Kvalster i permanentbädd?

Plankton

Trådstartare
Någon som vet om kvalster trivs i en permanentbädd ? Det är ju varmt och fuktigt inne i bädden, men gör amoniaken att kvalster ändå inte trivs?

Har en ponny som bla är kvalsterallergiker och jag har undvikt permanentbädd pga av detta. Spånkostanderna börjar dock bli hutlösa, hon är en riktig liten elvisp som drar runt i boxen, så jag vill gärna gå över till bädd

Sv: Kvalster i permanentbädd?

Någon som vet om kvalster trivs i en permanentbädd ? Det är ju varmt och fuktigt inne i bädden, men gör amoniaken att kvalster ändå inte trivs?

Har en ponny som bla är kvalsterallergiker och jag har undvikt permanentbädd pga av detta. Spånkostanderna börjar dock bli hutlösa, hon är en riktig liten elvisp som drar runt i boxen, så jag vill gärna gå över till bädd
min gissning är att bädden blir för basisk för att kvalster ska trivas. Varför inte ringa till en entomolog och fråga vad de tror? Eller varför inte SVA?

Sv: Kvalster i permanentbädd?

Därför att Buke har svar på allt:laugh:
Bra tips med SVA, skall testa med dom

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 733
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 089
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 476
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 645
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V