Den informationen framgår i systemen, det är inget som är krångligt att kolla upp.
Så om ni slår på en person så kommer den informationen automatiskt upp?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den informationen framgår i systemen, det är inget som är krångligt att kolla upp.
Hur hittar jag domen, målnumret?Det vore intressant att läsa den domen om du har målnumret? Framförallt vilken bevisning som lagts fram och hur KFM resonerat.
Om KFM ändå sålt bilen trots dom i tingsrätten som vunnit lagakraft så har hon ju rätt till upprättelse och skadestånd. Jag har väldigt svårt att tro att KFM har sålt bilen om tingsrätten slagit fast att hon är ägare till den. Men om det nu är så, så har de öppnat upp för stora skadestånd.
Hur hittar jag domen, målnumret?
Så om ni slår på en person så kommer den informationen automatiskt upp?
Får de då veta att jag sökt informationen?Antingen från din bekanta eller så kontaktar du tingsrätten och frågar. Du får uppge namnet på din bekanta så kan de ge dig målnumret.
Det står att personen har den tillräckligt ofta för att de ska anse att bilen tillhör den personen. Det år ju det som är den intressanta och viktiga punkten.
Får de då veta att jag sökt informationen?
Jag är också skeptisk till att alla fakta kommit fram, har du numret på målet? Har du ens sett domen? Vad folk säger och den objektiva faktan stämmer inte alltid överens.Med min granne hjälpte absolut ingenting. Hon hade ALLA tänkbara papper och bevis på att bilen enbart var hennes. Bilder där den år ut och år in står parkerad utanför hennes hus. Mannen i fråga var en bekant, ingen familjemedlem etc. Hon stred länge och väl (därav rättegångskostnaderna) men fick inte tillbaka bilen. Det var absurt bortom allt förstånd.
Har du läst domen? Och vilket nummer har målet?Läste om ett sånt fall för inte länge sen. Hen hade lånat ut bilen blev beslagtagen och hen fick inte tillbaks den trots påvisande.
Helt sjukt
Ja men det var ett tag sedan så vilket nummer vete tusan sorry.Har du läst domen? Och vilket nummer har målet?
Om det gått till som du beskrev så är det horribelt, det ligger dock i sakens natur att många inte berättar om mer pinsamma detaljer, inte ens för sina närmsta. Det är lättare att skylla på fogdens misstag.Ja men det var ett tag sedan så vilket nummer vete tusan sorry.
Vet att jag tyckte det var horribelt sen släppte jag det och inte tänkt på det förens nu
Nej, men jag vill gärna läsa den, jag med! Ska leta.Jag är också skeptisk till att alla fakta kommit fram, har du numret på målet? Har du ens sett domen? Vad folk säger och den objektiva faktan stämmer inte alltid överens.
Då är frågan dessutom om då och då är en gång i kvartalet eller 2 gånger i veckan eller kanske mer. Får någon låna bilen ofta så kan det vara svaret i synnerhet om man använder den sällan själv.Nej, men jag vill gärna läsa den, jag med! Ska leta.
Det stod mycket om fallet i tidningen i samband med det, och jag vet inte riktigt vad som kan finnas "dolt" som förändrar saken. Bilen var ju definitivt bara hennes men mannen fick använda den då och då eftersom han hade ekonomiska problem och ingen egen bil. Och bilen beslagtogs på plats vid poliskontrollen.
Jag säger inte att det du skriver är fel lr att mitt inlägg är en direkt kommentar på ditt men svarar ändå på det då vad du skriver får mina tankar i rullning.Då är frågan dessutom om då och då är en gång i kvartalet eller 2 gånger i veckan eller kanske mer. Får någon låna bilen ofta så kan det vara svaret i synnerhet om man använder den sällan själv.
För mig blir helt galet att damen då riskerar förlora sin bil pga den som lånar bilen har skulder på sig. Vad är det man vill förhindra ska hända, att nån med skulder får lov att låna en bil/får någon att köpa en bil till dom?
Jag behöver personnumret, alla siffror. Jag kan få ut det via Skatteverket, men är orolig att personen ska få reda på att jag letar information. Jag vill inte vara en snokande granne.....Antingen från din bekanta eller så kontaktar du tingsrätten och frågar. Du får uppge namnet på din bekanta så kan de ge dig målnumret.
Exakt det scenariot är det man vill förhindra, bara det att damen har fått bilen eller fått köpa den billigt. Hon står på bilen, betalar allt kring det på pappret medan någon annan utnyttjar det och fordringsägare förlorar pengar. Det är förmodligen en utredning om detta som ligger till grunden för beslagtagandet.Jag säger inte att det du skriver är fel lr att mitt inlägg är en direkt kommentar på ditt men svarar ändå på det då vad du skriver får mina tankar i rullning.
Så här är mitt tänkta scenario som jag inte alls tror är helt osannolikt händer,
En äldre dam vill ha och behöver en bil pga där hon bor men bilen också stående en del. En person i din närhet har inte råd med bil men behöver egentligen en till för att kunna handla mat etc. Ni gör ett avtal, låna du min bil typ 1-2 grr i veckan mot att du klipper gräset och hjälper mig med annat i huset som är svårt för mig att klara av själv, handlar in tunga saker att bära etc
För mig blir helt galet att damen då riskerar förlora sin bil pga den som lånar bilen har skulder på sig. Vad är det man vill förhindra ska hända, att nån med skulder får lov att låna en bil/får någon att köpa en bil till dom?
Ja, precis,man måste ju anta att en utredning leder till det du skriver. Blir bara väldigt tokigt när det kommer tidnings artiklar med en helt annan vinkling. Borde vara att man inte får med sig hela historien, hoppas jagExakt det scenariot är det man vill förhindra, bara det att damen har fått bilen eller fått köpa den billigt. Hon står på bilen, betalar allt kring det på pappret medan någon annan utnyttjar det och fordringsägare förlorar pengar. Det är förmodligen en utredning om detta som ligger till grunden för beslagtagandet.
Nej, men jag vill gärna läsa den, jag med! Ska leta.
Det stod mycket om fallet i tidningen i samband med det, och jag vet inte riktigt vad som kan finnas "dolt" som förändrar saken. Bilen var ju definitivt bara hennes men mannen fick använda den då och då eftersom han hade ekonomiska problem och ingen egen bil. Och bilen beslagtogs på plats vid poliskontrollen.