Så är det verkligen, och allas upplevelser räknas. Förtryck av överviktiga är något som inte enbart drabbar överviktiga, tänker jag. Det är en omfattande del av kroppshetsen just på grund av att de håller både överviktiga, normalviktiga och till och med underviktiga "på plats". Ser man på vilken amerikansk sitcom som helst så är det tydligt att man får göra sig rolig på fetas bekostnad. De utmålas som mindre intelligenta och mindre värda. Alltså är fet bland det värsta man kan bli, och den rädslan håller grepp om i princip alla. Ser jag till min vänkrets, som består av alla olika kroppstyper, så är det gemensamma komplexet kopplat till fett. Att folk springer en mil om dagen och lever på kokta ägg, men ändå tycker illa om sina kroppar, är väldigt ofta kopplat till fettförakt och förtryck av feta. Även om personen är långt ifrån fet. Många fall av ätstörningar är sprungna ur fettförakt. Att nyförlösta mammor springer från BB direkt in i gymmet är ofta sprunget ur fettförakt, hur smal personen än är. Så ja, kroppshetsen kan drabba, och drabbar sannolikt den person som man tycker är vackrast i världen. Och det är en stor sannolikhet att det är fettföraktet som spökar.
Sedan har du helt rätt i att kroppshetsen kommer i många olika former och allas upplevelser räknas. Det finns många som önskar mer volym i kroppen, större bröst eller grabbar som känner sig spinkiga. Men det tror jag ingen har motsagt sig i tråden. Själv har jag fått för mig att jag har ett litet huvud