Krumelurtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha.
Del 1.
Krumeluren har hamnat i Skaune-land på detta sätt:
Det började med, för någon månad sedan , att jag satt vid Buke tillsammans med en fd stor grogg och läste att Wilisias chef behövde praktikanter. Jag tyckte att det var en STRÅLANDE idé att som 50årig dressyrtant åka som "working student" till Wilisias chef.
Wilisia frågade sin chef som faktiskt sa ja.
Jag var välkommen och när ville jag komma?
Detta bevisar hur modiga dom två är....
Dagen efteråt så var jag nyktrare och funderat allvarligt på vad jag gett mig in på. Men WTF, nu kan man ju inte backa. Och är man lärare med utflugna egna barn så har man ju lite mer tid att slösa på sommaren.

Del 2.
Den 18 juni startade jag H90 i Hermanstorp och blev faktiskt schysst guidad terrängbanan av @Novali01 ( kan man aldrig vara riktigt säker på.. :P , schysstast blir det när hon inte har egna adepter i klassen) Jag kom runt och åkte sedan direkt till Skaune-land. Lastade ur Lasse och grejorna och fick på en gång reda på att när vi kom hem till chefen skulle jag rida en av hennes hästar.
----- Jag som är van att jag efter tävling är helt slut och möjligtvis tar en cider i soffan --
Man kan säga att jag då fick en försmak på arbetskapaciteten och tempot hos Wilisias chef.. Men jag hade inte en aning. Som en söt oskuld...

Del 3.
Nu har jag lärt mig att tempot hos chefen är maxat som bara den. Jag fattar inte att hon orkar! Men det är aldrig tråkigt, för det händer grejor heeeeela tiden.
Att jag har tid att skriva detta nu, beror på att chefen är på väg till Finland och att minichefen kvällsfodrar.
Chefen har ridit min häst. När de hoppade bana så sa hon efter en stund: Du har tur om du bara får fyra fel med den här! ( skönt att det inte bara var mitt fel)
--Sedan funderade hon ut övningar till just min häst medan hon var och tävlade i helgen. :love: Dom hoppade vi i dag och jäklar i min lilla låda vad bra det var för Lassehästen. Finfina språng fick vi!

@Novali01 ... Jag rider hästar hela tiden. Inga ponnies, jag är för stor för det.
Men jag har tömkört en sååååå jättesöt Gemma-Ponni nyss kommen från Irland. Jag är jättekär i henne . Så lyhörd, smart och duktig. Nästan synd att man inte är i din och @Wilisia s size.

Nu får du kamma dig @Wilisia . Jag gillar ju flera av hästarna!
Men "inridningshästar" som ingen annan rått på och skickas till dig för ryktet gått att du kan göra det omöjliga? Dom får du behålla... Jag kanske kan tömköra dom om jag får "dubbellongera" så man slipper gå alltför nära rumpan... ( Wilisa är inte riktig klok ska ni veta. Ingen självbevarelsedrift och hon innehar ett stort mått av "sensation seeker")

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 537
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 225
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar