Lampan

Trådstartare
I dag såg jag kulorna på min 5 månaders hund när han låg på rygg
Dom sitter uppe vid snoppen
Vid vilken ålder hamnar dom på "rätt plats"? (Stor ras)
Om man kan se två kulor betyder det att båda ramlar ner?

I dag såg jag kulorna på min 5 månaders hund när han låg på rygg
Dom sitter uppe vid snoppen
Vid vilken ålder hamnar dom på "rätt plats"? (Stor ras)
Om man kan se två kulor betyder det att båda ramlar ner?

Testiklar som ligger fel (inte i pungen) syns inte, de ligger uppe i bukhålan. Det som du ser på snoppen är svällkropparna. Testiklarna ska normalt finnas på plats från några veckors ålder men det är inte ovanligt att de ramlar ner senare (upp mot 8 månader). Att ingen finns på plats vid 5 månaders ålder är tyvärr inget gott tecken och sannolikt kommer hunden bli krypt (dvs en eller båda testiklarna finns kvar i bukhålan). Mot detta gör man normalt ingenting, men cancerrisken ökar något och det finns de som hävdar att krypta hundar är mer översexuella än andra. Vill man, så kastrerar man hunden. Den ska ju ändå inte avlas på.

Tack för svar
Nu hittade jag hans kulor i pungen
Väldigt va dom va små
Bli dom större, jag har sett småhundar med mycket större?

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 011
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 775
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
524
Senast: movi
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
629
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka