Kvalitetstävlan 08

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare aalleexx
  • Startdatum Startdatum
Sv: Kvalitetstävlan 08

Nä jag hade nog ändå bara varit "uppe i det blå". :angel:

Vet du hur det gick för Carambola (strtnr 50)?

Var i Trollhättan igår. Det som jag tyckte var anmärkningsvärt var den låga klassen på gångartshästar, ett enda diplom delades ut och det var till ett sto e Last Libery, 7 8 8 i poäng. Samma sto delade även första platsen i hopp med 9/9, med en val e Ermitage som hoppade 10/9 han hade dock ngt sämre exteriör en stoet som var vacker som en dag :d.

Jag såg dig i lördags på Strömsholm. Jag var där med Feliciano- Ismir avkomman som var så himla sen till gången, ägaren hade tagit lite fel på tiden. Det är min medryttarhäst. Hon visade sig INTE bra på gång/exteriören men hoppade bra, 8-8, och blev klass 1.

Hon har förövrigt helt underbart temprament.

Den har jag vaga minnen av, är extra intresserad av avkommor till Feliciano, men kommer inte ihåg att någon skulle ha blänkt inne hos oss. Å andra sidan brukar ju inte exteriör och gång vara deras starka sida.

Har för mig att alla Felicianoavkommor jag kollade hade 10 veterinärt?

ja hon fick iallafall 10-10 hos vet.

Tror hon fick 665 på gång hos er, galopperade horribelt då. Galoppen är ändå hennes bästa gångart och inne på hoppningen galopperade hon som en helt annan häst så det var synd att hon inte fick till det inne hos er.

Sen fick hon 877 tror jag på exteriören. Minns ej riktigt:o

var har du hittat resultaten?
har letat på bdv hemsidan men hittar dom inte, vill veta hur min låg i förhållande till de andra:)

Sen var det flera trevliga e Saigon (hoppas han kommer tillbaka till aveln snart!) .

En av mina uppfödningar e. Saigon - Master ska vara med på kvalitets på Grevagården, Skövde nästa helg. Hon är 5 år och fick föl förra året. Ska bli spännande att se hur det går för henne. Hon är en riktigt trevlig häst, men har kanske inte de där supergångarterna kanske.

Jag var på strömsholm i lördags. Och visade en unghäst som jag har haft i en månad, och som jag hade hoppat med 2 gånger innan kvalitén. så med tanke på det så är jag jättenöjd, med tjejen som skötte sej kanon!

Caresse Tau
Sto
E: Camaro M - Looping - Stanford

vet: 10, 10
Gångarter: 7, 6, 6
Exteriör: 7, 8, 7
Uppsutten hoppning: 7, 7

Hon var ganska spänd på både ridprovet och hoppningen, så det drog ner lite, då hon inte riktigt visade sin fina hoppteknik, och gångarter. Hon var 1p från att bli klass 1 på hoppningen. Men ja jag är jättenöjd över lilltjejen :love:

En av mina uppfödningar e. Saigon - Master ska vara med på kvalitets på Grevagården, Skövde nästa helg. Hon är 5 år och fick föl förra året. Ska bli spännande att se hur det går för henne. Hon är en riktigt trevlig häst, men har kanske inte de där supergångarterna kanske.

Jag har sett flera mycket fina Saigon avkommor då en bekant har fött upp flera, alla högställda med mycket goda gångarter och temperament. Vet att flera vill ha honom i avel igen.
Kanske jag kan se din uppfödning nästa helg då jag ska upp till Grevagården och titta på en släkting till mina uppfödningar.

Hästen jag ska se är uppfödd/ägs av en vän, han är e. Bourbon-Bayron och går på lördag fm. Det ska bli jätteintressant att se honom nu när han varit hemifrån i ett halvår, han är redan kvalad till championatet, så hoppa kan han, och han fick 8-9 i hoppning på 3-års testet, men det är ju dagsformen som gäller. Det är extra roligt att se dem när man sett dem ända sedan de var föl.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: Freazer
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka