Kvalitetsbedömning av shetlandsponny

Trassla

Trådstartare
Hur fungerar det? Ska även de visas ridna i både hoppning (bortsett ) och dressyr? Är det tillåtet att köra dem för att visa gångarter eller kan man till och med visa dem för hand?

Det ploppade bara upp i huvudet på mig igår, så nu vill jag veta! :D

Sv: Kvalitetsbedömning av shetlandsponny

Det här är ju ameos gebit. Men nog tror jag du får köra.

du får köra dem istället för rida, hoppningen är väl löshoppning (!?), du får nog inte köra dem för att visa gångartena, de visas ju för hand !?

I gångartsprovet får A- och B-ponnyer visas körda eller ridna. Det är inget uppsuttet hopprov, bara löshoppning.

Visa vid hand gör du ju på exteriörbedömningen. :)

Äsch, det VAR ju mitt gebit, som shady skrev... :p
Men jag hann ju inte svara ju!
Så jag får väl lägga ut en bild på hur det kan se ut under körprovet i stället :)
Bilden är på mig och min hingst Zeb, under gångarts-körprovet på rikskvalitetstävlan i höstas!
zebriks1.jpg

Men det är det väl, fast jag glömde ju hanna shetland.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
899
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 173

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka