Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Snovind

Fråga till alla rutinerade: har ni haft kudde till era nyfödda? Alla säger olika. Jag har köpt en kudde på baby proffsen, men den känns inte så platt som jag skulle önska, och jag hittar ingen platt. Står ingen ålder på den.

Några tips??
 
Sv: Kudde?

Näe, jag har faktiskt inte det. Vet inte varför man ska ha det till små barn, med tanke på huvudformen har jag hört..? Vår son har sovit på ett fårskinn hela tiden, som är mjukt för både kropp och huvud.
 
Sv: Kudde?

Nej.
Min minsta som är 21 månader har precis börjat använda kudde.

Han sover oftast på mage med rumpan i vädret så då glider han nedanför kudden hela tiden.
 
Sv: Kudde?

Ja. När han var riktigt liten sov han på fårskinnet i sin vagga, numer sover han på det även i spjälsängen.

Men som sagt, kudde har jag inte använt, och nu är han ett år, och har inte kudde nu heller. Som han korvar runt i sängen skulle huvudet ändå aldrig ligga på den.
 
Sv: Kudde?

Jag har en liten platt kudde till min bebbe.. Har hört att man skall ha det för att huvudets form inte skall bli platt åt nått håll.. Detta kan man ju förebygga genom att växla mellan sidor och ryggläge när barnet sover (så att barnet inte sover på samma sida varje gång)

Jag vet inte jag vill bara att han har det skjönt och mjukt, inte vet jag hur viktigt det är...
 
Sv: Kudde?

Man ska ju lägga huvudet och hela skulderpartiet på kudden. En fluffig kudde formar sig mer efter barnet och håller det på plats.
Min etta hade ingen kudde, men tvåan och trean hade en rejäl fluffkudde.
Jag tyckte också den var för tjock i början, men det var den inte
 
Sv: Kudde?

Tack för svaret. Vi har funderat fram och tillbaka ikväll och kommit fram till jprecis som du säger och då blir det bra.
Mycket att lära! :)
 
Sv: Kudde?

Fråga till alla rutinerade: har ni haft kudde till era nyfödda? Alla säger olika. Jag har köpt en kudde på baby proffsen, men den känns inte så platt som jag skulle önska, och jag hittar ingen platt. Står ingen ålder på den.

Några tips??

Nix. Vår son har sovit på magen hela tiden. Eller åtminstone efter de första ca tre veckorna, då han sov på sidan. Nu är han så stor att han hamnar i alla möjliga konstiga ställningar när han sover, även på ryggen ibland. Men han har ändå ingen kudde.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en gammal Ikea-kudde som är typ ergonomisk men får ofta väldigt ont i nacken och huvudet av den så vill hitta en bättre. Behöver en...
Svar
10
· Visningar
944
Senast: cambodia
·
Hemmet Något jag kom att tänka på då jag läste tråden om överkast: hur noga är ni med hur sängen är bäddad och "inredd"? Då jag räknade kom...
2
Svar
24
· Visningar
1 291
Senast: Krålus
·
Hundträning Hjälp önskas! Jag ska införskaffa en långlina till min valp att använda till skogspromenader och träning. Vilken längd kan vara lagom...
2
Svar
24
· Visningar
2 344
Senast: linnsan
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
1 022
Senast: Gulis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp