Kval till 1,30

S

sofie_m_a

Hej!

Jag har en fråga, på ponny är det ju så att om man ska hoppa MSV måste man kvala gäller samma sak för stor häst? Hur många 1,20 och vilka resultat behöver man för att få starta 1,30? Eller är det så att du redan måste kvala till 1,25?

Tacksam för svar!

Sv: Kval till 1,30

om du inte fyllt 18 måste du kvala till 130. Du måste ha ridit 4 120, och du får ha max 4 fel i varje.

125 klassas fortfarande som en 120, alltså ungefär som "LA+5"

Hej!

Jag har nyss fyllt 18 betyder det då att samma regler inte gäller? Det är inte så att vi ska starta 1,30 nu är bara nyfiken.

Tack för svaret!

Jo, hon är väl visst fortfarande junior?
Man är ju junior hela året man fyllt 18.

okej, fel av mig :p . Men eftersom det ändå inte var aktuellt med 130 så spelar det väl ingen större roll.

Jag antar att man vill bli stadig i 120 innan man rider 130, så då spelar det ju ingen roll om man kvalar eller inte :).

Nej, som sagt ska inte starta 1,30 i år. Var lite nyfiken eftersom jag ska försöka kvala till nästa år. Men då är det ju inget kval då men det är klart att det ska kännas säkert och stabilt i 1,20 först.

Gäller samma sak på all höjder när man inte är junior längre? Alltså att man inte behöver kvala till de högre klasserna heller?

jag är inte 100 på reglerna eftersom det inte varit aktuellt för mig att starta i de klasserna :p. Men jag tror att man måste kvala först till ELIT.

har du kvalat för att rida 130 så får du även rida högre klasser. För att rida elit måste ekipaget ha MINST två felfria rundor i 130 eller högre
på lägst nationell nivå.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 239
Senast: lizzie
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025