Kronofogden på Lambada

Sv: Kronofogden på Lambada

Hur vet ni att de har varit en slakttransportör där?
Är ni hundra på detta och sett de med egena ögon, för de finns ju även danska galoppfolk som köper hästar menar jag.
Om ni nu har sett en danskreggad lastbil, tänker jag då. Ni kan hitta äg byten på dessa hästar inom 14 dar allafall på svenskgalopp.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Vad kul att du lyckades köpa henne:) Cutty köpte en lite stoåring till mig. Vi ska hämta henne imorgon.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Tack! Ska bli spännande att få hem henne!
Så glad att jag kunde rädda henne!

vad var det för stam på din?
 
Sv: Kronofogden på Lambada

vet nån vad som igentligen hänt dessa hästar efter helgen så kan ni kanske kan reda ut de lite här så slipper det bli så mkt snack.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Swedish Shave-Zarzini. Rue Flandrine är väl dräktig med Terroir? Lite därför jag var intresserad av henne, vi har en Terroir-åring hemma nämligen:love:
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Ja det är hon! :)


precis fått lite tips om att språng avgiften antagligen inte är bet... på ngt av de dräktiga stona.. :crazy:
Hon blev genast lite dyrare nu...
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Det kan väl inte stämma? terroir var ju Stens egen hingst. Cutty fick dessutom info om att det inte skulle tillkomma avgifter:confused:
 
Sv: Kronofogden på Lambada

hoppas verkligen att det inte stämmer!! Men ska försöka reda ut dej snarast. Har med fått höra att det inte ska tillkomma några avgifter utan att allt ska vara klart. :crazy:

hmm var nog lite snabb att lyssna på vännerna på jägers..
 
Sv: Kronofogden på Lambada

kl

Så synd alltihopa.. :(

Hade jag bara haft några kronor över, och för det första, vetat om autionen(!), så hade jag försökt ropa in så mycket som möjligt..
Så få kronor för så bra hästar?
Det finns plats, synd bara att plånboken inte håller för "större" inköp just i detta nu i mitt liv! Önskar att ingen av dem får åka långt iaf... :(
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Hurt vi vet att slaktarn var där ??

Tex : Slaktbilen, Slaktaren, Hans "Humor" , Han skojade hej vilt ang alla passen han hade i bilen om det saknades nåt......

Vi var där ganska sent och ingen häst lastades i Slaktbilen under den tiden.
Dräktiga ston som lastades var inhandlade av andra än slaktaren .

Om ni dessutom Läser hela tråden så ser ni att denna slaktaren har EGET slakteri i närheten av Kristiansstad och slaktar alltså hemma .
Slakteriet står på hans Dotter, han gör väl antagligen bara sitt jobb .
Önskar bara att han varit mer hänsynsfull......

Dom inte så rultiga hästarna han köpte, göder han antagligen upp innan slakt.
Möjligen får stona föla innan så att det blir 2 hästar att slakta !?

Ni som säger att ni öööönskar att ni varit där . Var glada att ni inte var det om ni inte hade tänkt köpa !

Hambo
 
Sv: Kronofogden på Lambada

God morgon på er alla " nyhästägare" !!

Lycka till med hämtningarna i dag !
Spännade att få hem dom !

Cutty, jag skickar ett Pm till dig !

Hej från Hambo
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Hurt vi vet att slaktarn var där ??

Tex : Slaktbilen, Slaktaren, Hans "Humor" , Han skojade hej vilt ang alla passen han hade i bilen om det saknades nåt......

Vi var där ganska sent och ingen häst lastades i Slaktbilen under den tiden.
Dräktiga ston som lastades var inhandlade av andra än slaktaren .

Om ni dessutom Läser hela tråden så ser ni att denna slaktaren har EGET slakteri i närheten av Kristiansstad och slaktar alltså hemma .
Slakteriet står på hans Dotter, han gör väl antagligen bara sitt jobb .
Önskar bara att han varit mer hänsynsfull......

Dom inte så rultiga hästarna han köpte, göder han antagligen upp innan slakt.
Möjligen får stona föla innan så att det blir 2 hästar att slakta !?

Ni som säger att ni öööönskar att ni varit där . Var glada att ni inte var det om ni inte hade tänkt köpa !

Hambo

Så fruktansvärt tragiskt och ännu mer tragiskt att folk kan bete sig sådär.

Önskade av hela mitt hjärta att jag vetet om auktionen då hade jag varit där och köpt in en del :(

Av hans annons att utläsa så skulle han slakta stona direkt imorgon, så vänta på att de skulle föla gör han nog inte :(
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Möjligen får stona föla innan så att det blir 2 hästar att slakta !?

Blir en ekonomisk förlust att göra så, så det tror jag är väldigt tveksamt. Att köpa en häst för att slakta i Sverige ger ingen som helst vinst om du sen ens ska lägga ut några tusenlappar på den för att exvis få den i bättre hull. Än mindre att fodra en högdräktig märr och sen fodra upp ett föl till vettig slaktvikt.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Jag tyckte också att det lät tveksamt, men pratade med nån som känner till honom......
Han har ju även lite Hästhandlarstuk över sig, så vem vet, han kanske säljer dom vidare...
Gud vilka önskedrömmar jag har !
Hej från Hambo
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Ska ha föl i år. Kontakta förre säljaren så får du veta bet.datum. Annars kan jag se om uppgiften finns att få där idag. Skall ner och hämta en åring med en väninna.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Annonser finns nu på hästnet. "Man vill rädda omhändertagna fullblodsston från slakt" står det:crazy:
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Lastbilen används till alla typer av transport av hästar. Ex t o r åringsauktionauktion.
Stor fin transport.

Men i detta fallet är det väl solklart, då det även ropades ut av säljaren. "Ex vad är slaktvikten på denna? Ja, då vet ni andra vad han är villig att ge."

Läste du annonsen på Hastnet, så styrker det detta.

Ring och fråga annars, hans nummer fanns ju i annonsen;)
 
Senast ändrad:
Sv: Kronofogden på Lambada

*KL*

SOm någon skrev, så vet man att de ska slaktas, alltså de som köptes av 'slaktaren'. Annars är det ju säkerligen ett väldigt enkelt sätt att göra en vinst på att köpa dem för en struntsumma, och sen när folk 'rycker' ut för att rädda dem från slakt sälja dem för det dubbla eller tredubbla? Både enklare och lönsammare än att slakta dem..
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Du kan vara lugn. Alla hingstavgifter är betalda, alltså tillkommer det inget ;)

Ropades ut innan auktionen började. Endast två åringar betäckta med annans hingst var obetalda.
 
Sv: Kronofogden på Lambada

Det har jag skrivit ovan i tråden. Det gick bra att mot en högre summa köpa hästen från honom, efter klubbslaget. :crazy:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 484
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 334
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 918
Senast: shia
·
  • Låst
Gnägg Såg att det fanns en tråd sedan 2011 där folk skrivit om konstiga/otrevliga provridningar.. Men det var 2011, så varför inte skapa en...
Svar
5
· Visningar
2 479
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp