H
hopparen
Vad gör man när kroppen skriker efter barn, men hjärnan gör allt för att föröka tänka på något annat? Utan allt lyckas särkilt bra då..
Har sen 20 årsåldern velat ha barn, helst med en gång. Men har varit realistisk och satt upp vissa mål. Ha sambo, bo i hus, ha fast jobb ect
Och så länge det inte varit uppfyllt har det inte varit några problem - hjärnan har vunnit kampen lätt!
Men nu. Vi bor i hus, jag har en sambo som skulle bli en underbar far, och till sommaren har jag pluggat färdig och kommer troligen få jobb med en gång..
Hjärnan vinner inte alls längre
Bara tanken på barn gör att jag får magknip. JAG VILL!! NU!!
Att se en gammal klasskompis få barn gjorde mig så avundsjuk att jag nästan grät.
Att se barn ute på stan... Ja, ni förstår nog
Problemet?
Jag skulle vilja jobba ett år innan jag blir gravid - för om jag förstått det rätt så är det största chansen till att få hög fp?
Och leva fattig har jag gjort länge, kan jag få lite högre fp genom att jobba ett år först, så ska jag göra det.
Men ändå.
Jag vill ha barn NU.
Hur orkar man med sig själv och alla känslor under detta 1.5 året?
Någon som känner igen sig? Hur har ni gjort?
Tips?
Har sen 20 årsåldern velat ha barn, helst med en gång. Men har varit realistisk och satt upp vissa mål. Ha sambo, bo i hus, ha fast jobb ect
Och så länge det inte varit uppfyllt har det inte varit några problem - hjärnan har vunnit kampen lätt!
Men nu. Vi bor i hus, jag har en sambo som skulle bli en underbar far, och till sommaren har jag pluggat färdig och kommer troligen få jobb med en gång..
Hjärnan vinner inte alls längre
Bara tanken på barn gör att jag får magknip. JAG VILL!! NU!!
Att se en gammal klasskompis få barn gjorde mig så avundsjuk att jag nästan grät.
Att se barn ute på stan... Ja, ni förstår nog
Problemet?
Jag skulle vilja jobba ett år innan jag blir gravid - för om jag förstått det rätt så är det största chansen till att få hög fp?
Och leva fattig har jag gjort länge, kan jag få lite högre fp genom att jobba ett år först, så ska jag göra det.
Men ändå.
Jag vill ha barn NU.
Hur orkar man med sig själv och alla känslor under detta 1.5 året?
Någon som känner igen sig? Hur har ni gjort?
Tips?