Kronofogden på Lambada

Sv: Kronofogden på Lambada

Kanske pga ryktena? Alltså att de var i dåligt skick osv? Samtidigt - det borde väl varit tillräckligt med galoppfolk där för att kunna 'ringa och tipsa andra' om att hästarna visst var i gott skick, och skambuden haglar så här finns det chans att fynda?

Jag har ingen aning, bara en tanke.

Hade jag kommit så långt att jag ens kunde tänka tanken på nytt fullblod utan att börja grina hade jag gärna investerat lite, men nej.. Alldeles för tidigt.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Fran my point of view... sa ar det enda som ar aktuellt att hitta hem at de hastar som finns kvar.


Vad, nar, hur, varfor ar sekundara saker och Exakt vad som skett lar ingen fa veta anda. Det ar klart det blir spekulationer nar priser kors i botten, slaktbilen star dar - har ju aven en person har som kopte sto Fran just slaktbilen.

Det -ar- sorgligt nar friska, fina hastar gar till slakt. Kan man hitta hem at dom sa ar det bra.

For egen del ar jag Bara intresserad av fullblod ur quartersynpunkt, galoppvarlden i sig bryr jag mig inget direkt om. Jag bara hoppas INNERLIGT att det INTE ligger sanning i varesig Lansstyrelsens inblandning, Kronofogden och italienska slakterier. For hastarnas skull. Men oavsett vad sanningen ar skadar det inte att engagera sig en del for hastarnas skull, ska man se det krasst o det bara ar "tagna ur luften spekulationer" i hela traden sa hjalper vi isf till o stoppa lite pengar i Herrens ficka. Men finns det sanning i spekulationerna sa hjalper vi aven till att radda hastar som mkt val kan ha ett langt o fint liv framfor sig.

Hanger du med nu hur jag tanker? O jag ar nog inte den enda som resonerar sa har.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Suck, synd jag missade detta. Hade gärna gjort ett fynd där men man hänger ju inte på hästnet varje dag. Och inte hade jag ens kunnat föreställa mig så otroligt låga priser.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Jag har inte protesterat mot att nån försöker hitta hem till de hästar som finns kvar, om det nu finns några, det är inget det spekulerats i. Sen tycker jag personligen inte det är sorgligare än alla andra friska djur som går till slakt dagligen.

Jag kan få reda på exakt vad som skett - om jag vill.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Varfor gor du inte det da och upplyser resten av de stackars ovetande spekulanterna har i traden! :idea: Det trorjag ingen skulle ha nagot emot alls!
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Och nej egentligen hängde jag inte med alls i vad du skrev men Thunder förstår dig ju så det kanske är jag som är trög.

Det ni spekulerar i är väl skitsamma om det enda som räknas, och det enda som borde räknas, är att hitta köpare till de hästar som ev finns kvar.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Att spekulera och vara spekulant är två skilda saker.

Jag har inte tagit reda på det och är inte särskilt intresserad - och fick jag svaret tänker jag inte lägga ut någons privata affärsangelägenheter på nätet. Det gjorde mig nog inte så populär - hos dom jag anser det intressant att inte vara impopulär hos dvs.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Det var synd att du inte hangde med.

Men om du nu inte ar villig att hjalpa till med att strypa spekulationerna.... sa kanske du ska slappa traden helt enkelt?

Och ja, det ar hastarna som raknas.

For min del i alla fall. De har, samt hastar i framtiden.

En spekulant spekulerar i div olika saker. Ex. ett hastkop. Precis som en filosof filosoferar. Spekulanter kan spekulera i vad som skett, eller spekulera gallande ett hastkop.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Jag har inte hört ett ont ord om det hela innan jag började läsa här.

Är du insatt i 'galoppvärlden' och så?

OBS, inte menat negativt eller ifrågasättande på något vis, utan bara nyfiken om man då helt kan avfärda min teori, eller om snacket inom galoppvärlden kan gått ändå.

Men faller den, så ja väldigt oförstående, dåliga tider ekonomisk kanske? Även om det knappt kostar ngt i inköp kostar det ju att hålla osv?
 
Sv: Kronofogden på Lambada

KL

Om jag antecknade rätt gick fölet undan Grey Express för 6000 kr :)

Återigen
Ni som vill veta, länsstyrelsens papper är offentliga vad gäller hästhållningen.
Vad jag förstod var skulderna till KF lösta. Det fanns ju en tidigare auktion...
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Äsch det var väl inte så synd. Jag kommer inte släppa tråden eftersom jag är intresserad av vad som händer med hästarna. Resten, dvs det ni spekulerar om, skiter jag i.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Och ja, det ar hastarna som raknas.

For min del i alla fall. De har, samt hastar i framtiden.

.

Så är det även för min del. Jag är glad att jag får hem en av hästarna :)
*s* även om jag skulle vara sååå glad om det fanns ngn här på buke som hade info om min nya häst. Jag har ju inte sett henne.. och vet egentligen inget om henne. Blir spännande att få hem henne:)
Jag hoppas att hon är i ok skick och att hon har lika bra matlust som mitt andra fbl!
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Hiva upp bilder har sen vettja! :) Vill hemskt garna se henne :)


Elektron, klart det var synd eftersom jag inte ar den enda i traden som tanker sa. Det skadar aldrig att hanga med pa hur andra manniskor tanker och resonerar.

Och med det.. sa slutar jag svara pa dig ;) Tror inte du o jag kommer sa mkt langre med det kott vi har pa benen.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Hon ser fin ut! Bud fanns på 3000 av annan köpare. Transportören höjde till 3200 kr och fick henne.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Nej då jag avfärdar inte din teori. Jag kan efterforska och ta det via PM.

Jättegärna, om du har tid och lust och ändå tänkt göra det sas.

För jag är också jätteförvånad, både att det inte blev mer bud, men också att det såldes för såpass låga bud. Att det kunde bli dåligt med bud/låga skambud kunde man ju ganska lätt tänka sig, men att det då inte skulle klubbas. Om det är fogden som säljer för att de inte brukar vara helt dumma i huvudet och sälja något till grymt underpris, och om det var S själv som sålde, för att han inte skulle acceptera så grymt underpris, utan sälja till vrakpris men ändå mer till kontakter.

Klubbades det hästar för 3000 kr liksom (eller fattade jag fel?) så är det ju helt sjukt. Och S borde utan tvekan kunna sålt dessa för det fyrdubbla via kontaktnätet? Fortfande skamligt lågt pris, men ändå fyra ggr så mycket?

Och om det var fogden som pressade en försäljning, borde någon där kunnat tala om för dem att 'ta en ny auktion, och annonsera i tidningen ridpsport t ex så ni når ridhästfolket med'. Kolla vad de där islandshästarna - som VAR i dåligt skick - gick för liksom. Och så slumpas fullblod med vad amatörjag begriper iaf helt okej stam, och som det sägs i helt okej skick för småpengar..

Men, om jag nu hade letat häst, och alltså absolut kunnat tänka mig köpa en via auktionen, så jag hade nog faktiskt inte tagit ledigt från jobbet och åkt 'ända dit ner'. För jag hade kallt trott att det skulle bli 'vettiga priser', dvs samma nivåer som jag kan fynda en unghäst för hos en tränare på Täby om jag frågar runt lite och ger det lite tid (dvs iaf 15 - 20 000 kr). Och att om det inte bjöds mer än säga 5 - 10 000 kr så skulle det blir återköp eller helt enkelt inte klubbas. Det kan ju iofs också varit en anledning till lite folk, att ingen trodde det skulle klubbas på så låga bud?
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Äsch då inte ska du vara ledsen för det, mig gör det inget och jag brukar inte ha problem med att förstå andras resonemang. I den här tråden är det t ex bara dig jag har svårt att förstå men eftersom du påstår dig veta att fler i tråden tänker som dig så har jag nog snappat ändå.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Tack för den infon Cutty!!

Allt gick ganska fort med köp av henne :o så jag vet ju.. uhm inget om henne mer än de som finns på galoppsport.. Vet inte heller om hon är betäkt i år eller om hon ska ha i år!


Bewildered
Ja bilder kommer så snart ja får hem henne!! Spännande nu!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 484
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 334
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 918
Senast: shia
·
  • Låst
Gnägg Såg att det fanns en tråd sedan 2011 där folk skrivit om konstiga/otrevliga provridningar.. Men det var 2011, så varför inte skapa en...
Svar
5
· Visningar
2 479
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp