Jo kanske, klart många även har utseendeaspekter i tanken när de tränar, även om de tycker det är roligt.
Så länge det ska vara ok att träna, eller inte, utan att bli kritiserad ur olika vinklar. Även om man är en "mor".
Jag tex störde mig någonting oerhört på en kollega som varje gång jag tränade på lunchen under sommaren sa -vad DUKTIG du är. Ok jag är kanske överkänslig men tolkar självklart det som kritik, för duktig, det är lite "bror duktig" =att vara dryg, det är lite coolare att slappna av och bara klara sig utan att träna. Mentalt och kroppsligt, att liksom bara vara (styrketräning gillar jag inte men jag gillar inte heller - ont i axlarna). För det som skulle vara "duktigt" vore ju sjutton att jobba på min lunch -för det vill jag inte. Och där ser man vad man kan övertolka vad folk säger
Min familj är inte "hurtig" alls, men kroppshetsande faktiskt, (för att inte tala om hjärnhetsande, rakt igenom fyror med enstaka femmor eller VG i betyg är en knappt acceptabel miniminivå.) sedan farmors generation, man ska hålla sig på ett medelvärde som jag ligger över. Du får kritik över och under. Det frustrerande är att jag vuxit upp en bit över detta medelvärde och fått kakfatet handfast undanryckt hela barndomen, för att sedan nu, vid 43, när jag inte är samma storlek som när jag var 21 faktiskt fått höra att jag då var ju så nätt. Så nu kommer jag väl inte i de kläderna. Så dags att kläcka ur sig nu?