Kvalitetsbedömning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare roge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 792

roge

Trådstartare
Hej!
ska visa min 4-åring på kvalitet i höst, jag undrar hur man brukar ha manen på en connermara. Vet att man har knoppad man på halvblod och ridponny. Men på vablig utställning för connemara ska de ha lång fin man. Min har just nu kanske 3 dm lång man så de börjar bli dags att antingen låta den bli lång och fin eller börja rycka så den blir kort och snygg och lättknopad.
Någon som vet hur det är?

Sv: Kvalitetsbedömning

Har för mig att connemarorna va oflätade på finalen i höstas. Min får iaf va oflätad när han ska visas. Har dock inte speciellt lång man.

Tror också att de brukar vara oflätade. Men hur lång manen är, det är en smaksak. ;)

Vad är det för connemara du har? vilken stam? :)

"Naturlig". Men om du ändå ska kapa av för att kunna knoppa inför ev dressyr i framtiden (snart) gör det. Vill du ställa ut under sommaren. Gör inte det.

Tror han får ha lång man då. Tycker de e fint, På dressyrtävli ngar brukar jag göra inbakad fläta.
Han är e. Rolls royce u. felicia. uu. Hummelbro barbie Ue. myrens wilbur
Han e en jättemysig och fin häst :smirk:
Han fick riktigt bra poäng på treårstestet så jag går verkligen in för kvalitetsbedömningen nu.
Kanske ringer nån connemara människa angående manen och de.
Den är så tjock och fin så man e inte jättesugen på att kapa den han den vart ful och spretig hade de inte vart någon tvekan.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 904
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Ceta
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 436
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
11 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka