KWPN TP (tuigpaard) som dressyrhäst

Sv: KWPN TP (tuigpaard) som dressyrhäst

Nej precis. Jag har väl ridit ett par ggr bara och inte ett enda träningspass. Nästa träning blir så fort jag fått tillstånd att nyttja ridbanan som ligger intill :)

Uscha vad krångligt med solsprickorna! Min spricker lite på mulen men att det ska spricka i mungipan är ju inte alls kul. Hoppas det blir rätsida på det snart. :)

Har din också tofsar?! Samma här med henne, går ej att klippa utan att hon har fått lugnande..

..brukar ta det i samband med tandraspningen.. Det är inte jättesnyggt med knoppad häst med stora tofsar ur öronen, men vad göra?

..brukar ta det i samband med tandraspningen.. Det är inte jättesnyggt med knoppad häst med stora tofsar ur öronen, men vad göra?
431913_10151704635633278_553989362_n.jpg

Vadå är inte toffsar i öronen fint tycker du?! :(;):D

hahaha, exakt så ser ju min ut fast svart :p

Underbart! :D

Senast ändrad:

kl

här är han klippt för ett tag sedan, men på väg ut igen :D

ååååh, hittade de här från hagen - med tofsar i öronen :D

å den här tycker jag om.. han var jättego <3

Senast ändrad:

Haha så snyggt.. :D
Nej men liten update gällande ridningen då:
I måndags cantrade vi runt våra åkrar när vi red fram, hade markarbete på banan som väntade. Satt om i galoppen och vips, så bytte hon, som om det var något hon alltid gjort :love:
Vi är anmälda till första tävlingen för säsongen, LC:1 den 6:e Oktober.
Och så får jag snart hem ett sprillans släp :D

Underbart när det bara fungerar! Så kul med säsongsstart, hoppas det går bra för er.

Malinsky- Superfina bilder på er. :)

Lite uppdate från oss:
Har precis bytt stall men har redan hittat några ridvägar. Red i förrgår och hade en superkänsla. Han var koncentrerad (i skogen?!?! har ALDRIG hänt förr) och bärig oavsätt gångart, inte ETT ENDA bocksprång. Underbara älskade. Tror att han mår som en prins med de nya rutinerna. Ska rida i morgon igen, efter två dagars uppehåll, så vi får väl se om han ligger lika högt i kurs då ;)

Kul med nytt stall! Hoppas ni kommer att trivas :)

Min fiiina
524504_10151916053118278_572201413_n.jpg

Just nu jobbar vi mycket med övergångar, galopp-travövergångarna sitter inte riktigt som jag vill.. :-/ Däremot så flashade hon till det idag igen med ett rent byte, lycka!

Jag blev nyfiken nu... Vad har du för sadel? :) Din har ju lika kort rygg som min herre. Upplever du att sadlarna tenderar att åka bak på henne? :)

Jag blev nyfiken nu... Vad har du för sadel? :) Din har ju lika kort rygg som min herre. Upplever du att sadlarna tenderar att åka bak på henne? :)

Kentaur Medea, 16,5/3(vid). Nej, däremot fram, hon ser ut som en cylinder i kroppen ;) Men just denna ligger där den ska!

Okej. Mina åker bak, troligtvis pga avsaknad av rumpmuskler :P

Men dessa jobbar vi på och när han i perioder varit kralligare ligger det mer stilla. Problemet för oss har varit att han är som avsmalnad bakåt- allt åker bak oavsett hur perfekt anpassat det är.

Jo absolut! Fast han är sjuuukt rak i ryggen så om det är backigt glider det lite :)

Är det deepseaten eller cc'n du har? Är lite förvånad över att han kan ha just Jaguar eftersom de brukar rekommendras till väldigt svängda ryggar? Jag är sjukt sugen på en Jaguar till Juno och han är ganska svängd, men jag har tvekat ifall han är tillräckligt svängd..

Jag har deepseaten, den ligger klockrent men släpper tidigt. Det ser jag som största fördelen med den då han har så kort rygg :) En med kilbossor blir på tok för lång. Den ligger super, även om det sägs att den inte bör passa... Kanske har nån stoppat om den eller nått, vad vet jag.

Åh, nu känner jag ett ännu större habegär:D! Behöver ju också en riktigt kort sadel.

Förlåt för trådkap:o.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka