Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Orsaken till auktionen är väl inte bara Länsstyrelsen utan obetalda skulder hos KFM?KL
Anledningen till att denna auktion hölls är upprepade anmälningar till miljö och hälsa/ länsstyrelsen om att hästarna ej hade det bra. Ord står mot ord, men säljaren tvingades sälja pga detta. Länsstyrelsen har underlagen, och dessa är offentliga.
Jag har varit där och skulle säga att det ej fanns något att anmärka på, vad gäller hästarnas skick vid auktionstillfället. Vad gäller tidigare, kan jag ej säga något om. Jag kan fota de tre jag hämtat som bildbevis. Hade de dräktiga stona ej fått mat, hade de varit som benrangel!
Men hela historien är tragisk. Fina välmående hästar säljs för struntsummor till högst betalande, oberoende av tilltänkt användning.
OM det nu är så att säljaren tvingades felaktigt till detta av länsstyrelsen, så är det ändå värre då slakt väntar. Då är det ju faktiskt länsstyrelsens fel att ex dräktiga ston går till slakt. Men det ger också betydligt fler reaktioner från omgivningen.
Vet vi att han har gjort det? Jag fattar faktiskt inte vad en del blir så upprörda över. Det var en hästauktion där alla som ville kunde köpa hästar. Vad har djurrättsföreningar där att hämta?
Det sägs så iaf.
så varför var ingen där och bjöd?