Kuggarna går

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det står aldrig still i skallen på mig, även om jag skulle önska att det gjorde det ibland. Jag har tyvärr fler frågor än svar. Det är ett ständigt dividerande med olika alternativ, för- och nackdelar.

Jag har försökt känna mig nöjd med nuvarande boende men lyckas inte så bra. Visst har det ett flertal aspekter som är bra, men nackdelarna överväger tyvärr. Jag har också försökt förlika mig med tanken på att köpa en billig barack här i trakten. Jag har kollat runt på hemnet men nej, tyvärr, det finns inget jag vill ha och det verkar aldrig som att det dyker upp något passande heller. Då är det bara det sista alternativet som återstår och det är att flytta till en annan ort. Men hur gör man? Jag tror inte att jag kan jobba kvar på nuvarande jobb och jobba på distans, utan jag blir tvungen att hitta något nytt. Hur söker man jobb 50-60 mil härifrån? Det är ju inte bara att dra iväg på en intervju precis. Och alldeles bortsett från de praktiska problemen, så måste jag ju också försöka komma på vad jag vill jobba med om jag ska byta. Samma? Annat? Inom vilken bransch? Ett jobb tar ju så mycket av ens tid att jag faktiskt vill ha något jag trivs med och inte bara ett som drar in stålarna. Och om jag nu byter jobb, kommer jag ens att kunna få lån som nyanställd eller måste jag vänta? Då blir det ju ytterligare en landning i en tillfällig bostad :down:. Men jag kan väl ändå inte räkna med att hitta rätt bostad direkt i närheten av ett nytt jobb.

Kuggarna lär fortsätta gå i skallen på mig...

I morse visade min termometer -17.4 grader. Min hyresvärd hade -20 på sin termometer några meter härifrån, men min visar nog mer rätt, skulle jag tro. Oavsett vilket så var jag inte helt sugen på att gå ut idag, men gjorde ju det ändå, rejält påpälsad och med en känsla av klumpighet och orörlighet i alla lager kläder. Det är en sån där detalj med vintern jag inte gillar. Jag vill inte ha så mycket kläder på mig, men jag vill å andra sidan inte frysa heller. Dessvärre brukar jag både frysa och ha för mycket klumpiga kläder på vintern.

Idag tog jag hyresvärdens ponny på en långpromenad, i stället för en ridtur. Det var trevligt. Hon är som den där ponnyn jag aldrig fick när jag var barn; söt, snäll, trygg, glad och lagom pigg för ett barn.

20141229_101802liten.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 316
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 212
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 783
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 763
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp