;) Jag har försökt hitta min häst i de holländska databaserna, men jag hittar bara en bror. Tips på hur man söker bättre? Eller måste man kanske maila förbundet?
Kan inte säga att jag är en expert men tycker det är lite kul med utmaningar :)

Vad är det för stam?

E Patijn, U Valerose, UE Manno :)

Jag hittar sju avkommor till Valerose varav tre är hingstar/valacker efter Patijn. De är födda 06, 07 och 08. Balerose, Cavelerist och Ditmar. En av dessa bör ju vara din ;)

Övriga avkommor:
Filemon hingst född 2010 e. Maker's Mark
Giroze hingst född 2011 e. Atleet
Halerose sto född 2012 e. Aron HBC
Imposant hingst född 2013 e. Cizandro

Men så kul! Javisst, Cavelerist är ju min pålle. Vart hittade du denna info? Hittar du nått mer om Valerose? Bild, utställningsresultat? Bilder på andra avkommor? :)

Har hittat en Ivanho i mina samlingar. Brun valack född 1990 e. Amulet - Ursus En KWPN - ej TP - med tyskt och franskt påbrå närmast inpå :)

Oh skoj du får gärna skicka stammen på mödernet till mig då det som sagt saknas då det var en betaltjänst för att få ut mer :) se där att han var en KWPN, iofs av det äldre slaget men som han var byggd och rörde sig var han som gjord för att gå framför en vagn <3

Det här är mamman till Ivanho http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/239383

Hon har iallafall fem avkommor även om bara en är listad på HorseTelex

Ivanho 1990 e Amulett
Jasper 1991 e. Recruut
Lando 1993 e. Recruut
Milan 1994 e. Boreas
Oda 1996 e. Ramazotti

Milan (alias Absolute) är exporterad till USA och har precis som sina syskon tävlat dressyr. FEI har däremot inga resultat listade på honom så jag vet inte vilken nivå han tävlat.

:)

Har en fantastiskt härlig tp kille e. Waldemer ue. Manno som är född 07. Jag köpte honom för drygt två år sendan som en ohanterad och livrädd 4 åring men lite för mycket egen vilja. Det har tagit tid att vinna hans självförtroende och få honom med mig men idag är han en stjärna att rida:D

Här är en bild när han precis var inriden

Sen dess han utvecklingen gått ganska snabbt framåt och här följer lite bilder i utvecklings ordning

*kl*

Ni är verkligen fantastiska med er vilja med dessa hästar, (tolka inte fel, de är enligt mig tok-snygga)

Hur upplever ni att "andra" människor ser ner på er häst P.g.a ras? Om det ens händer dvs...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka