Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enligt folk som har varit där blev många sålda till BRA folk. Men dock fanns det hästar som inte gjorde det. Och som i skrivande stund antagligen är på väg ner till Italien. Men hur kan man som ägare till dessa hästar bara gå med på det ? Varför då inte bara skjuta dom på plats ?
Detta kommer bli ett hett ämne hos alla som är involverade i galoppsporten. Med all rätt, det kan gott diskuteras. Så att det aldrig händer igen.
Jag talade i morse med en gammal bekant från Skåne (fd tränare) och hon avrådde mig att köra ner till auktion då jag bara skulle må så illa av att se hur dom stackars hästarna haft det. Tydligen har dom fått lite mer mat inför auktionen, då dom såg ännu värre ut för någon månad sen. Min bekant och några andra har försökt att köpa loss några hästar tidigare av ren bamhärtighet, men Thynell begärde då så höga priser att dom gav upp, och så blev det så här hemskt istället.Detta kommer bli ett hett ämne hos alla som är involverade i galoppsporten. Med all rätt, det kan gott diskuteras. Så att det aldrig händer igen.